Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

OFZ chce otwierać 3-5 sklepów rocznie i przejąć firmę dystrybucyjną

  • Autor: PAP
  • Data: 16-07-2010, 21:15
OFZ chce otwierać 3-5 sklepów rocznie i przejąć firmę dystrybucyjną

Organic Farma Zdrowia, która została dokapitalizowana kwotą 9,3 mln zł, jeszcze w tym roku może otworzyć 3 nowe delikatesy. Spółka pracuje także intensywnie nad przejęciem dystrybutora - powiedział Sławomir Chłoń, prezes Organic Farma Zdrowia.

Organic Farma Zdrowia wyemitowała kilka tygodni temu 1.273.973 akcje serii F, których cena emisyjna wynosiła 7,30 zł. Wszystkie akcje objął fundusz Avallon MBO, dokapitalizowując spółkę kwotą 9,3 mln zł.

W umowie inwestycyjnej fundusz zobowiązał się także, że do końca roku zdecyduje, czy zainwestuje w spółkę kolejne 3-4 mln zł. Do połowy 2013 roku Organic Farma Zdrowia mogłaby się znaleźć na rynku regulowanym GPW.

Główne cele inwestycyjne to: szybki rozwój sieci sprzedaży poprzez nowe otwarcia i przejęcia, rozwój platformy internetowej, inwestycje kapitałowe w dystrybucję oraz kapitał obrotowy.

"Wierzymy, że to dokapitalizowanie wpłynie bardzo pozytywnie na spółkę. Po pierwsze, będziemy mogli kontynuować dynamiczny rozwój sieci. Przez ostatni rok nic w tej kwestii się nie działo, ze względu na brak kapitału nie otwieraliśmy nowych delikatesów" - powiedział PAP prezes Chłoń.

"Chcemy otwierać 3-5 obiektów rocznie, ale ważniejsza jest ich jakość i powierzchnia niż ilość, chcemy podwoić powierzchnię sklepu" - dodał.

Obecnie średnia powierzchnia delikatesów to 70 mkw, nowe obiekty mają mieć 140-150 mkw powierzchni.

"Mam nadzieję, że do końca roku powstaną co najmniej 3 lokale" - powiedział prezes. Dodał, że około jedna trzecia pozyskanych środków będzie przeznaczona na rozwój sieci.

Obecnie sieć delikatesów Organic Farma Zdrowia liczy 17 punktów. Spółka zamknęła dwa nierentowne obiekty, do końca roku może zamknąć jeszcze trzy placówki, ale rezerwy na ten cel były już utworzone.

Spółka chce też rozwijać dystrybucję, wkrótce może poinformować o przejęciu. "Chcemy zainwestować w logistykę i dystrybucję, bo to staje się ważnym elementem, zwłaszcza w przypadku rozwoju sieci ta dystrybucja musi być bardzo dobra, a jednocześnie wierzymy, że ten kanał jest bardzo potrzebny w Polsce" - powiedział prezes Chłoń.

"W Polsce jest ponad 16 tys. gospodarstw ekologicznych, ponad 300 przetwórców. Te liczby szybko rosną, ale jeśli chodzi o dystrybucję, to jest najsłabiej. Liczących się na rynku dystrybutorów jest poniżej 10, nie są to duże firmy, wymagają dokapitalizowania, nie są wyposażone tak jak konwencjonalni dystrybutorzy w chłodnie, mroźnie, magazyny, transport, który szczególnie musi być dobrze zorganizowany z uwagi na świeżość i krótkoterminowość produktów spożywczych" - dodał.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 288) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH