Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Odpowiednie oświetlenie może zwiększyć sprzedaż w sklepach przed świętami

  • Autor: pr/ www.portalspozywczy.pl
  • Data: 01-12-2014, 15:02

Nadchodzą święta. Dla branży handlowej to dobry czas, by przyjrzeć się wizerunkowi sklepów, sposobom na przyciągnięcie nowych klientów i zapewnienie im komfortu zakupów. Skutecznym wsparciem dla standardowych działań marketingowych, jest np. zapewnienie najlepszego oświetlenia w obiekcie.

W galeriach i centrach handlowych widać jedno - zbliżają się święta. Sklepy i salony usługowe odświeżają bożonarodzeniowe dekoracje, z głośników dobiegają dźwięki gwiazdkowych przebojów, a marketingowcy prześcigają się w wymyślaniu kolejnych promocji i ofert specjalnych. Czy to wystarczy, by przyciągnąć świątecznego klienta?
Z pewnością tak, ale święta to też dobry czas na zaplanowanie innych działań, które przyniosą zyski również po okresie zakupowej gorączki.

- Jednym z nich jest zapewnienie najlepszego systemu oświetlenia w obiekcie. Światło ma ogromny wpływ na nastroje klientów i ich decyzje zakupowe - mówi Dominik Wagner z firmy Lumiverso, ekspert od realizacji systemów oświetlenia w obiektach komercyjnych i przemysłowych. - Decydując się na oprawy LED, można zachować wysokie obroty również po okresie świątecznej gorączki i obniżyć koszty utrzymania oświetlenia w późniejszym czasie.

Światło kreuje we wnętrzach konkretną atmosferę. Najważniejszy jest klimat pozwalający na spokój i odprężenie. To niemożliwe, gdy w przestrzeni pojawiają się miejsca niedoświetlone, utrudniające widzenie. Przeszkadzać może też źle dobrana barwa światła i zbyt niski współczynnik oddawania kolorów. Wszystkie te kwestie wpływają na spadek komfortu - zarówno klientów, jak i pracowników. Z kolei źródła LED dobrej jakości generują światło o parametrach zbliżonych do naturalnego. To sprawia, że czujemy się w nim lepiej i dłużej jesteśmy skłonni przebywać w danym pomieszczeniu.

- To też korzyść wizerunkowa. Na przykładzie największych sieci handlowych widać, że te posiadające bardzo jasny i równomierny system oświetlenia przyciągają najwięcej kupujących - mówi Dominik Wagner.

W mocnym świetle wnętrza wyglądają i kojarzą się lepiej. Marki, których salony posiadają równomierne i dobrze zaprojektowane oświetlenie sprawiają wrażenie bardziej ekskluzywnych. Także cena produktów odbierana jest korzystniej, gdy pada na nie wysokiej jakości światło - poziom ekspozycji musi bowiem odpowiadać wartości towaru. Wzrost konkurencyjności sklepów i liczne akcje sprzedażowe sprawiają bowiem, że o wyborze oferty decydują najdrobniejsze niuanse.

- Trzeba więc zadbać o to, by nasz sklep wyróżniał się na tle innych. Należy to rozumieć dosłownie i tak samo, jak o oświetlenie wnętrza zadbać o lampy na wystawie, które przyciągną wzrok klientów i skłonią ich do wejścia - tłumaczy Dominik Wagner.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 476) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH