Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Organic Farma Zdrowia na Food Show: Rozwijamy sieć stawiając na jakość; rynek eko ma ogromny potencjał

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 16-03-2017, 17:23
Organic Farma Zdrowia na Food Show: Rozwijamy sieć stawiając na jakość; rynek eko ma ogromny potencjał
Sławomir Chłoń, prezes spółki Organic Farma Zdrowia. Fot. OFZ

Organic Farma Zdrowia będzie rozwijać sieć swoich sklepów, ale nastawia się na rozwój jakości, a nie ilości sklepów. Rynek żywności ekologicznej ma zaś ogromne szanse na rozwój – mówił Sławomir Chłoń, prezes Organic Farma Zdrowia podczas Food Show 2017 w Katowicach.

- Mamy obecnie ponad 40 sklepów detalicznych i będziemy je rozwijali, ale idziemy w kierunku jakości, a nie ilości – mówił Sławomir Chłoń podczas debaty „Produkty naturalne i ekologiczne – między rosnącym trendem a intratnym biznesem”.

- Chcemy mieć coraz większe sklepy z coraz większą ilością produktów, w których dojdziemy do 5-6 tys. produktów z obecnych 4 tys. – dodał.

- Koncentrujemy się na poszukiwaniu dostawców i producentów, z którymi nawiązujemy długofalową współpracę i z którymi pracujemy nad cena a także np. nad marketingiem – mówił również.

I podkreślał, że rynek żywności ekologicznej rośnie i to bardzo – z jednej strony jest wzrost areału pod produkcję ekologiczną na świecie, rośnie też ilość krajów na świecie, które się tym zajmują, ale z drugiej strony rośnie też ilość produktów oraz sprzedaż i obroty.

- Liderem są tu USA, ale UE depcze im po piętach. W 2016 roku w Niemczech zanotowano 10 proc. wzrostu do 10 mld euro obrotu, Francja 7 proc. wzrostu, Hiszpania 20 proc. wzrostu, a 10 proc. zanotowały Włochy i Wielka Brytania – mówił.

- W Polsce z jednej strony zbliżamy się do miliarda złotych wartości rynku ekologicznej żywności, a z drugiej strony przy 230-240 mld zł wartości całego rynku żywności jest to zaledwie 0,4 proc., więc wciąż jest to nisza – dodał.

Według niego rynek żywności ekologicznej ma ogromne szanse na rozwój.

– Są dwa podejścia do kwestii rozwoju tego rynku. Jeśli ten rynek w Polsce stanowi 0,4 proc. całego rynku żywności to pesymista powie, że to jest mała nisza i nie ma co się tym tematem zajmować – mówił Sławomir Chłoń.

- Jednak optymiści - tacy jak my – mówią, że skoro w Polsce ten udział sięga dopiero 0,4 proc. a średnia unijna jest na poziomie 4 proc., czyli jest to 10 razy więcej, to pole do popisu jest ogromne i szanse na rozwój tego rynku są duże, a perspektywy dobre – dodał.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 611) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.