Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

PGS negocjuje włączenie do Grupy trzech sieci handlowych

  • Autor: Łukasz Stępniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 06-02-2009, 08:46
PGS negocjuje włączenie do Grupy trzech sieci handlowych

- W I kwartale tego roku zamierzamy sfinalizować kolejne umowy i przyłączyć do naszej Grupy trzy nowe sieci detaliczne - mówi Barbara Wagner-Kołodziejczak, prezes Polskiej Grupy Supermarketów. Pozwoli to spółce zbliżyć się do zakładanego na koniec I kw. 2009 r. obrotu miliarda złotych w całej sieci.

Prezes PGS-u nie chce zdradzić nazw podmiotów, z którymi firma prowadzi rozmowy. - Spodziewamy się przyjęcia około 100 sklepów, niektóre z nich będą pojedyncze, inne działają już jako sieci - wyjaśnia Barbara Wagner Kołodziejczak.

Jednocześnie zapowiada rozpoczęcie kolejnych negocjacji. - Plany na pozostałe trzy kwartały to rozszerzenie PGS o kolejne sieci detaliczne. Zakładamy, że osiągniemy przyrost obrotów o 400- 500 tys. zł. Spodziewamy się więc zakończyć rok 2009 z potencjałem około 1,3-1,4 mld zł. - mówi prezes

Kryzys nie spowolni planów konsolidacyjnych PGS-a, a może je nawet przyspieszyć. - Myślę, że wiele małych firm właśnie teraz podejmie decyzję o włączeniu się w nurt integracyjny, zechce działać w ramach większych, sprawniej zarządzanych organizacji - tłumaczy prezes PGS-u. - Mam na myśli nie tylko mniejsze firmy o rocznych obrotach 30 mln zł, ale także sieciach średnich, których obroty sięgają nawet 60-100-mln zł - dodaje.

Na 2009 r. firma zapowiada także dalsza integrację i unifikację sieci w ramach istniejących szyldów czyli Top Market , Delica i Minuta 8. - Uporządkowanie aktualnej bazy sklepów pod kątem jednolitego zarządzania i to co jest istotą naszej działalności - generowanie większych obrotów z posiadanej powierzchni - mówi Barbara Wagner Kołodziejczak.

PGS zamierza w tym roku otwierać sklepy pod wszystkimi swoimi szyldami (Top Market ,Delica i Minuta 8). Tak Top Market pozostaje osiedlowym supermarketem, Delica to osiedlowe delikatesy z poszerzoną ofertą o towary luksusowe, zaś Minuta 8 to osiedlowe sklepy convenience, w których klient może zrobić szybkie zakupy. - Obecnie pracujemy i poprawiamy koncepcją sklepu Minuta 8, staramy się także bardziej dopasować do potrzeb klientów pozostałe formaty naszych sklepów - zaznacza pani prezes.

Jednocześnie dodaje: - Zakładamy, że będzie to trudniejszy rok od, co najmniej, dwóch poprzednich , planujemy więc zintensyfikować akcje promocyjne i współpracę z producentami w zakresie odsprzedaży produktów tak, by nie ucierpiały nasze obroty. Zdaje sobie sprawę z tego, że w tym roku czeka nas ostrzejsza walka o klienta, to może przełożyć się na zyski - wyjaśnia prezes PGS-u.

W 2008 r. Grupa wygenerowała obrót na poziomie 700 mln zł. Zysk skumulowany 23,8 mln zł. Sprzedaży w istniejących placówkach wzrosła średnio o 8,3 proc., a z tytułu pozyskania nowych udziałowców o 24 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 386) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.