Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Oliver Wyman: Dyskonty mają najlepsze postrzeganie w kategorii wartości oferty

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 16-05-2017, 19:46
Oliver Wyman: Dyskonty mają najlepsze postrzeganie w kategorii wartości oferty
fot. Oliver Wyman

Jak podaje portal Dlahandlu.pl, firma doradcza Oliver Wyman stworzyła mapę percepcję spożywczych sieci detalicznych działających w Polsce. Opracowano ją w oparciu o szczegółową ankietę 4000 klientów, która pozwoliła na pokazanie postrzegania sieci przez pryzmat ich oferty (wachlarz produktów, ich jakość i obsługa) i wartości (ceny i promocje).

Najlepsze oceny w kategorii oferty zdobyły sieć Piotr i Paweł, E.Leclerc oraz Auchan zaś w kategorii wartości sieć Lidl, wyprzedzając nieznacznie Biedronkę i Aldi. Kolejne miejsce przypadło sieci Netto. Oznacza to, że dyskonty mają lepsze postrzeganie wartości niż jakikolwiek inny format na polskim rynku. 

- Lidl wyprzedził konkurencję pod względem postrzegania przez klientów, bo lepiej odpowiada na ich oczekiwania, jeśli chodzi o ofertę (jakość produktów marek własnych), obsługę klienta, ale także format sklepu, w tym rozmieszczenie poszczególnych kategorii na półkach, ich dostępność - wyjaśnia Nick Harrison, odpowiedzialny za sektor handlu i dóbr konsumenckich, partner w Oliver Wyman. 

Jak zauważa Jens Torchalla, partner w Oliver Wyman Lidlowi lepiej udaje się także wybrnąć z pułapki „ekstremalnej polityki promocyjnej”. – Polski rynek jest ekstremalnie nastawiony na przyciąganie klienta dzięki promocyjnym cenom, bo polscy klienci są nielojalni, robią małe zakupy kilka razy w tygodniu, sprawdzają ceny w gazetkach i polują na okazję pośród licznych sklepów skupionych w niewielkiej odległości. Pomimo tego Lidlowi bardziej niż konkurencji udaje się sprzedawać więcej produktów w cenach standardowych, a nie promocyjnych, bo przekonał klientów, że jego propozycja jest wystarczająco dobra cenowo, a jednocześnie oferuje wartość dodaną – mieszankę nowości, możliwości wyboru i określonej jakości czy świeżości oferty. Oznacza to, że wystarczająco odróżnia się od konkurentów, aby nie był zastępowany w trakcie codziennych zakupów – ocenia Jens Torchalla.

czytaj więcej dlahandlu.pl

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 701) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH