Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Partner Roland Berger: Sklepy Społem muszą zgodzić się na konsolidację, by nie wypaść z rynku

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 03-10-2011, 10:48
Partner Roland Berger: Sklepy Społem muszą zgodzić się na konsolidację, by nie wypaść z rynku

Siłę sklepów PSS Społem osłabia rozdrobnienie i nieumiejętność skonsolidowania się. To może spowodować, że sklepy te coraz częściej będą wypadać z rynku - uważa Krzysztof Badowski, partner Roland Berger.

- Sklepy Społem są cały czas rozdrobnione. Gdyby te sklepy chciały usiąść razem przy stole i skonsolidować się, byłyby potężną siłą. Tu jednak jest problem, bo sieci Społem nie dają się przejmować, a to może spowodować, że wypadną z rynku - mówi Krzysztof Badowski.

Przypomina on, że prób konsolidacji sklepów działających pod szyldem Społem było już kilka, były też próby stworzenia przynajmniej wspólnej platformy zakupowej. - Być może problem polega na tym, że każdy PSS ma swój zarząd i swoją wizję rozwoju, każdy chce być liderem tej konsolidacji. W taki sposób trudno będzie im się sprofesjonalizować - ocenia nasz rozmówca.

Podkreśla on, że wiele z mini sieci Społem ma bardzo dobrą lokalizację, co podtrzymuje funkcjonowanie sklepu. Często znajdują się one w mniejszych miejscowościach, którymi duże sieci nie są zainteresowane. - Ostatnio jednak Biedronka zaczyna już spoglądać na miejscowości rzędu 5 tys. mieszkańców. Dlatego jeśli Społem czegoś nie zrobi, nie zacznie się przyłączać do większych grup, to 80 proc. z tych sklepów prawdopodobnie w średniej perspektywie wypadnie z rynku - ocenia Krzysztof Badowski.

Przeczytaj także:

Partner Roland Berger: Za kilka lat na rynku może pojawić się nowy format sklepów

Partner Roland Berger: Konsolidacja w polskim handlu potrwa jeszcze wiele lat

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • nedpolams@op.pl 15-04-2012, 19:21:
Struktura Społem posiada bardzo wiele elementów predysponujących ich do wiodącej roli na rynku .
Po pierwsze posiada stały związek ze strefą producenta co pozwala na stworzenie unikalnej możliwości zapewnienia producentowi minimalnego dochodu , pod warunkiem modernizacji marketingu i wprowadzene stanowisk brokrskich przy bankach rynku kapitałowego i elementy rynku terminowego ,zmian w systemie zarządzanie w rynku wewnętrznym i zewnętrznym. Zachowanie formuły Spółdzielnie jet potrzebą i koniecznościa popniewaz ujmując to zjawisko obrazowo - wszystkie sieci handlowe to rodzaj satelit natomiast Społem ma szanse być planetą na rynku obrotu towarowego. Z pułapu mojego doświadczenia zawodowego moę to poprzeć opracowaniem mogącym być inspiracją do modernizacji struktór zarządzania produktem.
  • rick 15-04-2012, 17:22:
P.Badowski,nie jest Pan w kursie.Od kilku miesięcy działa Krajowa Platforma Handlowa,skupiająca ponad 100 Spółdzielni i 1200 sklepów.Strona www.kphspolem.pl zawiera więcej wiadomości.Problem w tym,aby firmy spod znaku SPOŁEM zaczeły wreszcie mówić jednym głosem!!!!

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 340) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH