REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Opinie w internecie dobrym miernikiem satysfakcji klienta ze sklepu

  • Autor: portalspozywczy.pl/pr
  • Data: 31-03-2015, 11:14
Opinie w internecie dobrym miernikiem satysfakcji klienta ze sklepu

Jak wynika z danych serwisu Opineo, trzy czwarte e-sklepów gromadzących opinie konsumentów traktuje je jako miernik satysfakcji klienta. Równocześnie zaledwie 40 proc. sklepów internetowych dostrzega w owych opiniach szansę na dialog z klientami.

REKLAMA

Ankieta, jaką serwis Opineo przeprowadził w lutym i marcu 2015 na próbie 200 sklepów internetowych, pokazuje, że większość e-sklepów doskonale wie, jak wykorzystać w praktyce opinie konsumenckie.

Dla 75 proc. sklepów internetowych opinie potransakcyjne są narzędziem służącym do mierzenia satysfakcji klienta. Wystawiając opinię, w skali od 1 do 10 klienci oceniają szybkość realizacji zamówienia, poziom obsługi klienta, jakość zapakowania przesyłki oraz deklarują, czy poleciliby sklep znajomym. 60 proc. ankietowanych sklepów przyznaje, że wyciąga wnioski z negatywnych ocen konsumenckich, a 40 proc. wykorzystuje wskazówki od klientów do optymalizacji procesów sprzedażowych.

Sklepy mają świadomość tego, że wraz z poziomem rekomendacji rośnie też liczba klientów. Ponadto, zdaniem niektórych ankietowanych, rekomendacje rozwiewają wątpliwości klienta, który nie jest pewien, czy ma skorzystać z usług internetowych danego sklepu.

Na drugim biegunie znajdują się opinie negatywne. Te - zdaniem większości sklepów - przyczyniają się przede wszystkim do spadku liczby klientów (64 proc.) i spadku sprzedaży (56 proc.). 12 proc. respondentów wskazywało odpowiedź „Inne”, argumentując, że negatywne opinie przyczyniają się do poprawy jakościowej rynku, zmuszają do weryfikacji własnych działań pod kątem ich doskonalenia i umożliwiają uczenie się na błędach. Część ankietowanych prezentuje pogląd, że pojedyncze złe opinie nie są w stanie zagrozić reputacji sklepu, a nawet uwiarygadniają go w oczach klienta. Niektóre sklepy przyznawały, że negatywne opinie bywają niesprawiedliwe i mogą powodować spadek zaufania do sklepu.

Sklepy internetowe, które śledzą opinie konsumentów na swój temat, potrafią dostrzec pozytywy nie tylko w dobrych ocenach, ale też w negatywnych komentarzach. Zarówno jedne, jak i drugie pomagają im rozwijać biznes, doskonalić procesy sprzedażowe oraz monitorować poziom zadowolenia klientów. Zaledwie 40 proc. sklepów internetowych dostrzega w opiniach szansę na dialog z klientami.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 116) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH