REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Partner Enterprise Investors o planach akwizycyjnych i aliansach sieci Dino z innymi operatorami

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 05-05-2011, 14:07
Partner Enterprise Investors o planach akwizycyjnych i aliansach sieci Dino z innymi operatorami
Według wstępnych założeń w 2012 r. sieć Dino osiągnie ok. 1 mld zł przychodów ze sprzedaży

Michał Rusiecki, partner zarządzający w firmie Enterprise Investors, która zainwestowała w ub. roku w spółkę Dino pytany o ewentualne przejęcia stwierdził, że sieć nie wyklucza akwizycji i współpracy z innymi operatorami handlowymi w kraju.

REKLAMA

- Należy jednak pamiętać, że siłą Dino jest przywiązanie do formatu 300-400 mkw. I nie interesują nas przejęcia mniejszych ani większych formatów. Jeżeli więc myślimy o akwizycjach i aliansach z innymi sieciami, to tylko o takich, które operują w tym samym formacie placówek - wyjaśnia Michał Rusiecki.

Jednocześnie zaznaczył, że firma obecnie nie prowadzi jeszcze zaawansowanych rozmów dotyczących akwizycji. - Można powiedzieć, że obecnie jesteśmy na etapie poznawania się z firmami, które działają w podobnych obszarach rynku detalicznego w Polsce. Stawiamy na rozwój organiczny, ale nie wykluczamy akwizycji.

W 2010 r. dynamika wzrostu przychodów w sklepach Dino sięgnęła 35 proc., zaś sprzedaż like for like 15 proc. - W tym roku wyniki nie powinny być gorsze - mówi Szymon Piduch, prezes zarządu sieci Dino. - Gdy porównamy wynik like for like z innymi sieciami w Polsce widzimy, że koncept się sprawdza i klienci wybierają nasze placówki, a nie sklepy konkurencji.

W ubiegłym roku sieć osiągnęła 542 mln zł ze sprzedaży. Według wstępnych założeń w 2012 r. sieć Dino osiągnie ok. 1 mld zł przychodów ze sprzedaży i będzie zarządzać liczbą ok. 200 placówek handlowych.

Plany rozwoju sieci na najbliższe lata są ambitne. W 2011 r. spółka planuje otwarcie kolejnych 45 placówek handlowych. W ciągu 3-4 lat w odległości 250 km od magazynu centralnego, który znajduje się w Krotoszynie w województwie wielkopolskim powstanie ok. 300 sklepów.

Przypomnijmy, że w czerwcu ub. r. 49 proc. udziałów w sieci marketów kupił fundusz Enterprise Investors za 200 mln zł. Pozyskany kapitał ma pozwolić na otwieranie 30-40 sklepów rocznie. Obecnie sieć ma 116 lokalizacji, zlokalizowanych na terenie województw: wielkopolskiego, kujawsko-pomorskiego, dolnośląskiego oraz lubuskiego, opolskiego i łódzkiego.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (29 546) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH