Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ofensywa inwestycyjna Sfinksa. Prezes: Chcemy wykorzystać potencjał naszych marek

  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 08-06-2011, 14:46
Ofensywa inwestycyjna Sfinksa. Prezes: Chcemy wykorzystać potencjał naszych marek
prezes Sfinksa, Mariola Krawiec-Rzeszotek

DM Trigon, który oferuje akcje Sfinksa, oszacował, że o 250 lokali powiększy się ta sieć w ciągu najbliższych 5 lat. Jak zdradza w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl, prezes Mariola Krawiec-Rzeszotek, spółka Sfinks planuje rozwój w oparciu o m.in.: wykorzystanie potencjału sieci Wook, która ma doścignąć Sphinxa, otwarcia w formacie "express" oraz zmieniony model franczyzy, która zdominuje lokale własne.

Niedawno zakomunikowano, że w ciągu najbliższych 5 lat planowane jest otwarcie 250 nowych restauracji ... Jak będzie to wyglądało w podziale na sieci?

Planowany rozwój w głównej mierze oparty jest o dwie wiodące marki - Sphinx oraz Wook oraz ich "szybsze" koncepty , tzw. "expressy". Obecnie naszym liderem pod względem liczby restauracji jest Sphinx, więc myślimy też o szerszej ekspansji Sphinx Express. Niedawno uruchomiliśmy trzy lokale tego typu.

Tymczasem widzimy duży potencjał sieci Wook. Od początku roku otworzyliśmy dwie restauracje tej marki, w tym największą - na miejscu kultowej restauracji W-Z w Poznaniu. I właśnie o ten brand opieramy w najbliższych latach dynamiczny rozwój - zarówno jeśli chodzi o pełnowymiarowe restauracje, jak i "expressy". Chcemy, by Wook doścignął restauracje Sphinx.

Czy nie boi się Pani, że rynek jest już nasycony restauracjami Sphnix, serwującymi kuchnię arabską i lokalami naśladującymi styl Sphinxa?

Staramy się walczyć z "naśladowcami" Sphinxa. Nasycenie tego typu restauracjami jest rzeczywiście spore, ale - moim zdaniem - jest jeszcze wiele miejsca na nowe. Chcemy wykorzystać potencjał kategorii „ekspresów", które charakteryzują się smakami Sphinxa, ale w nowym, i szybszym wydaniu. 50 proc. planowanych nowopowstałych restauracji tej marki to będą właśnie "expressy".

Do jakiej grupy klientów dedykowane są restauracje Sphinx i Wook?

Oba koncepty mieszczą się w casual dining. Ze względu na korzystne ceny uważam, że oba brandy to restauracje dla każdego. Różnicą może być to, że moim zdaniem Wook jest bardziej nowoczesny w sposobie serwowania dań oraz otwarty. Można tam spotykać zarówno rodziny, studentów, emerytów, jak i businessmanów. Tymczasem Sphinx to dobry wybór na lunch, wieczór lub "okazję". Zaczęliśmy już odświeżenie wizerunku restauracji tej sieci, zarówno jeśli chodzi o wystrój, jak i menu.

Na czym polegają te zmiany?

Idziemy ku nowoczesności i chcemy, aby klienci dostrzegali różnicę. Zgodnie z tą strategią zakładamy w restauracjach kąciki piwne z wbudowanymi w ściany beczkami z licznikami. Znajomi mogą usiąść na kanapach i swobodnie lać piwo, a na zakończenie kelner podsumowuje licznik. Sprzyja to spędzaniu czasu w grupach. I w tym kierunku będziemy szli. Ponadto stale urozmaicamy menu wprowadzając m.in. oferty lunchowe. Chcemy także, aby klienci mieli większą swobodę komponowania dań.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 691) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH