Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Organic Farma Zdrowia liczy na szybsze wzrosty dzięki inwestorowi i nowemu supermarketowi

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 12-08-2016, 14:56
Organic Farma Zdrowia liczy na szybsze wzrosty dzięki inwestorowi i nowemu supermarketowi
fot. Organic Farma Zdrowia

Organic Farma Zdrowia zwiększyła w pierwszym półroczu tego roku przychody o 19,2 proc. do 47 mln zł. Grupa oczekuje dalszego szybkiego wzrostu po nawiązaniu ścisłej współpracy z EcorNaturaSi, nowym inwestorem branżowym. Wkrótce uruchomi też pierwszy w Polsce sklep wielkopowierzchniowy z żywnością ekologiczną.

EcorNaturaSi to największy włoski dystrybutor i detalista żywności ekologicznej. Od 6 lipca tego roku jest większościowym akcjonariuszem Organic Farma Zdrowia (ma 63,42 proc. akcji spółki). Włoska firma sprzedaje 6,5 tys. produktów do ponad tysiąca sklepów, w tym prowadzi sprzedaż detaliczną w 220 własnych supermarketach Bio we Włoszech. W 2015 roku obroty grupy wyniosły 330 mln euro, a wynik EBITDA wyniósł 45 mln euro. 

– Oczekujemy znaczącego wzrostu po rozpoczęciu ścisłej współpracy ze spółką dystrybucyjną głównego akcjonariusza. Bazując m.in. na doświadczeniach handlowych EcorNaturaSi na przełomie 2017 i 2018 roku uruchomimy pierwszy w Polsce sklep wielkopowierzchniowy z żywnością ekologiczną w Konstancinie – mówi Sławomir Chłoń, prezes Organic Farma Zdrowia.

Umowa najmu lokalu o powierzchni niemal 840 mkw w planowanym centrum handlowym „Quick Park Konstancin” została podpisana w lipcu.

Grupa Organic Farma Zdrowia od momentu powstania dynamicznie zwiększa sprzedaż. Podobnie było  w I półroczu 2016 roku -  przychody wzrosły o 19,2 proc. wobec I półrocza poprzedniego roku do 47 mln zł.

Największy wzrost  sprzedaży odnotowała spółka dystrybucyjna Eko-Wital (zwiększyła przychody aż o 51 proc. do 22,8 mln zł).

– To najszybciej rosnący w kraju dystrybutor żywności ekologicznej, który będzie blisko współpracował z włoskim inwestorem. Tu widzimy najwięcej korzyści biznesowych w pierwszym okresie – mówi  prezes Chłoń.

Spółka matka, czyli Organic Farma Zdrowia, zamknęła w ostatnim roku cztery sklepy, które nie spełniły jej oczekiwań. Mimo tego jej sprzedaż LFL (bez nowych placówek) wzrosła o 3,3 proc. do ponad 27,6 mln zł. Natomiast skonsolidowany zysk EBITDA wyniósł 1,8 mln zł mimo jednorazowego odpisu wynikającego z zamknięcia nierentownych Delikatesów, koniecznych rezerw w Eko-Witalu i Bio Planet na należności od zbankrutowanej sieci Marcpol czy też prawie o 30gr wyższego kursu euro, który ma bezpośrednie przełożenie na koszty najmu lokali czy zakup towarów i surowców z importu. W I półroczu Grupa zarobiła 325 tys. brutto pomimo istotnych inwestycji m.in. w delikatesy w Gliwicach, intensywny marketing i rozwój marek własnych (m.in. produkowanych w Belgii piw Mnich oraz wytwarzanych w Holandii serów).

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 347) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH