Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

PIH: Nie całe zło w relacjach sieci z producentami pochodzi od handlu

  • Autor: AT, portalspozywczy.pl
  • Data: 05-10-2016, 12:15
PIH: Nie całe zło w relacjach sieci z producentami pochodzi od handlu
Maciej Ptaszyński, dyrektor generalny Polskiej Izby Handlu. Fot. Polska Izba Handlu

- Często jest tak, ze duzi producenci współpracując z największymi sieciami dają im warunki dokładnie takie, jakie one by chciały, odbijając sobie to na całej masie mniejszych sklepów, która stanowi 90 procent rynku. Oznacza to, że tym momencie oni mogą sprzedać taniej niż my możemy kupić - mówił Maciej Ptaszyński, dyrektor generalny Polskiej Izby Handlu podczas konferencji POHiD „Perspektywy i zagrożenia dla handlu nowoczesnego w Polsce”.

MACIEJ PTASZYŃSKI BĘDZIE PRELEGENTEM PODCZAS IX FORUM RYNKU SPOŻYWCZEGO I HANDLU (17-18 PAŹDZIERNIKA, WARSZAWA). WEŹMIE ON UDZIAŁ W SESJI DYSKUSYJNEJ PT. "Handel odpowiada na trendy: patriotyzm zakupowy, zdrowa żywność, convenience" KLIKNIJ I ZAREJESTRUJ SIĘ DO UDZIAŁU W KONFERENCJI!

Maciej Ptaszyński krytycznie odniósł się do projektu ustawy o nieuczciwych praktykach handlowych.

- Ten projekt wymaga jeszcze bardzo dużo pracy, gdyż zawiera pełno wad technicznych i merytorycznych. W procesie konsultacji zgłaszaliśmy liczne uwagi, ale niewiele z nich wzięto pod uwagę. Największym problemem jest to, że projekt w dużym stopniu dubluje ustawę o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Wiele kwestii jest niedookreślonych, a spory niepokój budzi fakt, że to prezes UOKiK miałby ustalać co jest, a co nie jest przestępstwem - dodaje.

Zdaniem dyrektora PIH w relacjach handlu z producentami nie zawsze nieuczciwe praktyki stosują jedynie sieci handlowe.

- Często jest tak, ze duzi producenci współpracują z największymi sieciami i dają im warunki dokładnie takie jakie one by chciały odbijając sobie to na całej masie mniejszych sklepów, która stanowi 90 procent rynku. W tym momencie de facto oni mogą sprzedać taniej niż my możemy kupić. Tak więc nie jest tak, że ten handel jest taki zły, bo to tak nie działa. Jeśli więc tworzymy katalogi czy zamknięte listy to trzeba to zrobić w obie strony, bo wymaga to uregulowania na każdym etapie - przyznał.

Dyrektor Polskiej Izby Handlu krytycznie ocenił także najnowszy pomysł rządu, czyli podatek od powierzchni handlowej.

- Skala problemów definicyjnych, w jakie wejdziemy jeśli chodzi o konstruowanie tego podatku jest ogromna. Potężnym wyzwaniem będzie już samo zdefiniowanie jaki sklep jest wielkopowierzchniowy, a jaki nie. Ten kierunek myślenia rządu budzi niepokój - dodał.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 812) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH