REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Pedro Martinho: W 2015 r. nie spodziewamy się istotnej poprawy na rynku

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 04-03-2015, 14:36
Pedro Martinho: W 2015 r. nie spodziewamy się istotnej poprawy na rynku
Pedro Martinho, członek zarządu Grupy Eurocash

W nadchodzących kwartałach 2015 r. Grupa Eurocash nie spodziewa się istotnej poprawy na rynku, choć jest przekonana, że jej klienci, czyli małe i średnie sklepy, będą dalej relatywnie silne na tle całego rynku. Presja konkurencyjna pozostanie stałym elementem. W tej sytuacji reorganizacja Grupy Eurocash będzie kontynuowana, by dalej optymalizować koszty - zapowiada członek zarządu grupy Pedro Martinho.

REKLAMA

Pedro Martinho w wypowiedzi dla Biuletynu PiH mówi, że w 2014 r., pomimo deflacji, wyraźnego spowolnienia w handlu i dużej konkurencji, sklepy typu conevenience oraz małe supermarkety odnotowały wzrost na poziomie 3-4 proc.

Podkreśla, że zbliżyły się dzięki temu do tempa rozwoju dyskontów, które w porównaniu z poprzednimi latami mocno wyhamowały. Mniejsze sklepy kontrastowały też z hipermarketami, które kolejny rok z rzędu wyraźnie traciły rynek.

Dodaje, że konsumenci preferują małe sklepy, blisko domu, ale muszą być one konkurencyjne pod względem cen i oferowanej obsługi, gdzie widzi właśnie rolę Grupy Eurocash, która udziela niezależnym sklepom wsparcia w prowadzeniu ich biznesu.

Zaznacza, że w 2014 r., poza rozwojem dotychczasowych sieci franczyzowych, Grupa wprowadziła na rynek nowe formaty, takie jak sklepy kosmetyczne Kontigo, czy convenience 1minute. Razem z PKN Orlen testuje też koncept małego supermarketu na stacji benzynowej.

Wymienia, że grupa zainwestowała w największego sprzedawcę prasy w Polsce, prowadzącego salony prasowe convenience - InMedio.

Została też znaczącym udziałowcem Frisco.pl, największego operatora spożywczego on-line w Warszawie, a także połączyła swoją spółkę KDWT z częścią Kolportera odpowiedzialną za dystrybucję papierosów, tworząc dzięki temu największego dystrybutora produktów impulsowych w Polsce.

Martinho dodaje, że w Polsce rynek tradycyjny był, jest i będzie najważniejszym segmentem rynku, choć jeszcze kilka lat temu wielu uczestników rynku dystrybucji wieściło kres mniejszych sklepów.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (12 382) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH