REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Organic Farma Zdrowia liczy na szybsze wzrosty dzięki inwestorowi i nowemu supermarketowi

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 12-08-2016, 14:56
Organic Farma Zdrowia liczy na szybsze wzrosty dzięki inwestorowi i nowemu supermarketowi
fot. Organic Farma Zdrowia

Organic Farma Zdrowia zwiększyła w pierwszym półroczu tego roku przychody o 19,2 proc. do 47 mln zł. Grupa oczekuje dalszego szybkiego wzrostu po nawiązaniu ścisłej współpracy z EcorNaturaSi, nowym inwestorem branżowym. Wkrótce uruchomi też pierwszy w Polsce sklep wielkopowierzchniowy z żywnością ekologiczną.

REKLAMA

EcorNaturaSi to największy włoski dystrybutor i detalista żywności ekologicznej. Od 6 lipca tego roku jest większościowym akcjonariuszem Organic Farma Zdrowia (ma 63,42 proc. akcji spółki). Włoska firma sprzedaje 6,5 tys. produktów do ponad tysiąca sklepów, w tym prowadzi sprzedaż detaliczną w 220 własnych supermarketach Bio we Włoszech. W 2015 roku obroty grupy wyniosły 330 mln euro, a wynik EBITDA wyniósł 45 mln euro. 

– Oczekujemy znaczącego wzrostu po rozpoczęciu ścisłej współpracy ze spółką dystrybucyjną głównego akcjonariusza. Bazując m.in. na doświadczeniach handlowych EcorNaturaSi na przełomie 2017 i 2018 roku uruchomimy pierwszy w Polsce sklep wielkopowierzchniowy z żywnością ekologiczną w Konstancinie – mówi Sławomir Chłoń, prezes Organic Farma Zdrowia.

Umowa najmu lokalu o powierzchni niemal 840 mkw w planowanym centrum handlowym „Quick Park Konstancin” została podpisana w lipcu.

Grupa Organic Farma Zdrowia od momentu powstania dynamicznie zwiększa sprzedaż. Podobnie było  w I półroczu 2016 roku -  przychody wzrosły o 19,2 proc. wobec I półrocza poprzedniego roku do 47 mln zł.

Największy wzrost  sprzedaży odnotowała spółka dystrybucyjna Eko-Wital (zwiększyła przychody aż o 51 proc. do 22,8 mln zł).

– To najszybciej rosnący w kraju dystrybutor żywności ekologicznej, który będzie blisko współpracował z włoskim inwestorem. Tu widzimy najwięcej korzyści biznesowych w pierwszym okresie – mówi  prezes Chłoń.

Spółka matka, czyli Organic Farma Zdrowia, zamknęła w ostatnim roku cztery sklepy, które nie spełniły jej oczekiwań. Mimo tego jej sprzedaż LFL (bez nowych placówek) wzrosła o 3,3 proc. do ponad 27,6 mln zł. Natomiast skonsolidowany zysk EBITDA wyniósł 1,8 mln zł mimo jednorazowego odpisu wynikającego z zamknięcia nierentownych Delikatesów, koniecznych rezerw w Eko-Witalu i Bio Planet na należności od zbankrutowanej sieci Marcpol czy też prawie o 30gr wyższego kursu euro, który ma bezpośrednie przełożenie na koszty najmu lokali czy zakup towarów i surowców z importu. W I półroczu Grupa zarobiła 325 tys. brutto pomimo istotnych inwestycji m.in. w delikatesy w Gliwicach, intensywny marketing i rozwój marek własnych (m.in. produkowanych w Belgii piw Mnich oraz wytwarzanych w Holandii serów).

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 295) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH