Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Partner Roland Berger: Na transakcji sprzedaży Stokrotek skorzystają klienci

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 28-09-2011, 15:55
Partner Roland Berger: Na transakcji sprzedaży Stokrotek skorzystają klienci

Na transakcji sprzedaży sieci sklepów detalicznych przez Emperię mogą skorzystać klienci. - Jeśli Stokrotki trafią w ręce podmiotu, który już ma aktywa detaliczne w Polsce, pojawi się szereg synergii. Wiele z nich może zostać przeniesionych na konsumentów, gdyż rynek jest trudny i sieci muszą walczyć o klienta - tłumaczy Krzysztof Badowski, partner Roland Berger. Jego zdaniem, wycena Stokrotek na poziomie 900 mln zł jest realistyczna.

- Uważam, że Stokrotka jest bardzo ciekawym aktywem. Jest formatem supermarketowym, a ten segment się rozwija, jest to poza tym elastyczny format. Stokrotka to duża platforma, których na rynku nie ma wiele do kupienia. Generuje 1,5 mld zł rocznych obrotów - to nie jest skala, którą można by było pogardzić - mówi Krzysztof Badowski w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

Jak tłumaczy partner Roland Berger, wycena firmy jest pochodną jej wyników finansowych. - Wyniki finansowe Stokrotki predysponują do tego, by jej wycena była w granicach 900 mln zł, jeśli nie wyżej. Nawet po wydzieleniu z grupy, wyceniając ją samodzielnie, Stokrotka ma bardzo przyzwoite wyniki. Dlatego według mnie ta wycena jest bardzo realistyczna - ocenia nasz rozmówca.

Jak zauważa, sieć sklepów detalicznych Emperii trafi do inwestora strategicznego, funduszu, który ma już aktywa detaliczne w Polsce albo funduszu, który jeszcze nie ma takich aktywów.

Jeżeli sieć przejmie fundusz, który nie ma aktywów detalicznych w Polsce, będzie szukał kolejnych okazji do przejęć, co może przyspieszyć dynamikę konsolidacji rynku.

- Jeżeli z kolei Stokrotki wpadną w ręce funduszu, który już ma aktywa detaliczne w Polsce, to powstanie duża platforma, potencjalnie nawet o obrotach rocznych 2-4 mld zł. Powstanie grupa o liczącej się skali działania. Tutaj pojawią się synergie na poziomie operacyjnym, ale także zakupowym - taki operator będzie mógł negocjować z producentami lepsze warunki zakupowe - mówi Krzysztof Badowski.

- Synergie pojawią się także wówczas, gdy sieć kupi któryś z potężnych graczy strategicznych. Tutaj jednak raczej nie będzie synergii po stronie zakupowej - gracz numer dwa czy trzy na rynku ma już tak wyśrubowane warunki, że nawet duże zwiększenie skali działania nie przyniesie mu istotnych dodatkowych korzyści po stronie zakupowej, jednak będą na przykład synergie po stronie logistyki - dodaje.

Wiele z tych synergii może zostać przeniesiona na konsumenta, szczególnie, jeśli kolejne miesiące przyniosą pogorszenie sytuacji ekonomicznej w kraju. - Rynek jest nadal bardzo konkurencyjny i nieskonsolidowany i sieci muszą walczyć o klienta - tłumaczy Krzysztof Badowski.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH