Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Perspektywy rynku m-commerce w Polsce

  • Autor: pr
  • Data: 18-12-2013, 20:58

Obroty na polskim rynku e-commerce w 2012 roku, według danych eHandel Polska 2012, wyniosły około 23 mld zł. Coraz więcej osób kupuje online, co stawia przed internetowymi sklepami coraz to ambitniejsze wyzwania. Jednym z nich jest kiełkujący rynek m-commerce, którego obroty rosną w Polsce o niemal 100 proc. rocznie.

Mimo że liczba użytkowników posiadających tablet nieustannie się zwiększa, to nadal smartfony wygrywają wyścig w ilości przeprowadzonych dzięki nim transakcjom w m-commerce.

Liczba użytkowników tabletów w Polsce wynosi ok. 1,1 miliona. Odsetek osób, które dokonują zakupów z wykorzystaniem tego urządzenia stanowi 10 proc. całości (TNS Polska, „Mobile Life 2013"). Według raportu IAB Polska Mobile, 31 proc. osób używających smartfony robi zakupy wykorzystując m-commerce.

Jak wynika z raportu „E-commerce" portalu Interaktywnie.com, sprzedaż za pośrednictwem urządzeń mobilnych w ujęciu globalnym wzrasta dynamicznie. Badania dowodzą, że grupę bardzo aktywnych konsumentów stanowią głównie użytkownicy tabletów, którzy na poszukiwanie produktów w e-sklepach poświęcają więcej czasu niż użytkownicy komputerów osobistych.

m-commerce w Polsce
W Polsce e-zakupy za pomocą urządzeń mobilnych nie są jeszcze tak popularnym zjawiskiem, jak na Zachodzie, jednak z roku na rok obserwuje się coraz większe zainteresowanie konsumentów takim sposobem korzystania ze sklepów online. Wielka Brytania jest liderem pod względem zakupów wykorzystujących m-commerce. Dane dostarczone przez Affilliate Window dowodzą, że ok 22 proc. odwiedzin sklepów internetowych to ruch kierowany ze smartfonów i tabletów, co stanowi 18 proc. całkowitej sprzedaży.

Działający na brytyjskim rynku e-commerce portal z kodami rabatowymi voucherful.co.uk, należący do grupy International Coupons, notuje z kolei 26 proc. ruchu z urządzeń mobilnych, z czego 15 proc. to odwiedziny z tabletów, a 11 proc. to ruch kierowany ze smartfonów. Najnowszy raport angielskiego stowarzyszenia Interactive Media in Retail Group w Wielkiej Brytanii dowodzi ogólny wzrost mobilnej sprzedaży w 2012 roku o 204 proc. Liczba polskich m-konsumentów jest diametralnie mniejsza niż na rynkach bardziej rozwiniętych i stanowi - w zależności od badania - 16 proc. (raport Gemius i eCommerce Polska) lub jedynie 8 proc. (raport Marketing Mobilny 2012).

Portal kodyrabatowe.pl, będący częścią międzynarodowej grupy International Coupons, przyjrzał się temu, jak polscy konsumenci korzystają z e-commerce za pomocą urządzeń mobilnych. Według przeanalizowanych danych wynika, że ruch w branży e-commerce generowany przez urządzenia mobilne stanowił w ostatnim półroczu ok. 9 proc. Mobilni internauci najczęściej zainteresowani są produktami z kategorii modowej (19,98 proc.). Na drugim miejscu plasują się urządzenia RTV i AGD (5,98 proc.), a na trzecim usługi telekomunikacyjne (2,7 proc.). W dalszej kolejności znajdują się książki i gry (2.36 proc.), artykuły spożywcze (2.28 proc.), zdrowie i uroda (1.96).

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Piotr 19-12-2013, 10:05:
więcej na temat handlu mobilnego, można przeczytać w raporcie 'm-commerce w praktyce 2013', dostępnym pod adresem: mgenerator.pl

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 381) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH