Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Omnichannel najważniejszym trendem zmieniającym handel detaliczny

  • Autor: www.portalspozywczy.pl/ pr
  • Data: 13-02-2018, 10:46
Omnichannel najważniejszym trendem zmieniającym handel detaliczny
fot. shutterstock

- Dzisiaj konsumenci szukają przede wszystkim wygody. Z tego względu należy się spodziewać, że niedługo zaniknie podział na handel internetowy i stacjonarny, a zamiast tego branża będzie liczona jako omnichannel – uważa Konrad Hrabia, Operational Director z firmy Modis. Jego zdaniem to właśnie omnikanałowość jest najważniejszym trendem zmieniającym współczesne B2C, przede wszystkim handel detaliczny.

Dane firmy Gemius wskazują, że rynek e-commerce wart jest w tej chwili nawet 40 mld złotych. Jednocześnie rynek handlu detalicznego ma wartość w przybliżeniu 255 mld złotych.

Samo pojęcie omnichannel oznacza, że klienci kontaktują się z firmą przy użyciu wszystkich dostępnych kanałów kontaktu (na przykład poprzez email, telefon i Facebooka) i w każdym z nich otrzymują podobne doświadczenia zakupowe.

- Sformułowanie „doświadczenie zakupowe” zostało użyte celowo, gdyż nie chodzi wyłącznie o asortyment i ceny. Kluczem jest wysokiej jakości obsługa klienta – wskazuje Konrad Hrabia. Jego zdaniem doskonałym przykładem takiej sytuacji może być powszechna w tej chwili w branży fashion praktyka zamawiania kilku rozmiarów ubrania przez internet, by kupić to, które najlepiej pasuje.

- Klientka najpierw szuka na stronie internetowej butów, które jej się podobają. Następnie przez Facebooka pyta sklep w którym salonie może kupić je w odpowiednim rozmiarze. Następnie dzwoni do wskazanego sklepu aby upewnić się, że buty wciąż tam są – wskazuje Konrad Hrabia – Dla kupującej to codzienność, jednak z perspektywy sprzedawcy, w szczególności dużej sieci handlowej, jest to bardzo złożony proces wymagający zaangażowania oraz wysokiej jakości technologii.

Ekspert firmy Modis podkreśla, że do tej pory handel detaliczny był branżą trudną do zmierzenia i kontroli.

- Przy użyciu kamer i bramek można było oczywiście zbadać ilu klientów wchodzi do sklepu. Skrzynka na skargi i wnioski pozwalała uzyskać dane jakościowe. Jednak dopiero rewolucja big data umożliwiła sklepom powiązanie klienta online–offline oraz docieranie do niego tam, gdzie tego realnie potrzebuje – wskazuje Konrad Hrabia - Coraz popularniejszym narzędziem są beacony, czyli nieduże nadajniki bluetooth, które komunikują się z telefonem. Dzięki nim można na przykład precyzyjnie ustalić gdzie znajduje się dany klient – mówi Konrad Hrabia. - Poprzez beacony sklep może śledzić trasę, jaką klient przebył w sklepie. Jeśli ma powiązaną kartę lojalnościową z kontem online, dodatkowo udostępnia swoją historię zakupową. Właśnie w ten sposób swoje informacje pozyskuje Leroy Merlin – wskazuje Konrad Hrabia – A posiadane informacje to dopiero początek drogi.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 575) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH