Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Organic Farma Zdrowia: Sprzedaż w III kw. 2017 r. wyniosła 22,1 mln zł

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 07-11-2017, 10:18
Organic Farma Zdrowia: Sprzedaż w III kw. 2017 r. wyniosła 22,1 mln zł
Sklep sieci Organic Farma Zdrowia; fot. za zlotetarasy.pl

W III kwartale 2017 sprzedaż Organic Farma Zdrowia S.A. wyniosła 12,7 mln zł, co stanowi wzrost na poziomie 6% w stosunku do III kwartału 2016 roku. Narastająco sprzedaż wyniosła 41 mln zł ze wzrostem 3,2% do roku poprzedniego - podała spółka w komunikacie.

Skonsolidowana sprzedaż Grupy Kapitałowej Organic Farma Zdrowia S.A. wzrosła w III kwartale o 10,1% w stosunku III kwartału 2016 roku osiągając kwotę 22,1 mln zł. Narastająco po trzech kwartałach sprzedaż Grupy wyniosła 69 mln zł ze wzrostem na poziomie 3% r/r.

III kwartał standardowo jest dla branży najsłabszym okresem w całym roku. Poziom strat za ten okres jest nadal zbliżony do roku poprzedniego, a nawet wyższy, ponieważ w br. nastąpiła koncentracja na znaczących zmianach w sklepach sieci Organic Farma Zdrowia oraz w organizacji logistyki w ramach Grupy - informuje spółka w komunikacie.

Spółka podała, że prowadzi projekt kompleksowej rewitalizacji sklepów sieci. Wszystkie sklepy po rewitalizacji są doskonale przyjmowane przez klientów i odnotowują wzrosty sprzedaży, w tym części sklepów wręcz spektakularne, kilkudziesięcioprocentowe wzrosty. Niemniej poprawa rentowności rewitalizowanych sklepów nastąpi dopiero w kolejnych okresach, ponieważ wymagały one całkowitego zamknięcia na czas od 2 do 3 tygodni, ponosząc w tym czasie wszystkie koszty stałe jak czynsze, wynagrodzenia itd.

Dokonano także reorganizacji wewnętrznej sprzedaży oraz kosztów logistyki w grupie, co spowodowało brak porównywalności marż i kosztów w wynikach jednostkowych Organic Farma Zdrowia S.A. i Eko Wital sp. z o.o. oraz znacząco zaangażowało obie organizacje, co przyczyniło się do ograniczenia wzrostu sprzedaży grupy w I półroczu 2017. Celem reorganizacji była poprawa efektywności logistyki w ramach grupy, zwiększenie oferty towarowej spółki dystrybucyjnej, wzrost sprzedaży wewnątrzgrupowej oraz zmniejszenie kosztów operacyjnych Organic Farma Zdrowia S.A., przy jednoczesnym spadku marży procentowej uzyskiwanej w tej spółce.

Grupa nie podniosła jeszcze dostatecznie sprzedaży i kwoty marży, by pokryć zwiększone koszty i znacząco poprawić wynik ze sprzedaży. Trwające działania optymalizacyjne, inwestycyjne i pro-sprzedażowe powinny przynieść powrót do dynamicznych wzrostów sprzedaży w spółkach Grupy w kolejnych kwartałach i odwrócenie ujemnej rentowności.

Najszybciej spodziewane efekty widać w III kwartale 2017 r. w spółce dystrybucyjnej Eko-Wital sp. z o.o., która wypracowała sprzedaż w wysokości ponad 13 mln zł co daje 36% wzrostu w stosunku do tego samego okresu w 2016 r. - podaje spółka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 419) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.