Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Oznaczeń identyfikujących polskie produkty jest za dużo?

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 01-06-2017, 13:14
Oznaczeń identyfikujących polskie produkty jest za dużo?
Czy oznaczeń dla polskich produktów jest zbyt dużo? fot. google

Nie istnieje jeden spójny symbol lub hasło identyfikujące polskie produkty, co może być związane z ich liczebnością. Spośród spotykanych oznaczeń najbardziej zachęcają do zakupu hasła „Produkt polski”, „Produkt Polski Gwarancja Jakości” oraz „Teraz Polska” - czytamy w raporcie Open Research "Patriotyzm konsumencki Polaków 2017".

Autorzy badania spytali ankietowanych, jakie informacje umieszczone na produkcie o polskim pochodzeniu produktu zachęciłyby ich do zakupu. Najczęściej wskazywano znaki „Produkt polski” (46 proc.), „Produkt Polski Gwarancja Jakości” (43 proc.) oraz „Teraz Polska” (40 proc.).

W dalszej kolejności uczestnicy badania podawali nazwy takich oznaczeń, jak: "Jestem z Polski" (38 proc.), "Polski Producent" (35 proc.), "Produkt polski. Kupując dajesz pracę" (33 proc.), "Wyprodukowano w Polsce" (33 proc.), "Polski Kapitał" (24 proc.), "Made in Poland" (23 proc.), "Made in Poland. Czas polskiej marki" (21 proc.), flaga Polski (19 proc.). Tylko 10 proc. wskazało kod kreskowy 5 90.

Co ciekawe, hasło „Produkt Polski”, „Polski Producent”, „Kapitał Polski” czy godło „Teraz Polska” najbardziej przekonują do zakupu osoby w wieku 60+. Wśród młodych konsumentów lepiej rezonuje hasło „Produkt Polski – kupując dajesz pracę”.

66 proc. ankietowanych podczas zakupów sprawdza czy produkt został wyprodukowany w Polsce, co może świadczyć o tym, że Polacy świadomie i dojrzale podchodzą do decyzji zakupowych. Jednak aplikacji Pola, informującej użytkowników o pochodzeniu produktów, korzysta zaledwie 15 proc. respondentów.

82 proc. Polaków słyszało o Narodowej Loterii Paragonowej, a 45 proc. z nich wzięło w niej udział, co można interpretować jako sukces tej akcji. Loteria Paragonowa w mniejszym stopniu jest znana i wykorzystywana przez młodych Polaków (15-19), osoby z wykształceniem podstawowym oraz osoby bezrobotne, co może być związane z ich mniejszą świadomością oraz niższym korzystaniem z usług.

Badanie do raportu Open Research "Patriotyzm konsumencki Polaków 2017" zrealizowano metodą CAWI (on-line) na reprezentatywnej grupie 800 Polaków w wieku 15-59 lat. Badanie miało charakter ogólnopolski i zostało przeprowadzone w marcu i kwietniu 2017 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Łukasz 02-06-2017, 15:42:
Polski Ślad posiada już nowe logo i zdecydowanie wyróżnia się na tle konkurencji
www.PolskiSlad.pl

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 580) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.