Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Organic Farma Zdrowia liczy na szybsze wzrosty dzięki inwestorowi i nowemu supermarketowi

Organic Farma Zdrowia zwiększyła w pierwszym półroczu tego roku przychody o 19,2 proc. do 47 mln zł. Grupa oczekuje dalszego szybkiego wzrostu po nawiązaniu ścisłej współpracy z EcorNaturaSi, nowym inwestorem branżowym. Wkrótce uruchomi też pierwszy w Polsce sklep wielkopowierzchniowy z żywnością ekologiczną.

Organic Farma Zdrowia liczy na szybsze wzrosty dzięki inwestorowi i nowemu supermarketowi
fot. Organic Farma Zdrowia

EcorNaturaSi to największy włoski dystrybutor i detalista żywności ekologicznej. Od 6 lipca tego roku jest większościowym akcjonariuszem Organic Farma Zdrowia (ma 63,42 proc. akcji spółki). Włoska firma sprzedaje 6,5 tys. produktów do ponad tysiąca sklepów, w tym prowadzi sprzedaż detaliczną w 220 własnych supermarketach Bio we Włoszech. W 2015 roku obroty grupy wyniosły 330 mln euro, a wynik EBITDA wyniósł 45 mln euro. 

– Oczekujemy znaczącego wzrostu po rozpoczęciu ścisłej współpracy ze spółką dystrybucyjną głównego akcjonariusza. Bazując m.in. na doświadczeniach handlowych EcorNaturaSi na przełomie 2017 i 2018 roku uruchomimy pierwszy w Polsce sklep wielkopowierzchniowy z żywnością ekologiczną w Konstancinie – mówi Sławomir Chłoń, prezes Organic Farma Zdrowia.

Umowa najmu lokalu o powierzchni niemal 840 mkw w planowanym centrum handlowym „Quick Park Konstancin” została podpisana w lipcu.

Grupa Organic Farma Zdrowia od momentu powstania dynamicznie zwiększa sprzedaż. Podobnie było  w I półroczu 2016 roku -  przychody wzrosły o 19,2 proc. wobec I półrocza poprzedniego roku do 47 mln zł.

Największy wzrost  sprzedaży odnotowała spółka dystrybucyjna Eko-Wital (zwiększyła przychody aż o 51 proc. do 22,8 mln zł).

– To najszybciej rosnący w kraju dystrybutor żywności ekologicznej, który będzie blisko współpracował z włoskim inwestorem. Tu widzimy najwięcej korzyści biznesowych w pierwszym okresie – mówi  prezes Chłoń.

Spółka matka, czyli Organic Farma Zdrowia, zamknęła w ostatnim roku cztery sklepy, które nie spełniły jej oczekiwań. Mimo tego jej sprzedaż LFL (bez nowych placówek) wzrosła o 3,3 proc. do ponad 27,6 mln zł. Natomiast skonsolidowany zysk EBITDA wyniósł 1,8 mln zł mimo jednorazowego odpisu wynikającego z zamknięcia nierentownych Delikatesów, koniecznych rezerw w Eko-Witalu i Bio Planet na należności od zbankrutowanej sieci Marcpol czy też prawie o 30gr wyższego kursu euro, który ma bezpośrednie przełożenie na koszty najmu lokali czy zakup towarów i surowców z importu. W I półroczu Grupa zarobiła 325 tys. brutto pomimo istotnych inwestycji m.in. w delikatesy w Gliwicach, intensywny marketing i rozwój marek własnych (m.in. produkowanych w Belgii piw Mnich oraz wytwarzanych w Holandii serów).

więcej informacji:

sklepy RSS ALERT    /    ekożywność RSS ALERT    /    żywność ekologiczna RSS ALERT    /    Organic Farma Zdrowia RSS ALERT    /    Sławomir Chłoń RSS ALERT    /    delikatesy ekologiczne RSS ALERT    /    supermarkety RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.227.186.112
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.