Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Opodatkowanie sieci oznacza wzrost cen i ograniczenie rozwoju handlu

  • Autor: portalspozywczy.pl / PIH
  • Data: 10-07-2015, 10:11
Opodatkowanie sieci oznacza wzrost cen i ograniczenie rozwoju handlu
fot. shutterstock.com

Projekt wprowadzenia podatku obrotowego dla sieci handlowych, których całkowite obroty przekraczają 1 mld zł rocznie wzbudził poważne wątpliwości Polskiej Izby Handlu.

- Tego typu rozwiązania w żaden sposób nie pomogą mniejszym placówkom handlowym, a jedynie przyczynią się do wzrostu cen podstawowych towarów i ograniczą rozwój handlu. Należy zdać sobie sprawę, że handel w Polsce posiada unikalną w skali Europy strukturę, która jest w dużym stopniu wynikiem integracji oraz tworzy on prawie 17 procent PKB. Poza tym rentowność w handlu nie jest wysoka – na ogół poniżej 1 procenta dlatego dodatkowy podatek może doprowadzić do upadku sklepów i likwidacji miejsc pracy oraz zmarnowania rozwoju handlu detalicznego – mówi Waldemar Nowakowski, prezes Polskiej Izby Handlu.

Jak dodaje, takie projekty spowodują odpływ detalistów z sieci franczyzowych co osłabi je – czyli da efekt odwrotny do zamierzonego, a za tego typu rozwiązania zapłacą konsumenci.

- Tego typu regulacje nie wnoszą nic do gospodarki oraz budżetu. Natomiast lepiej podjąć działania na rzecz wsparcia rozwoju sieci handlowych – m.in. franczyzowych i zapewnić im wsparcie zarówno w kraju jak i na rynkach zagranicznych. Znacznie lepiej jest zastanowić się nad uszczelnieniem systemu podatkowego np. w zakresie VAT czy walka z szarą strefą – to przyniesie zyski do skarbu państw, a co do podatku obrotowego lepiej bardzo poważnie zastanowić się nad jego celowością – dodaje Nowakowski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Optymista 21-07-2015, 08:13:
Franczyza to nic innego jak napychanie portfela dawcy . On nic nie ryzykuje - podpisałeś umowę płać a on zarabia na tobie i nie interesuje go jakie masz problemy . Opodatkować sieci musimy i to zdecydowanie - pozwoli to na zmniejszenie różnicy cenowej pomiędzy małymi a gigantami co w perspektywie będzie powodować większą konkurencyjność małych sklepików .
  • piotrcich 10-07-2015, 22:30:
Pan Waldemar opowiada bajki.Franczyza nie jest lekarstwem na przetrwanie małego handlu.Szczególnie wtedy,gdy na gazetkach widnieje kilkadziesiąt towarów na marży 5 do 10% i marki własne.Korzystne jest to oczywiście dla producenta,dla sieci(ogólnie mówiąc administracji),ale już znacznie mniej dla kupca który jest najważniejszym ogniwem tej układanki.Przy średniej marży ok.15% przy przeciętnej lokalizacji nie płacąc gotówką a terminem i bliskiej konkurencji innych sieci przedłuża tylko chwilę plajty i zostaje z długami. W obecnej sytuacji ,kiedy bank europejski nie pierwszy raz wsparł kwotą ok.1 miliarda euro(między innym z polskich składek) Lidla i Kaufmana na Europę środkową ,opodatkowanie sieci zagranicznych jest wskazane.Przydały by się również specjalne regulacje prawne dla mniejszych sklepów zatrudniających np.do 8 osób prowadzonych przez osoby fizyczne ,gdyż oni ryzykują całym majątkiem a nie tylko wkładem 5000 zł np.spółka zoo.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 865) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH