Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Otoczenie rynkowe sprzyja sieciom handlowym. Największe z nich rosną w siłę

Rosnąca konsumpcja w Polsce i dobre nastroje konsumenckie sprzyjają sieciom detalicznym. Najwięksi na tym rynku gracze notują od początku tego roku wzrost sprzedaży.

Otoczenie rynkowe sprzyja sieciom handlowym. Największe z nich rosną w siłę
fot. shutterstock

Liderem wzrostu organicznego, czyli nie uwzględniającego przejętych i nowo otwartych placówek, jest sieć Dino, która w pierwszym półroczu zwiększyła sprzedaż LfL o 14,7 proc. Tuż za nim znalazła się Biedronka, której sprzedaż w tym okresie zwiększyła się o 9 proc.

Jeronimo Martins podał, iż w I pół. 2017 roku grupa zanotowała sprzedaż na poziomie 7,8 mld euro, czyli o 11,4 proc. więcej rdr. Przy stałym kursie wymiany wzrost wynosił  9,4 proc. Sprzedaż Grupy LfL wzrosła o 6,9 proc., głównie dzięki wzrostom wygenerowanym w Polsce przez Biedronkę.

Z kolei grupa Tesco, w pierwszym półroczu roku obrotowego 2016/2017 zanotowała 25,2 mld funtów sprzedaży, co oznacza wzrost o 3,3 proc., licząc po bieżącym kursie wymiany walut. Zysk operacyjny grupy, z wyłączeniem zdarzeń jednorazowych wyniósł 759 mln funtów i był wyższy niż rok wcześniej o 27,3 proc.

Grupa Carrefour podała już wyniki za trzeci kwartał 2017 roku. Przychody sieci w Polsce w samym trzecim kwartale wyniosły 484 mln euro i były wyższe niż rok wcześniej o 4,4 proc., licząc LfL. To wynik lepszy niż dla całej grupy, która zwiększyła przychody LfL o 0,5 proc. 

Grupa Auchan zanotowała w pierwszym półroczu 2017 roku 26,5 mld euro przychodów, co oznacza wzrost rok do roku o 2,1 proc., licząc po aktualnych kursach walut. Wynik tego okresu wyniósł 145 mln euro i był o 23,2 proc. większy niż rok wcześniej.

Wyniki za pierwsze półrocze 2017 roku i drugi kwartał podała także grupa Emperia Holding, zarządzająca siecią Stokrotka. Grupa osiągnęła w pierwszym półroczu 2017 roku 1,23 mld zł przychodów ze sprzedaży, wobec 1,17 mld zł rok wcześniej (wzrost o 5,1 proc.). Zysk netto grupy wzrósł odpowiednio z 18,4 mln zł do 22,2 mln zł.

Czytaj więcej: Dlahandlu.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

sieci handlowe RSS ALERT    /    Biedronka RSS ALERT    /    Lidl RSS ALERT    /    Dino RSS ALERT    /    auchan RSS ALERT    /    Carrefour RSS ALERT    /    Stokrotka RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    sprzedaż RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.146.195.24
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.