Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Oznaczeń identyfikujących polskie produkty jest za dużo?

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 01-06-2017, 13:14
Oznaczeń identyfikujących polskie produkty jest za dużo?
Czy oznaczeń dla polskich produktów jest zbyt dużo? fot. google

Nie istnieje jeden spójny symbol lub hasło identyfikujące polskie produkty, co może być związane z ich liczebnością. Spośród spotykanych oznaczeń najbardziej zachęcają do zakupu hasła „Produkt polski”, „Produkt Polski Gwarancja Jakości” oraz „Teraz Polska” - czytamy w raporcie Open Research "Patriotyzm konsumencki Polaków 2017".

Autorzy badania spytali ankietowanych, jakie informacje umieszczone na produkcie o polskim pochodzeniu produktu zachęciłyby ich do zakupu. Najczęściej wskazywano znaki „Produkt polski” (46 proc.), „Produkt Polski Gwarancja Jakości” (43 proc.) oraz „Teraz Polska” (40 proc.).

W dalszej kolejności uczestnicy badania podawali nazwy takich oznaczeń, jak: "Jestem z Polski" (38 proc.), "Polski Producent" (35 proc.), "Produkt polski. Kupując dajesz pracę" (33 proc.), "Wyprodukowano w Polsce" (33 proc.), "Polski Kapitał" (24 proc.), "Made in Poland" (23 proc.), "Made in Poland. Czas polskiej marki" (21 proc.), flaga Polski (19 proc.). Tylko 10 proc. wskazało kod kreskowy 5 90.

Co ciekawe, hasło „Produkt Polski”, „Polski Producent”, „Kapitał Polski” czy godło „Teraz Polska” najbardziej przekonują do zakupu osoby w wieku 60+. Wśród młodych konsumentów lepiej rezonuje hasło „Produkt Polski – kupując dajesz pracę”.

66 proc. ankietowanych podczas zakupów sprawdza czy produkt został wyprodukowany w Polsce, co może świadczyć o tym, że Polacy świadomie i dojrzale podchodzą do decyzji zakupowych. Jednak aplikacji Pola, informującej użytkowników o pochodzeniu produktów, korzysta zaledwie 15 proc. respondentów.

82 proc. Polaków słyszało o Narodowej Loterii Paragonowej, a 45 proc. z nich wzięło w niej udział, co można interpretować jako sukces tej akcji. Loteria Paragonowa w mniejszym stopniu jest znana i wykorzystywana przez młodych Polaków (15-19), osoby z wykształceniem podstawowym oraz osoby bezrobotne, co może być związane z ich mniejszą świadomością oraz niższym korzystaniem z usług.

Badanie do raportu Open Research "Patriotyzm konsumencki Polaków 2017" zrealizowano metodą CAWI (on-line) na reprezentatywnej grupie 800 Polaków w wieku 15-59 lat. Badanie miało charakter ogólnopolski i zostało przeprowadzone w marcu i kwietniu 2017 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Łukasz 02-06-2017, 15:42:
Polski Ślad posiada już nowe logo i zdecydowanie wyróżnia się na tle konkurencji
www.PolskiSlad.pl

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH