REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Orlen porządkuje sieć detaliczną w Polsce, zmniejsza liczbę stacji Bliska

  • Autor: PAP
  • Data: 30-10-2014, 16:01
Orlen porządkuje sieć detaliczną w Polsce, zmniejsza liczbę stacji Bliska
Stacja benzynowa PKN Orlen, fot. PKN Orlen

PKN porządkuje sieć detaliczną w Polsce. Spora część stacji ekonomicznych pod marką Bliska powraca pod logo Orlenu, bo klienci w kraju wolą pełną ofertę. W Niemczech koncern chce pozostać z marką ekonomiczną. Jest zainteresowany dokupieniem stacji w Niemczech i Czechach, ale po atrakcyjnej cenie.

REKLAMA

"Na rynku polskim najlepiej funkcjonuje marka Orlen, dlatego stopniowo przebrandawiamy część stacji z logo Bliska, by wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów" - powiedział PAP Marek Podstawa, członek zarządu Orlenu ds. sprzedaży.

Dodał, że stacje ekonomiczne przestają być atrakcyjne dla klientów w Polsce, którzy wolą mieć pełną ofertę i korzystać z różnego rodzaju programów lojalnościowych, których nie oferowały stacje Bliska.

„Wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom klientów. Przebrandowiliśmy już 150 stacji. Dotychczasowe doświadczenia potwierdzają, że kierunek jest słuszny - Orlen spotyka się z cieplejszym przyjęciem klientów niż Bliska" - poinformował Podstawa.

Nie oznacza to jednak, że z rynku zniknie logo Bliska.

„W każdym przypadku analizujemy konkretną lokalizację, wyniki sprzedażowe stacji. Nie jest naszym celem wycofanie z rynku brandu ekonomicznego" - powiedział Podstawa.

Inaczej przedstawia się natomiast sytuacja w Niemczech, gdzie PKN Orlen ma sieć ok. 550 stacji ekonomicznych pod marką Star.

„W Niemczech pozostajemy z segmentem ekonomicznym, ponieważ takie są oczekiwania klientów. Doceniają oni, że na naszych stacjach oferujemy atrakcyjne ceny, przyjazną obsługę i ciekawą ofertę" - powiedział Podstawa.

„Chcemy dodawać w Niemczech nowe usługi i produkty, by klienci byli coraz bardziej zadowoleni" - dodał.

Orlen byłby zainteresowany dokupieniem stacji w Niemczech, ale wyłącznie po atrakcyjnej cenie.

„Trzeba być bardzo efektywnym kosztowo. Te oferty, które są w tej chwili na rynku, niosą ze sobą ryzyko ze względu na cenę, jaką trzeba zapłacić. My jesteśmy zainteresowani rozwojem, ale kupujemy wtedy kiedy cena jest odpowiednia i ma to ekonomiczny sens" - poinformował.

Orlen z 550 stacjami w Niemczech kontroluje 6 proc. tamtejszego rynku. Star to szósta sieć na rynku niemieckim.

„Na razie rozwijamy się, w miarę potrzeb, organicznie, stworzyliśmy dział zajmujący się pozyskiwaniem nieruchomości. Budujemy stacje punktowo, w tej chwili np. w Poczdamie" - powiedział członek zarządu koncernu.

„Uwzględniając specyfikę rynku niemieckiego raczej nie należy się spodziewać, że będziemy mieć tam udziały porównywalne z Polską czy Czechami. Jeśli już, możemy myśleć w Niemczech potencjalnie o kilkuprocentowym wzroście udziałów, do ok. 10 proc." - ocenia Podstawa.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 587) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH