Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Omnichannel coraz bardziej istotnym modelem na rynku handlowym

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 18-11-2015, 20:11
Omnichannel coraz bardziej istotnym modelem na rynku handlowym
fot. Shutterstock

Europejscy sprzedawcy powinni zacząć myśleć przyszłościowo, o tym jak utrzymać konkurencyjność i rentowność swojego biznesu przez kolejną dekadę. Eksperci Savills, agencji doradczej na rynku nieruchomości wskazują w najnowszym raporcie "Megatrendy: Co czeka europejską branżę handlu detalicznego?", że kluczowym trendem w branży będzie dążenie do omnikanałowości.

Według raportu, niemal 60 proc. użytkowników internetu, zamieszkujących Unię Europejską dokonuje zakupów online, a w ciągu kolejnych 10 lat sprzedaż w internecie może osiągnąć 20-25 proc. ogółu wydatków konsumenckich. Największy udział w sprzedaży będą jednak wiąż wykazywały sklepy stacjonarne. Jak sugeruje Savills, w ciągu następnych 10 lat ludzie w każdym wieku staną się tzw. omni-konsumentami – na co dzień będą łączyć świat wirtualny z rzeczywistym, a co za tym idzie – będą oczekiwać elastycznej oferty, która pozwoli im korzystać do woli z obu tych światów.

 - Branża detaliczna musi dopasować się do zasad i stylu życia, zarówno starzejącej się populacji, jak i dynamicznego, młodego konsumenta – podkreśla Eri Mitsostergiou, dyrektor Europejskiego Działu Badań w Savills. Tłumaczy, że na rynku europejskim istnieją już sprzedawcy, którzy umieli dostosować się do zmian kulturowych i umiejętnie połączyli kanały online i offline w jeden zintegrowany kanał sprzedaży.”

Ponieważ główne ulice miast będą stale dostarczały okazji do interakcji społecznych, klienci nie zrezygnują z zakupów w sklepach stacjonarnych. To główny powód, dla którego uprzyjemnienie pobytu w sklepie stanie się istotnym elementem strategii przyciągania uwagi współczesnego konsumenta.

- Sklepy będą ewoluować w kierunku stacjonarnych sklepów internetowych (walk-in-web-store), których głównym zadaniem nie będzie sprzedaż produktów, ale proponowanie rozwiązań, usług lub angażujących doświadczeń - dodaje Eri Mitsostergiou.

Analitycy Savills przewidują, że dzięki ogromnym ilościom danych, tzw. „big data”, gromadzonych za pomocą nowych technologii, jak NFC – komunikacja bliskiego pola, geofencing i rozpoznawanie twarzy, sprzedawcy będą wkrótce mieli możliwość mini-personalizacji oferty w czasie rzeczywistym. Oznacza to, że będą mogli dopasować ofertę produktową i doświadczenie zakupowe w oparciu o historię zakupów, media społecznościowe, a nawet aktualny nastrój klienta.

Niektórzy sprzedawcy już teraz oferują wyjątkowe doświadczenie zakupowe oparte na wygodzie klienta. Co prawda, brak czasu i wszechobecność technologii w spontaniczny sposób stworzyły popyt na wygodne zakupy, ale dopiero takie rozwiązania, jak click and collect lub dostawa tego samego dnia zawyżyły oczekiwania klientów. Konsumenci nie tylko żądają wygodnych rozwiązań podczas zakupów spożywczych, ale i oczekują ich w przypadku zakupów innych dóbr.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Ewelina Siedlecka Hurtum.pl 11-12-2015, 11:25:
Internet wkracza dynamicznie nie tylko do handlu detalicznego, ale również hurtowego - dlatego zapraszamy producentów, hurtowników i dystrybutorów na Hurtum.pl internetową platformę skierowaną do sklepów, HoReCa i firm. Obecność na Hurtum pozwala spełnić strategię onichannel bez konieczności drogiej inwestycji, wykorzystując wiedzę i kompetencje praktyków rynku e-commerce

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 182) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH