Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Partner Enterprise Investors o planach akwizycyjnych i aliansach sieci Dino z innymi operatorami

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 05-05-2011, 14:07
Partner Enterprise Investors o planach akwizycyjnych i aliansach sieci Dino z innymi operatorami
Według wstępnych założeń w 2012 r. sieć Dino osiągnie ok. 1 mld zł przychodów ze sprzedaży

Michał Rusiecki, partner zarządzający w firmie Enterprise Investors, która zainwestowała w ub. roku w spółkę Dino pytany o ewentualne przejęcia stwierdził, że sieć nie wyklucza akwizycji i współpracy z innymi operatorami handlowymi w kraju.

- Należy jednak pamiętać, że siłą Dino jest przywiązanie do formatu 300-400 mkw. I nie interesują nas przejęcia mniejszych ani większych formatów. Jeżeli więc myślimy o akwizycjach i aliansach z innymi sieciami, to tylko o takich, które operują w tym samym formacie placówek - wyjaśnia Michał Rusiecki.

Jednocześnie zaznaczył, że firma obecnie nie prowadzi jeszcze zaawansowanych rozmów dotyczących akwizycji. - Można powiedzieć, że obecnie jesteśmy na etapie poznawania się z firmami, które działają w podobnych obszarach rynku detalicznego w Polsce. Stawiamy na rozwój organiczny, ale nie wykluczamy akwizycji.

W 2010 r. dynamika wzrostu przychodów w sklepach Dino sięgnęła 35 proc., zaś sprzedaż like for like 15 proc. - W tym roku wyniki nie powinny być gorsze - mówi Szymon Piduch, prezes zarządu sieci Dino. - Gdy porównamy wynik like for like z innymi sieciami w Polsce widzimy, że koncept się sprawdza i klienci wybierają nasze placówki, a nie sklepy konkurencji.

W ubiegłym roku sieć osiągnęła 542 mln zł ze sprzedaży. Według wstępnych założeń w 2012 r. sieć Dino osiągnie ok. 1 mld zł przychodów ze sprzedaży i będzie zarządzać liczbą ok. 200 placówek handlowych.

Plany rozwoju sieci na najbliższe lata są ambitne. W 2011 r. spółka planuje otwarcie kolejnych 45 placówek handlowych. W ciągu 3-4 lat w odległości 250 km od magazynu centralnego, który znajduje się w Krotoszynie w województwie wielkopolskim powstanie ok. 300 sklepów.

Przypomnijmy, że w czerwcu ub. r. 49 proc. udziałów w sieci marketów kupił fundusz Enterprise Investors za 200 mln zł. Pozyskany kapitał ma pozwolić na otwieranie 30-40 sklepów rocznie. Obecnie sieć ma 116 lokalizacji, zlokalizowanych na terenie województw: wielkopolskiego, kujawsko-pomorskiego, dolnośląskiego oraz lubuskiego, opolskiego i łódzkiego.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 475) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH