Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

"Otwarte Klatki": Przekonujemy sieci handlowe do wycofania jaj z chowu klatkowego

- Przekonujemy firmy, że podjęta przez nie decyzja o rezygnacji z jajek pochodzących z hodowli klatkowej powinna mieć charakter oficjalny i być ogłoszona publicznie poprzez umieszczenie jej na stronie internetowej firmy jako część polityki CSR - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Marta Cendrowicz ze Stowarzyszenia "Otwarte Klatki".

Kampania informacyjna Stowarzyszenia "Otwarte Klatki" poświęcona problemom dobrostanowym kur niosek rozpoczęła się w 2014 roku.

Jak informuje Marta Cendrowicz, początkowo akcja skierowana była wyłącznie do konsumentów.

- Pierwszy etap był poświęcony głównie edukacji społecznej w zakresie rodzajów chowu i problemów dobrostanowych kur niosek. Na tym etapie przekonywaliśmy społeczeństwo do podejmowania świadomych wyborów konsumenckich i rezygnacji z jajek pochodzących z hodowli klatkowej - dodaje.

W połowie 2016 roku kampania zaczęła zmieniać swoją formułę i adresata. Stowarzyszenie rozpoczęło działania mające na celu nakłanianie sklepów, producentów żywności i innych podmiotów związanych z rynkiem spożywczym do wycofania ze sprzedaży i użycia jajek z chowu klatkowego.

- Przekonujemy firmy, że podjęta przez nie decyzja o rezygnacji z jajek pochodzących z hodowli klatkowej powinna mieć charakter oficjalny i być ogłoszona publicznie poprzez umieszczenie jej na stronie internetowej firmy jako część polityki CSR. Komunikat ten musi zawierać datę zakończenia procesu wycofywania jaj z chowu klatkowego z oferty firmy. Przebieg samej komunikacji z firmami może się różnić. Część firm, z którymi nawiązujemy kontakt, jest już świadoma zmieniających się trendów na rynku i zdarza się, że podejmują już działania mające na celu wycofanie jajek z hodowli klatkowej - dodaje Cendrowicz.

Już teraz politykę dobrostanu kur niosek ogłosiły w Polsce sklepy Lidl, ALDI, Netto, Kaufland, Biedronka (zobowiązanie do rezygnacji z hodowli klatkowej opublikowała cała grupa Jeronimo Martins, czyli również jej oddziały w Portugalii i Kolumbii), Carrefour Polska, Auchan Polska, Piotr i Paweł, Stokrotka, Makro Polska, Intermarche Polska oraz Tesco Polska. Decyzja Tesco objęła też Węgry, Czechy i Słowację.

Więcej o wycofywaniu jaj z chowu klatkowego przez sieci handlowe i reakcjach branży czytaj w naszym tekście: 

Sieciowa półka nie dla jaj klatkowych. Kto zapłaci za lepszy dobrostan zwierząt? - analiza

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Stowarzyszenie Otwarte Klatki RSS ALERT    /    jaja RSS ALERT    /    jaja z chowu klatkowego RSS ALERT    /    jaja z wolnego wybiegu RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    sieci handlowe w Polsce RSS ALERT    /    Marta Cendrowicz RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Ekolog 2017-11-28 16:01:11
    Czemu reprezentantki Otwartych Klatek są zawsze brzydkie i z kolczykami w dziwnych miejscach, wizerunek ten działa na szkodę tej organizacji.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.234.111.56
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.