Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Paneliści na VI FRSiH: Wprowadzenie hard dyskontu do Polski wymagałoby odwagi

  • Autor: portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 06-11-2013, 16:04
Paneliści na VI FRSiH: Wprowadzenie hard dyskontu do Polski wymagałoby odwagi
Andrzej Wojciechowicz z FMCG Business Consulting. Fot. PTWP

W Polsce jest miejsce na format hard dyskontu, jednak taki sklep mogłaby wprowadzić na rynek tylko sieć, która już posiada tu wystarczającą siłę zakupową - oceniali paneliści VI Forum Rynku Spożywczego i Handlu, podczas sesji „Dyskonty - wpływ ekspansywnego formatu na handel i przemysł spożywczy w Polsce".

- Zgubiliśmy hard dyskont, ale nie dlatego że był nieopłacalny. To klient wymusił pewne zachowania, zmiany modelu. Wymagania stawiała także konkurencja, trzeba było cały czas kierować nową ofertę do klienta - mówił Andrzej Wojciechowicz z FMCG Business Consulting.

Jak oceniał, wprowadzic ponownie na rynek sklepy takiego formatu mogłaby tylko duża siec juz obecna w Polsce.

- Ten, kto chciałby to zrobić musi mieć odpwiednią siłę nabywczą, aby wygenerować marżę i uzyskać zysk. Gdyby ktoś z wiodących retailerów zdecydował się na to, mógłby to wyzwanie podjąć. Potrzebny jest jeszcze know how, który wbrew pozorom nie jest łatwy, bo jest ukierunkowany na bardzo wysoką produktywność, liczenie nawet dziesiątych części grosza - mówił Andrzej Wojciechowicz.

- Na rynku jest miejsce na taki firmat, ale wszystko zależy od tego, czy ktoś będzie miał odwagę, by go poprowadzić - dodał.

Jak tłumaczył, na wprowadzenie na polski rynek kolejnej sieci dyskontowej wymaga dużych nakładów finansowych. Operator, który zdecydowałby się na taki krok, musiałby dokładnie określić, po jaką część rynku chce sięgnąć. - Istniejący gracze nie oddzadzą pola bez walki. W prostych wyliczeniach wychodzi, że taki dyskont mógłby zająć około 10 proc. rynku, ale po ciężkiej walce - mówił.

Zdaniem Andrzeja Urbańczyka, członka zarządu Kaufland, Polska Markety Sp. z o.o., ważne jest także, czy hard dyskont odpowiadałby na potrzeby rynku.

- Szansa na rozwój hard dyskotu byłaby, ale pojawia się pytanie na ile jesteśmy w stanie rozbudzić takie potrzeby i sprzedać swój produkt - mówił.

Przytoczył przykład sieci hard dyskontu w Rumunii, którą zarządzał w latach 2003-2004. - Kiedy odwiedziłem ja po wielu latach, wygląda inaczej. Sklepy poszły w kierunku poprawy wizualizacji i zmiany asortymentu. To była odpowiedź na oczekiwania konsumentów - powiedział.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 864) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.