REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Odpowiednia muzyka zachęca klientów do kupowania w sklepach droższych produktów

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 23-06-2010, 12:47

Klienci gotowi są też nabyć droższy produkt, jeśli sprzedaży towarzyszy chwytliwa melodia; lepiej zapamiętują miejsce zakupu i chętniej do niego wracają. Do takiej konkluzji prowadzi analiza wyników badania zatytułowanego „Wpływ muzyki na zachowania konsumentów", przeprowadzonego przez TNS OBOP na zlecenie Związku Producentów Audio Video (ZPAV).

REKLAMA

O znaczeniu muzyki nieco częściej mówią kobiety niż mężczyźni, a im wyższe wykształcenie, młodszy wiek oraz lepsza sytuacja materialna, tym częściej takie osoby zwracają uwagę na muzykę prezentowaną w sklepach. Muzyka w lokalach usługowych wpływa na klientów relaksująco oraz sprawia, że chętnie odwiedzają oni takie miejsca, dłużej w nich przebywają oraz polecają je swoim znajomym. Jest ona dla konsumentów na tyle ważna, że są w stanie płacić więcej za wykonywane usługi. To kolejny argument potwierdzający fakt, że dzięki właściwemu doborowi repertuaru przedsiębiorcy mogą skutecznie zwiększać swoje zyski.

Odtwarzanie muzyki wiąże się z obowiązkiem uiszczania opłat na rzecz Organizacji Zbiorowego Zarządzania, takich jak Związek Producentów Audio Video czy ZAIKS. Od 2 lat ich przedstawiciele odwiedzają sklepy żądając opłat za odtwarzanie muzyki. Obie organizacje mają podpisane umowy z kilkoma tysiącami sklepów, co pokazuje, że tylko niewielki procent sklepów odprowadza póki co odpowiednie opłaty. - Dwa lata temu właściciele sklepów najczęściej się oburzali, że mają płacić za muzykę z radia i wyłączali je. Teraz traktują naszych poborców normalniej, bo zdają sobie sprawę, że wyłączenie muzyki może spowodować spadek ich obrotu - mówi Bogusław Pluta ze ZPAV. Za niedopełnienie płatności sklepom grozi grzywna, a nawet kara ograniczenia wolności i pozbawienia wolności do lat 2.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • olisadebe 24-06-2010, 10:04:
Hehe, ale wiarygodne badania. Niech producent wódki wypuści badania o zbawiennym wpływie ognistego trunku na zdrowie...

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (8 024) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH