Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Omnichannel pozwoli stworzyć potencjał e-sklepu

Omnichannel to rozwiązanie które coraz częściej wprowadzają wielkie sieci handlowe, jednak może być także z powodzeniem zastosowane w mniejszych e-sklepach. Pomogą w tym narzędzia automatyzacji marketingu. Dane SalesBee pokazują, że dzięki nim można zwiększyć wyniki sprzedaży średnio o 25 proc. Wielokanałowość nie musi bowiem oznaczać wyłącznie budowy sklepów stacjonarnych przez te działające wyłącznie w sieci - podkreśla Agata Lejman, ekspert SalesBee.

Omnichannel pozwoli stworzyć potencjał e-sklepu
Agata Lejman, ekspert SalesBee. Fot. Materiały prasowe

Zgodnie z raportem Gemius „E-commerce w Polsce 2015” 55 proc. polskich internautów korzystało z zakupów online. Jednak jak wynika z badań SalesBee problemem e-sklepów jest to, że tylko 9 proc. osób, które odwiedzają jego stronę, dodaje produkty do koszyka, a zakup finalizuje zaledwie 3 proc.

Agata Lejman zauważa, że częstopowodem takiego zachowania konsumenta jest nieprzystosowanie sklepu do potrzeb kupującego.

- Drogą do budowania satysfakcji klienta jest tzw. user experience - sposób projektowania stron i aplikacji tak by były funkcjonalne, atrakcyjne i proste w obsłudze dla użytkownika. Przekłada się to na ogólne wrażenie jakie wynosi klient podczas użytkowania strony, a następnie również na sprzedaż. Ważne w budowie user experience jest sprawdzanie konkretnych rozwiązań, np. za pomocą testów A/B, czyli przedstawiania grupie użytkowników dwóch różnych rozwiązań mające na celu wybranie tego, które sprawdza się lepiej. Pomocą w budowie dobrego e-sklepu może być również odpowiednie wykorzystanie danych płynących z kanałów kontaktu i sprzedaży. Omnichannel czyli wielokanałowość to sposób prowadzenia biznesu integrujący nie tylko wszystkie kanały kontaktu klienta z firmą, ale również te odpowiedzialne za sprzedaż - podkreśla ekspert.

Mobilny klient 

Lejman dodaje, że podstawą we wprowadzaniu omnichanel w e-sklepie jest dostosowanie kanałów wykorzystujących internet do obsługi przez urządzenia mobilne. W tym celu należy zastosować technologię responsywną (RWD) lub stworzyć specjalną aplikację sklepu.

- Jest to niezwykle ważne, ponieważ zgodnie z wynikami opublikowanymi w raporcie „E-commerce w Polsce 2015”, smartfon do celów zakupowych wykorzystuje już 37 proc. klientów sklepów internetowych, a z wykorzystaniem tabletu kupuje 24 proc. z nich. Konsumenci wyszukują informacje i opinie o produktach, sprawdzają najlepsze oferty na telefonach i tabletach i często kończą zakupy korzystając z komputera, czasem dodatkowo idą do innego sklepu stacjonarnego, aby dokładnie obejrzeć produkt - zaznacza.

Ponadto dodatkową zachętą do dostosowania strony do obsługi przez urządzenia mobilne powinien być też fakt, że Google promuje serwisy, które są przystosowane do pracy na wszystkich urządzeniach wyższą pozycją w wynikach wyszukiwania. Lejman zaznacza, że może to przełożyć się na większą liczbę gości strony i lepszą sprzedaż.

więcej informacji:

Agata Lejman RSS ALERT    /    SalesBee RSS ALERT    /    omnichannel RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.221.147.93
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.