REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Organic Farma Zdrowia na Food Show: Rozwijamy sieć stawiając na jakość; rynek eko ma ogromny potencjał

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 16-03-2017, 17:23
Organic Farma Zdrowia na Food Show: Rozwijamy sieć stawiając na jakość; rynek eko ma ogromny potencjał
Sławomir Chłoń, prezes spółki Organic Farma Zdrowia. Fot. OFZ

Organic Farma Zdrowia będzie rozwijać sieć swoich sklepów, ale nastawia się na rozwój jakości, a nie ilości sklepów. Rynek żywności ekologicznej ma zaś ogromne szanse na rozwój – mówił Sławomir Chłoń, prezes Organic Farma Zdrowia podczas Food Show 2017 w Katowicach.

REKLAMA

- Mamy obecnie ponad 40 sklepów detalicznych i będziemy je rozwijali, ale idziemy w kierunku jakości, a nie ilości – mówił Sławomir Chłoń podczas debaty „Produkty naturalne i ekologiczne – między rosnącym trendem a intratnym biznesem”.

- Chcemy mieć coraz większe sklepy z coraz większą ilością produktów, w których dojdziemy do 5-6 tys. produktów z obecnych 4 tys. – dodał.

- Koncentrujemy się na poszukiwaniu dostawców i producentów, z którymi nawiązujemy długofalową współpracę i z którymi pracujemy nad cena a także np. nad marketingiem – mówił również.

I podkreślał, że rynek żywności ekologicznej rośnie i to bardzo – z jednej strony jest wzrost areału pod produkcję ekologiczną na świecie, rośnie też ilość krajów na świecie, które się tym zajmują, ale z drugiej strony rośnie też ilość produktów oraz sprzedaż i obroty.

- Liderem są tu USA, ale UE depcze im po piętach. W 2016 roku w Niemczech zanotowano 10 proc. wzrostu do 10 mld euro obrotu, Francja 7 proc. wzrostu, Hiszpania 20 proc. wzrostu, a 10 proc. zanotowały Włochy i Wielka Brytania – mówił.

- W Polsce z jednej strony zbliżamy się do miliarda złotych wartości rynku ekologicznej żywności, a z drugiej strony przy 230-240 mld zł wartości całego rynku żywności jest to zaledwie 0,4 proc., więc wciąż jest to nisza – dodał.

Według niego rynek żywności ekologicznej ma ogromne szanse na rozwój.

– Są dwa podejścia do kwestii rozwoju tego rynku. Jeśli ten rynek w Polsce stanowi 0,4 proc. całego rynku żywności to pesymista powie, że to jest mała nisza i nie ma co się tym tematem zajmować – mówił Sławomir Chłoń.

- Jednak optymiści - tacy jak my – mówią, że skoro w Polsce ten udział sięga dopiero 0,4 proc. a średnia unijna jest na poziomie 4 proc., czyli jest to 10 razy więcej, to pole do popisu jest ogromne i szanse na rozwój tego rynku są duże, a perspektywy dobre – dodał.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 110) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH