Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ok. 70 proc. sklepów internetowych kończy działalność porażką

  • Autor: portalspozywczy.pl/pr
  • Data: 17-06-2015, 11:04
Ok. 70 proc. sklepów internetowych kończy działalność porażką
fot. Shutterstock.com

Badania dowodzą, że ponad 70 proc. e-biznesów kończy się porażką, a tylko 11 proc. nowych sklepów internetowych działa dłużej niż 5 lat.

Tradycyjne metody zwiększania sprzedaży nie zawsze się sprawdzają lub też wymagają dużych nakładów finansowych. E-firmy szukają więc innych sposobów na pozyskanie wartościowych leadów sprzedażowych - potencjalnych klientów zainteresowanych produktem lub usługą, którzy odwiedzili sklep lub stronę internetową i pozostawili swoje dane kontaktowe, np. wypełniając formularz, pobierając ebooka, subskrybując newsletter czy dokonując zakupu.

Dzięki leadom, e-przedsiębiorca zyskuje obszerną bazę danych potencjalnych klientów zainteresowanych ofertą, do których może kierować dalsze akcje marketingowe, mające w efekcie przełożyć się na większą sprzedaż. Eksperci z Sociomantic Labs radzą jak skutecznie pozyskiwać leady sprzedażowe w internecie.

Stworzyć produkt unikatowy

Kiedy rośnie popyt na dany produkt czy usługę? Gdy podaż jest ograniczona. Działa tu prosty mechanizm psychologiczny – niedobór produktu sprawia, że chcemy go bardziej, najlepiej zaraz, bo wkrótce nie będzie dostępny. Skuteczną metodą pozyskania leadów sprzedażowych jest więc prezentowanie limitowanej czasowo oferty, np. ,,promocyjna oferta wycieczki w cenie X dostępna jeszcze przez 48 godzin”. To jednak nie wszystko – dobrze limitować nie tylko sam czas, ale również ilość produktów czy usług (w tym momencie stają się one bardziej unikatowe i ekskluzywne). Wywołuje to u klientów wrażenie, że może niespodziewanie zabraknąć asortymentu i trzeba śpieszyć się z ich zakupem, np. ,,promocja trwa do wyczerpania zapasów”.

– Limitowanie ma również inny pozytywny aspekt – skłania klientów do nieodkładania zakupów na bliżej nieokreśloną przyszłość, np. kluby zakupowe w ramach zachęty stosują banery z zegarkami pokazującymi czas do zakończenia oferty – mówi Maciej Wyszyński z Sociomantic Labs.

Dostosować ofertę do każdego etapu procesu zakupowego

 Wielu sprzedawców chciałoby widzieć natychmiastowe efekty sprzedaży. Tymczasem nie każdy e-klient trafiający na stronę internetową jest gotowy do dokonania zakupu. Konsumenci mogą znajdować się na różnych etapach procesu zakupowego. Ktoś może na początek szukać tylko informacji, aby lepiej poznać dany produkt, jednak nie jest jeszcze przekonany do jego zakupu. Takiemu klientowi warto pokazać podobne produkty z danej kategorii, które mogą bardziej mu odpowiadać.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 444) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH