Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Patriotyzm konsumencki to esencja wolnego rynku

  • Autor: AT/portalspozywczy.pl
  • Data: 03-10-2016, 12:01
Patriotyzm konsumencki to esencja wolnego rynku
Piotr Trudnowski, członek zarządu Klubu Jagiellońskiego, fot. archiwum prywatne

- Patriotyzm zakupowy występuje wtedy, gdy konsument, mając do dyspozycji dwa podstawowe wskaźniki rynkowe: cenę i jakość, jest gotów dorzucić do tego trzecie kryterium: patriotyzm i na jego podstawie zmienić swoją decyzję zakupową w stosunku do tego, co mówią mu pierwsze dwa - mówi w rozmowie z Portalem Spożywczym Piotr Trudnowski, członek zarządu Klubu Jagiellońskiego i współtwórca konsumenckiej aplikacji Pola.

PIOTR TRUDNOWSKI BĘDZIE PRELEGENTEM PODCZAS IX FORUM RYNKU SPOŻYWCZEGO I HANDLU (17-18 PAŹDZIERNIKA, WARSZAWA). WEŹMIE ON UDZIAŁ W SESJI DYSKUSYJNEJ PT. "HANDEL ODPOWIADA NA TRENDY: PATRIOTYZM ZAKUPOWY, ZDROWA ŻYWNOŚĆ, CONVENIENCE" KLIKNIJ I ZAREJESTRUJ SIĘ DO UDZIAŁU W KONFERENCJI!

Jak zaznacza Trudnowski, promująca patriotyzm konsumencki aplikacja Pola, nie ma na celu wspierania polskich producentów bez względu na wszystko.

- Na pewno nie chodzi nam o to żeby promować polskiego przedsiębiorcę, który sprzedaje towar kiepskiej jakości, kombinuje z podatkami i zatrudnia ludzi na czarno. Po prostu dorzucamy kolejną porcję informacji, którą ktoś może uwzględnić albo nie - dodaje.

Twórca "Poli" przyznaje, że spotyka się z zarzutami, że patriotyczną, polską aplikację można pobrać jedynie ze sklepu wielkich korporacji na telefony produkowane przez azjatyckie koncerny.

- Taka jest prawda. Natomiast zawsze pozostaje to pole do refleksji dlaczego tak się dzieje i co można zrobić żeby to zmienić, jeśli komuś taki stan rzeczy nie odpowiada. Nie jest tak, że nie wpuścimy do biura kogoś z butelką zagranicznej wody albo nie kupimy nigdy towaru pod zachodnią marką. Chcemy żeby Pola pełniła bardziej funkcję edukacyjną niż była traktowana jak wyrocznia i zero-jedynkowy wskaźnik - dodaje.

Trudnowski zauważa, że idea patriotyzmu ekonomicznego łączy ludzi znajdujących się po przeciwnych stronach debaty publicznej w Polsce. Polą zainteresowały się zarówno środowiska Młodzieży Wszechpolskiej, jak i Krytyki Politycznej.

- Kilku członków Młodzieży Wszechpolskiej z Białegostoku wydrukowało ulotki o Poli, po czym rozdawało je pod jednym z  marketów. Nie prosiliśmy ich o to, ale też nie mieliśmy powodu, by im tego zabronić. Pola jest po to, by trafiła do możliwie szerokiej bazy użytkowników i to dla nas super, że ktoś pro bono chce ją promować. Jednocześnie w podsumowaniu najciekawszych wydarzeń 2015 roku według Krytyki Politycznej jeden z autorów wskazał właśnie na  Polę. Tak więc lewicowe środowiska też Polę chwalą dodając, że fajnie byłoby ją rozszerzyć na przykład o kwestię przestrzegania praw pracowniczych. Tak więc świadomość konsumencka jest uważana za atrakcyjną na całej szerokości sceny politycznej. A przecież niewiele jest inicjatyw, które mogą być jednocześnie chwalone przez Młodzież Wszechpolską i Krytykę Polityczną. To dla nas tak naprawdę wielkie wyróżnienie - dodaje.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Teodor 04-10-2016, 11:04:
A czy powinniśmy kupować produkty nieetycznej firmy, która zatrudnia pasożytujących Miesiewiczów , którzy zwłaszcza pracują czasem na 3 etaty nie robiąc nic konkretnego. Czy taki "patriotyzm" gospodarczy promuje PIS. Dlaczego kupując w ORLENie czy LOTOSie (przykłady) mam finansować jakiś Miesiewiczów ?

Zobacz wszystkie komentarze (1)

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 874) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.