Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Paneliści VI FRSiH: Marki własne szansą dla małych sklepów

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 07-11-2013, 18:08
Paneliści VI FRSiH: Marki własne szansą dla małych sklepów
Paneliści debaty "Multi-channel - efektywne strategie sieci handlowych na polskim rynku" na VI Forum Rynku Spożywczego i Handlu

Zdaniem panelistów sesji "Multi-channel - efektywne strategie sieci handlowych na polskim rynku" na VI Forum Rynku Spożywczego i Handlu, wprowadzenie do małopowierzchniowych sklepów produktów marki własnej jest bardzo dobrym posunięciem. To właśnie te produkty pozwalają generować marżę, a także zachęcają potencjalnych franczyzobiorców do przyłączenia się do sieci, która ma je w swojej ofercie. Uczestnicy debaty zgodnie podkreślili, że ważne jest unowocześnienie handlu hurtowego.

- Uczymy się od dużych graczy, dlatego wprowadziliśmy do sklepów "Społem" markę własną "Lux", która cieszy się uznaniem klientów - mówił Ryszard Jaśkowski, zastępca prezesa KZRSS "Społem". Podkreślił, że sklepy "Społem" to wyjatkowe zjawisko na handlowej mapie Polski. - Istniejemy od 150 lat. Zawsze mieliśmy różne formaty sklepów, najwięcej, bo aż 70 proc. to sklepy o powierzchni do 150 mkw. Naszym atutem jest to, że dobrze znamy naszych klientów - sprzedawcy pracują u nas od wielu lat. Chcemy ugruntować naszą pozycję w centrach miast i na osiedlach, bo handel się stamtąd wyprowadza, upada wiele małych sklepów - mówił Ryszard Jaśkowski.

Zdaniem Andrzeja Falińskiego, dyrektora Polskiej Izby Handlu i Dystrybucji, rynek sam weryfikuje liczbę graczy. - Niestety, ci którzy okazali się zbyt słabi, są z niego eliminowani. Ja bym zwrócił uwagę na rolę hurtowni. Polski rynek hurtowy jest skonsolidowany, dzięki czemu do małych zrzeszonych sklepów trafiły produkty marki własnej. Trzeba walczyć o dobrą marżę w hurcie, by ją potem obronić w detalu - można wówczas mieć ceny na poziomie supermarketów - mowił Andrzej Faliński.

Urszula Kłosiewicz-Górecka z Zakładu Rynku Usług, Instytutu Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, podkreśliła miejsce i znaczenie hurtu w kreowaniu handlu. - Punktem odniesienia może być sieć Odido, prowadzona przez Makro.

Zdaniem prezesa Grupy Muszkieterów, Marka Ferugi, marki własne są kluczowe dla działalności sklepów. - Pozwalają nam żyć, bo na produktach markowych nie mamy marży, zarabiamy na wolumenie. We Francji co trzeci produkt na kasie to marka własna. To produkty dobrej jakości, które konkurują z liderami, a są tańsze średno o 20 proc. Będziemy pogłębiać ten trend.

Sławomir Rupikowski, wiceprezes małopolskiej sieci franczyzowej Kefirek dodał, że obecność marki własnej w asortymencie pomaga sieci pozyskać nowych franczyzobiorców.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 809) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.