Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Partner Enterprise Investors o planach akwizycyjnych i aliansach sieci Dino z innymi operatorami

Michał Rusiecki, partner zarządzający w firmie Enterprise Investors, która zainwestowała w ub. roku w spółkę Dino pytany o ewentualne przejęcia stwierdził, że sieć nie wyklucza akwizycji i współpracy z innymi operatorami handlowymi w kraju.

Partner Enterprise Investors o planach akwizycyjnych i aliansach sieci Dino z innymi operatorami
Według wstępnych założeń w 2012 r. sieć Dino osiągnie ok. 1 mld zł przychodów ze sprzedaży

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 05-05-2011, 14:07

- Należy jednak pamiętać, że siłą Dino jest przywiązanie do formatu 300-400 mkw. I nie interesują nas przejęcia mniejszych ani większych formatów. Jeżeli więc myślimy o akwizycjach i aliansach z innymi sieciami, to tylko o takich, które operują w tym samym formacie placówek - wyjaśnia Michał Rusiecki.

Jednocześnie zaznaczył, że firma obecnie nie prowadzi jeszcze zaawansowanych rozmów dotyczących akwizycji. - Można powiedzieć, że obecnie jesteśmy na etapie poznawania się z firmami, które działają w podobnych obszarach rynku detalicznego w Polsce. Stawiamy na rozwój organiczny, ale nie wykluczamy akwizycji.

W 2010 r. dynamika wzrostu przychodów w sklepach Dino sięgnęła 35 proc., zaś sprzedaż like for like 15 proc. - W tym roku wyniki nie powinny być gorsze - mówi Szymon Piduch, prezes zarządu sieci Dino. - Gdy porównamy wynik like for like z innymi sieciami w Polsce widzimy, że koncept się sprawdza i klienci wybierają nasze placówki, a nie sklepy konkurencji.

W ubiegłym roku sieć osiągnęła 542 mln zł ze sprzedaży. Według wstępnych założeń w 2012 r. sieć Dino osiągnie ok. 1 mld zł przychodów ze sprzedaży i będzie zarządzać liczbą ok. 200 placówek handlowych.

Plany rozwoju sieci na najbliższe lata są ambitne. W 2011 r. spółka planuje otwarcie kolejnych 45 placówek handlowych. W ciągu 3-4 lat w odległości 250 km od magazynu centralnego, który znajduje się w Krotoszynie w województwie wielkopolskim powstanie ok. 300 sklepów.

Przypomnijmy, że w czerwcu ub. r. 49 proc. udziałów w sieci marketów kupił fundusz Enterprise Investors za 200 mln zł. Pozyskany kapitał ma pozwolić na otwieranie 30-40 sklepów rocznie. Obecnie sieć ma 116 lokalizacji, zlokalizowanych na terenie województw: wielkopolskiego, kujawsko-pomorskiego, dolnośląskiego oraz lubuskiego, opolskiego i łódzkiego.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Michał Rusiecki RSS ALERT    /    Szymon Piduch RSS ALERT    /    Enterprise Investors RSS ALERT    /    Dino RSS ALERT    /    supermarkety Dino RSS ALERT    /    sklepy Dino RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.234.214.113
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.