Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Organic Farma Zdrowia na Food Show: Rozwijamy sieć stawiając na jakość; rynek eko ma ogromny potencjał

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 16-03-2017, 17:23
Organic Farma Zdrowia na Food Show: Rozwijamy sieć stawiając na jakość; rynek eko ma ogromny potencjał
Sławomir Chłoń, prezes spółki Organic Farma Zdrowia. Fot. OFZ

Organic Farma Zdrowia będzie rozwijać sieć swoich sklepów, ale nastawia się na rozwój jakości, a nie ilości sklepów. Rynek żywności ekologicznej ma zaś ogromne szanse na rozwój – mówił Sławomir Chłoń, prezes Organic Farma Zdrowia podczas Food Show 2017 w Katowicach.

- Mamy obecnie ponad 40 sklepów detalicznych i będziemy je rozwijali, ale idziemy w kierunku jakości, a nie ilości – mówił Sławomir Chłoń podczas debaty „Produkty naturalne i ekologiczne – między rosnącym trendem a intratnym biznesem”.

- Chcemy mieć coraz większe sklepy z coraz większą ilością produktów, w których dojdziemy do 5-6 tys. produktów z obecnych 4 tys. – dodał.

- Koncentrujemy się na poszukiwaniu dostawców i producentów, z którymi nawiązujemy długofalową współpracę i z którymi pracujemy nad cena a także np. nad marketingiem – mówił również.

I podkreślał, że rynek żywności ekologicznej rośnie i to bardzo – z jednej strony jest wzrost areału pod produkcję ekologiczną na świecie, rośnie też ilość krajów na świecie, które się tym zajmują, ale z drugiej strony rośnie też ilość produktów oraz sprzedaż i obroty.

- Liderem są tu USA, ale UE depcze im po piętach. W 2016 roku w Niemczech zanotowano 10 proc. wzrostu do 10 mld euro obrotu, Francja 7 proc. wzrostu, Hiszpania 20 proc. wzrostu, a 10 proc. zanotowały Włochy i Wielka Brytania – mówił.

- W Polsce z jednej strony zbliżamy się do miliarda złotych wartości rynku ekologicznej żywności, a z drugiej strony przy 230-240 mld zł wartości całego rynku żywności jest to zaledwie 0,4 proc., więc wciąż jest to nisza – dodał.

Według niego rynek żywności ekologicznej ma ogromne szanse na rozwój.

– Są dwa podejścia do kwestii rozwoju tego rynku. Jeśli ten rynek w Polsce stanowi 0,4 proc. całego rynku żywności to pesymista powie, że to jest mała nisza i nie ma co się tym tematem zajmować – mówił Sławomir Chłoń.

- Jednak optymiści - tacy jak my – mówią, że skoro w Polsce ten udział sięga dopiero 0,4 proc. a średnia unijna jest na poziomie 4 proc., czyli jest to 10 razy więcej, to pole do popisu jest ogromne i szanse na rozwój tego rynku są duże, a perspektywy dobre – dodał.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 529) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH