Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

"Otwarte Klatki": Przekonujemy sieci handlowe do wycofania jaj z chowu klatkowego

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 22-08-2017, 14:20

- Przekonujemy firmy, że podjęta przez nie decyzja o rezygnacji z jajek pochodzących z hodowli klatkowej powinna mieć charakter oficjalny i być ogłoszona publicznie poprzez umieszczenie jej na stronie internetowej firmy jako część polityki CSR - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Marta Cendrowicz ze Stowarzyszenia "Otwarte Klatki".

Kampania informacyjna Stowarzyszenia "Otwarte Klatki" poświęcona problemom dobrostanowym kur niosek rozpoczęła się w 2014 roku.

Jak informuje Marta Cendrowicz, początkowo akcja skierowana była wyłącznie do konsumentów.

- Pierwszy etap był poświęcony głównie edukacji społecznej w zakresie rodzajów chowu i problemów dobrostanowych kur niosek. Na tym etapie przekonywaliśmy społeczeństwo do podejmowania świadomych wyborów konsumenckich i rezygnacji z jajek pochodzących z hodowli klatkowej - dodaje.

W połowie 2016 roku kampania zaczęła zmieniać swoją formułę i adresata. Stowarzyszenie rozpoczęło działania mające na celu nakłanianie sklepów, producentów żywności i innych podmiotów związanych z rynkiem spożywczym do wycofania ze sprzedaży i użycia jajek z chowu klatkowego.

- Przekonujemy firmy, że podjęta przez nie decyzja o rezygnacji z jajek pochodzących z hodowli klatkowej powinna mieć charakter oficjalny i być ogłoszona publicznie poprzez umieszczenie jej na stronie internetowej firmy jako część polityki CSR. Komunikat ten musi zawierać datę zakończenia procesu wycofywania jaj z chowu klatkowego z oferty firmy. Przebieg samej komunikacji z firmami może się różnić. Część firm, z którymi nawiązujemy kontakt, jest już świadoma zmieniających się trendów na rynku i zdarza się, że podejmują już działania mające na celu wycofanie jajek z hodowli klatkowej - dodaje Cendrowicz.

Już teraz politykę dobrostanu kur niosek ogłosiły w Polsce sklepy Lidl, ALDI, Netto, Kaufland, Biedronka (zobowiązanie do rezygnacji z hodowli klatkowej opublikowała cała grupa Jeronimo Martins, czyli również jej oddziały w Portugalii i Kolumbii), Carrefour Polska, Auchan Polska, Piotr i Paweł, Stokrotka, Makro Polska, Intermarche Polska oraz Tesco Polska. Decyzja Tesco objęła też Węgry, Czechy i Słowację.

Więcej o wycofywaniu jaj z chowu klatkowego przez sieci handlowe i reakcjach branży czytaj w naszym tekście: 

Sieciowa półka nie dla jaj klatkowych. Kto zapłaci za lepszy dobrostan zwierząt? - analiza

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 458) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH