Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Perfetti Van Melle: Polacy preferują zakupy krótkodystansowe w sklepach osiedlowych

Polscy konsumenci zamiast kupowania na zapas, preferują regularne i krótkie wizyty w sklepach osiedlowych. Znacząco wyróżnia ich to od mieszkańców innych europejskich krajów oraz wpływa na oblicze handlu w Polsce.

Perfetti Van Melle: Polacy preferują zakupy krótkodystansowe w sklepach osiedlowych
fot. materiały prasowe

Autor: portalspozywczy.pl/pr
Data: 03-12-2019, 11:59

Sklepy poniżej 99 mkw. stanowią obecnie 41,1 proc. placówek handlowych. Odpowiadają one na potrzebę szybkich zakupów, na które najczęściej decydują się Polacy. Potwierdzają to liczby, bo jak wynika z badania GFK, w pierwszym półroczu 2019 roku członkowie statystycznego, polskiego gospodarstwa domowego, wybrali się na po podstawowe produkty spożywcze i chemiczne aż 191 razy.[1] W stosunku m.in. do Czech i Słowacji to o 30, a w porównaniu do Austrii o… 77 wyjść do sklepu więcej! Wpływ tej tendencji wyraźnie widać w nastrojach handlowców.

– Zauważamy, że konsumenci ponad ceny produktów, stawiają swoją wygodę. Chętniej wybierają się do lokalnych, lecz dobrze zaopatrzonych marketów. Pozwala im to nie tylko zaoszczędzić czas, ale także lepiej gospodarować domowym budżetem. Polacy wciąż wolą zrobić małe zakupy, niż kupować na zapas. Często sięgają po produkty spontanicznie, w zależności od nastroju czy pory dnia. Stając przy kasie szczególnie chętnie wybierają drobne słodycze – mówi Michał Bonecki, Consumer Marketing Manager w Perfetti Van Melle Polska.

Chociaż dyskonty wciąż pozostają głównymi graczami na rynku, trend częstego kupowania daje pole do działania ich niskoformatowej konkurencji. To dobra wiadomość szczególnie dla właścicieli małych, nowoczesnych sklepów, dająca im szansę stałego rozwoju. 

Niewielka odległość od domu to tylko jeden z aspektów, którymi kierują się konsumenci, wybierając zakupy w małych, osiedlowych sklepach. Polacy zwracają również uwagę na to, co dane miejsce jest w stanie im zaproponować. Duże znaczenie ma więc zróżnicowana i nowoczesna oferta, w której klienci znajdą dostosowany do swoich potrzeb asortyment. Ważna staje się też wielofunkcyjność: konsumenci doceniają możliwość wypłacenia przy kasie pieniędzy (jak z bankomatu) czy odebrania lub nadania przesyłki kurierskiej. Placówki typu convenience czyli nowoczesne, wszechstronne sklepy podbijają polski rynek i wytyczają trendy. W takich miejscach znajdziemy obecnie nie tylko produkty spożywcze, chemiczne, ale doładowania do telefonów, prasę, napijemy się kawy oraz opłacimy rachunki.

Sklepy „na wyciagnięcie ręki” sprawdzają się podczas codziennych zakupów, lecz staje przed nimi wiele wyzwań. Aby konkurować z ofertą sklepów wielkoformatowych, muszą dostosowywać się do ciągle zmieniających się i rosnących potrzeb konsumentów.



[1] https://www.rp.pl/Handel/311049890-Renesans-malych-sklepow.html  

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

zakupy RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    sklepy małoformatowe RSS ALERT    /    sklepy osiedlowe RSS ALERT    /    Perfetti Van Melle RSS ALERT    /    Michał Bonecki RSS ALERT    /    słodycze RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 100.26.176.182
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.