Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

PIH o umowie Eurocash-Emperia: Transakcja poprawi konkurencyjność polskich sklepów wobec dyskontów

Polska Izba Handlu z dużym zadowoleniem przyjęła informację o umowie inwestycyjnej podpisanej przez Grupę Handlową Emperia i spółkę Eurocash, na mocy której dystrybucyjna część Emperii zostanie włączona do struktur Eurocash. Połączenie sił tych dwóch kluczowych dystrybutorów FMCG uznajemy za jedno z ważniejszych wydarzeń w historii polskiego handlu.

Współpraca Grupy Dystrybucyjnej Tradis z Eurocash wzmocni pozycję negocjacyjną spółek i zagwarantuje jeszcze lepsze warunki handlowe dla ich klientów. Można się spodziewać, że będzie to miało bezpośredni wpływ na poprawę konkurencyjności polskich sklepów wobec zagranicznych sieci wielkopowierzchniowych i dyskontowych - stwierdził w oświadczeniu Waldemar Nowakowski, prezes Polskiej Izby Handlu.

Jak informuje w liście Nowakowski, „w ciągu ostatnich kilku lat co piąty polski lokalny sklep został zamknięty. Równolegle obserwowaliśmy i obserwujemy dynamiczną ekspansję sieci hipermarketów i dyskontów, otwieranych w coraz mniejszych miejscowościach. Dzięki tej fuzji ekspansja wymienionych sieci może być równoważona przez zintegrowane sieci sprzedaży tak zwanego tradycyjnego handlu detalicznego, a tysiące polskich sklepów otrzymuje szanse do funkcjonowania na niełatwym rynku FMCG".

„Skala tego zdarzenia jest znacząca dla struktur funkcjonowania rynku. Dzięki tej transakcji na polskim rynku powstanie niezaprzeczalnie lider obszaru dystrybucji hurtowej artykułów FMCG, z którym producenci będą musieli się bardzo poważnie liczyć. To
z kolei przełoży się na wzrost atrakcyjności oferty handlowej Grupy na czym bez wątpienia skorzystają jej klienci - polscy kupcy." - stwierdził prezes Polskiej Izby Handlu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Waldemar Nowakowski RSS ALERT    /    Polska Izba Handlu RSS ALERT    /    Eurocash RSS ALERT    /    Emperia RSS ALERT    /    Tradis RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • Rafał 2011-01-15 06:15:37
    Zdziwienie budzi zadowolenie, iż ostatnia z polskich sieci handlu hurtowegoo o takiej skali działania trafia do firmy zagranicznej (portugalskiej) , \"Polska\" Izba Hadndlu z dużym zadowoleniem przyjmuje likwidację konkurencji wsród dostawców, bo trudno będzie wymagać aby było tak jak teraz gdy Tradis i Eurocash wzajemnie ze sobą konkuruje proponując lepsze warunki współpracy.
  • Maxx 2011-01-15 18:46:36
    Co za brednie... Poprawi konkurencyjność sklepów???? Co za niekompetentna osoba pisała ten artykuł. Przecież nie trzeba być Einsteinem żeby wymyślić , że jak można kupować od 2 różnych firm to przeważnie one konkurują ze sobą i dają klientom lepsze lub gorsze warunki , a klient decyduje gdzie robić zakupy. A teraz po połączeniu w jeden GIGANTYCZNY organizm będą grali handlowcom na nosie. Po połączeniu zarobi tylko Eurocash, który będzie wyciskał ostatnie poty z producentów, bo z kim za 2-3 lata będą współpracować, z 5 wielkimi firmami nietrybującymi. Zobaczycie za kilka lat będzie tragedia , przede wszystkim detalistów i producentów.
  • eM 2011-01-17 08:30:52
    Ja jestem zdania, że za 3-4 lata EC dogada się z Jeronimo i będzie pozamiatane.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.85.10.62
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.