REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Otwieranie nowych sklepów. Jaka jest strategia sieci Dino?

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 20-03-2017, 14:37
Otwieranie nowych sklepów. Jaka jest strategia sieci Dino?
Fot. Materiały prasowe Dino

Podczas rozbudowy sieci Grupa Dino opiera się na pracy swojego działu ekspansji przy wyszukiwaniu atrakcyjnych lokalizacji. Strategia Grupy Dino zakłada kupno działek o powierzchni ok. 3000 m2 na terenach zamieszkiwanych przez ok. 2500 mieszkańców w promieniu ok. dwóch kilometrów oraz budowę własnych sklepów, przystosowanych do potrzeb klientów, według własnej specyfikacji, z których większość ma powierzchnię sali sprzedaży ok. 400 m2 i zapewnia 10-30 miejsc parkingowych. Takie podejście pozwala Grupie Dino zachować pełną kontrolę nad standardami i jakością sieci - czytamy w prospekcie emisyjnym sieci Dino.

REKLAMA

Jak podaje sieć Dino w prospekcie emisyjnym, proces budowy nowego sklepu zajmuje do dwóch lat od momentu akceptacji lokalizacji przez komitet lokalizacyjny.

Około 82 proc. wszystkich sklepów Dino (na dzień 31 grudnia 2016 r.) zostało zbudowane przez Grupę Dino od podstaw na własnych działkach. Po uzyskaniu decyzji administracyjnych budowa i otwarcie sklepu trwają zwykle 6-7 miesięcy.

Własność nieruchomości zapewnia większą kontrolę nad procesem otwierania sklepu i umożliwia Grupie Dino elastyczne podejście do wyboru miast i lokalizacji, w których sieć Dino chce prowadzić ekspansję.

Na 31 grudnia 2016 r. Grupa Dino miała zabezpieczonych 338 lokalizacji pod dalszy rozwój sieci sklepów, w tym 90 nabytych gruntów (z czego na 40 toczyły się prace w związku z budową sklepów) oraz 248 podpisanych umów przedwstępnych dotyczących nabycia gruntów.

W ciągu ostatnich 10 lat Grupa Dino nie musiała zamknąć żadnego z wybudowanych przez siebie sklepów. Sieć buduje sklepy na przedmieściach dużych miast i w mniejszych miastach.

Niemal wszystkie sklepy Dino zostały zbudowane na podstawie tych samych założeń projektowych, czego skutkiem jest konsekwencja w kreowaniu marki, efektywne wykorzystanie przestrzeni oraz ujednolicenie dostaw i uzupełniania zaopatrzenia w produkty.

Nakłady inwestycyjne na jeden sklep w 2016 roku wynosiły ok. 2,4 mln zł, co wynika z niższych cen gruntów w małych i średnich miastach i dobrej kontroli nad kosztami budowy.

Łączne nakłady inwestycyjne Grupy Dino w 2017 roku są szacowane na ok. 503 mln zł wobec 377,4 mln zł w 2016 roku.

Typowy sklep Grupy Dino zatrudnia piętnastu pełnoetatowych pracowników, nad którymi nadzór sprawuje kierownik sklepu. Na dzień 31 grudnia 2016 roku Grupa Dino zatrudniała 10 640 pracowników.

Oprac. na podstawie prospektu emisyjnego Grupy Dino.

O sieci Dino czytaj więcej:

Prezes Dino: Planujemy przekroczyć liczbę 1200 sklepów do końca 2020 roku

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 484) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH