REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Partner Roland Berger: Sklepy Społem muszą zgodzić się na konsolidację, by nie wypaść z rynku

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 03-10-2011, 10:48
Partner Roland Berger: Sklepy Społem muszą zgodzić się na konsolidację, by nie wypaść z rynku

Siłę sklepów PSS Społem osłabia rozdrobnienie i nieumiejętność skonsolidowania się. To może spowodować, że sklepy te coraz częściej będą wypadać z rynku - uważa Krzysztof Badowski, partner Roland Berger.

REKLAMA

- Sklepy Społem są cały czas rozdrobnione. Gdyby te sklepy chciały usiąść razem przy stole i skonsolidować się, byłyby potężną siłą. Tu jednak jest problem, bo sieci Społem nie dają się przejmować, a to może spowodować, że wypadną z rynku - mówi Krzysztof Badowski.

Przypomina on, że prób konsolidacji sklepów działających pod szyldem Społem było już kilka, były też próby stworzenia przynajmniej wspólnej platformy zakupowej. - Być może problem polega na tym, że każdy PSS ma swój zarząd i swoją wizję rozwoju, każdy chce być liderem tej konsolidacji. W taki sposób trudno będzie im się sprofesjonalizować - ocenia nasz rozmówca.

Podkreśla on, że wiele z mini sieci Społem ma bardzo dobrą lokalizację, co podtrzymuje funkcjonowanie sklepu. Często znajdują się one w mniejszych miejscowościach, którymi duże sieci nie są zainteresowane. - Ostatnio jednak Biedronka zaczyna już spoglądać na miejscowości rzędu 5 tys. mieszkańców. Dlatego jeśli Społem czegoś nie zrobi, nie zacznie się przyłączać do większych grup, to 80 proc. z tych sklepów prawdopodobnie w średniej perspektywie wypadnie z rynku - ocenia Krzysztof Badowski.

Przeczytaj także:

Partner Roland Berger: Za kilka lat na rynku może pojawić się nowy format sklepów

Partner Roland Berger: Konsolidacja w polskim handlu potrwa jeszcze wiele lat

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • nedpolams@op.pl 15-04-2012, 19:21:
Struktura Społem posiada bardzo wiele elementów predysponujących ich do wiodącej roli na rynku .
Po pierwsze posiada stały związek ze strefą producenta co pozwala na stworzenie unikalnej możliwości zapewnienia producentowi minimalnego dochodu , pod warunkiem modernizacji marketingu i wprowadzene stanowisk brokrskich przy bankach rynku kapitałowego i elementy rynku terminowego ,zmian w systemie zarządzanie w rynku wewnętrznym i zewnętrznym. Zachowanie formuły Spółdzielnie jet potrzebą i koniecznościa popniewaz ujmując to zjawisko obrazowo - wszystkie sieci handlowe to rodzaj satelit natomiast Społem ma szanse być planetą na rynku obrotu towarowego. Z pułapu mojego doświadczenia zawodowego moę to poprzeć opracowaniem mogącym być inspiracją do modernizacji struktór zarządzania produktem.
  • rick 15-04-2012, 17:22:
P.Badowski,nie jest Pan w kursie.Od kilku miesięcy działa Krajowa Platforma Handlowa,skupiająca ponad 100 Spółdzielni i 1200 sklepów.Strona www.kphspolem.pl zawiera więcej wiadomości.Problem w tym,aby firmy spod znaku SPOŁEM zaczeły wreszcie mówić jednym głosem!!!!

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 743) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH