REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

PGS negocjuje włączenie do Grupy trzech sieci handlowych

  • Autor: Łukasz Stępniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 06-02-2009, 08:46
PGS negocjuje włączenie do Grupy trzech sieci handlowych

- W I kwartale tego roku zamierzamy sfinalizować kolejne umowy i przyłączyć do naszej Grupy trzy nowe sieci detaliczne - mówi Barbara Wagner-Kołodziejczak, prezes Polskiej Grupy Supermarketów. Pozwoli to spółce zbliżyć się do zakładanego na koniec I kw. 2009 r. obrotu miliarda złotych w całej sieci.

REKLAMA

Prezes PGS-u nie chce zdradzić nazw podmiotów, z którymi firma prowadzi rozmowy. - Spodziewamy się przyjęcia około 100 sklepów, niektóre z nich będą pojedyncze, inne działają już jako sieci - wyjaśnia Barbara Wagner Kołodziejczak.

Jednocześnie zapowiada rozpoczęcie kolejnych negocjacji. - Plany na pozostałe trzy kwartały to rozszerzenie PGS o kolejne sieci detaliczne. Zakładamy, że osiągniemy przyrost obrotów o 400- 500 tys. zł. Spodziewamy się więc zakończyć rok 2009 z potencjałem około 1,3-1,4 mld zł. - mówi prezes

Kryzys nie spowolni planów konsolidacyjnych PGS-a, a może je nawet przyspieszyć. - Myślę, że wiele małych firm właśnie teraz podejmie decyzję o włączeniu się w nurt integracyjny, zechce działać w ramach większych, sprawniej zarządzanych organizacji - tłumaczy prezes PGS-u. - Mam na myśli nie tylko mniejsze firmy o rocznych obrotach 30 mln zł, ale także sieciach średnich, których obroty sięgają nawet 60-100-mln zł - dodaje.

Na 2009 r. firma zapowiada także dalsza integrację i unifikację sieci w ramach istniejących szyldów czyli Top Market , Delica i Minuta 8. - Uporządkowanie aktualnej bazy sklepów pod kątem jednolitego zarządzania i to co jest istotą naszej działalności - generowanie większych obrotów z posiadanej powierzchni - mówi Barbara Wagner Kołodziejczak.

PGS zamierza w tym roku otwierać sklepy pod wszystkimi swoimi szyldami (Top Market ,Delica i Minuta 8). Tak Top Market pozostaje osiedlowym supermarketem, Delica to osiedlowe delikatesy z poszerzoną ofertą o towary luksusowe, zaś Minuta 8 to osiedlowe sklepy convenience, w których klient może zrobić szybkie zakupy. - Obecnie pracujemy i poprawiamy koncepcją sklepu Minuta 8, staramy się także bardziej dopasować do potrzeb klientów pozostałe formaty naszych sklepów - zaznacza pani prezes.

Jednocześnie dodaje: - Zakładamy, że będzie to trudniejszy rok od, co najmniej, dwóch poprzednich , planujemy więc zintensyfikować akcje promocyjne i współpracę z producentami w zakresie odsprzedaży produktów tak, by nie ucierpiały nasze obroty. Zdaje sobie sprawę z tego, że w tym roku czeka nas ostrzejsza walka o klienta, to może przełożyć się na zyski - wyjaśnia prezes PGS-u.

W 2008 r. Grupa wygenerowała obrót na poziomie 700 mln zł. Zysk skumulowany 23,8 mln zł. Sprzedaży w istniejących placówkach wzrosła średnio o 8,3 proc., a z tytułu pozyskania nowych udziałowców o 24 proc.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 587) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH