Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

PIH o ograniczeniach dla marek własnych: są odpowiednie przepisy

Rozwiązania prawne w sprawie ograniczenia sprzedaży marek własnych przez sieci handlowe już istnieją. Mówi o tym art. 17d. Ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji – wskazuje Maciej Ptaszyński, dyrektor Polskiej Izby Handlu.

PIH o ograniczeniach dla marek własnych: są odpowiednie przepisy
Maciej Ptaszyński, Dyrektor Generalny Polskiej Izby Handlu. Fot. Polska Izba Handlu

Zakłada on, że nieuczciwą konkurencją jest wprowadzanie do obrotu przez sieci sklepów dyskontowych marek własnych w ilości przewyższającej 20 proc. Nie ma potrzeby tworzenia nowych przepisów, trzeba egzekwować, te które już są. Jednak warto przy tym pamiętać, żeby nie zaszkodzić polskim sieciom handlowym, które produkują markę własną i starają się prowadzić walkę konkurencyjną z sieciami dyskontów - dodaje dyrektor PIH.

Czytaj więcej na Dlahandlu.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Maciej Ptaszyński RSS ALERT    /    Polska Izba Handlu RSS ALERT    /    marki własne RSS ALERT    /    marki własne sieci handlowych RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Ireneusz 2019-03-07 14:24:40
    Marka własna, czyli sprzedawanie tego samego produktu pod inną nazwą i w innym opakowaniu jest oszustwem, ponieważ "marka własna" nie ponosi kosztów narzuconych markom producenckim (za półkę, promocje, akcje marketingowe itp). To wpływa na konkurencyjność cenową. Jeśli handel chce mieć swoje marki, to niech wymyśli produkt i go produkuje oraz okłada daninami tak jak dostawców zewnętrznych.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.198.92.22
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.