Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

PIH: tragiczna jakość produktów marek własnych Auchan, Real i Biedronki

  • Autor: Polska
  • Data: 04-10-2008, 08:54
PIH: tragiczna jakość produktów marek własnych Auchan, Real i Biedronki

Co piąty produkt spożywczy sprzedawanyw hipermarketach jako tzw. marka własna nie powinien w ogóle trafić do sprzedaży - wynika z najnowszego raportu Inspekcji Handlowej. Najwięcej jakościowych bubli wykryto w Auchan, Realu i Biedronce.

- Jakościowych norm nie spełnia co druga kostka masła, 39 proc. serów żółtych, 30 proc. koncentratów pomidorowych, 28 proc. ryb mrożonych - wylicza Anna Jawoszek, rzecznik prasowy Głównego Inspektora Inspekcji Handlowej.

Producenci celowo używają tanich wypełniaczy, takich jak skrobia czy woda, po to aby zmniejszyć koszty produkcji.

Dodatek skrobi sprawia, że można zatuszować fakt, iż do wyprodukowania koncentratu użyto mniej pomidorów. Dzięki temu sieć może sprzedać malutką puszkę już za 70 groszy, podczas gdy podobna, ale sygnowana marką producenta - zwykle kosztuje ponad 1 zł.

Podobnie fałszuje się masło: dolewa się wody lub dodaje tańszych tłuszczów roślinnych. Kostkę masła można kupić w markecie już za mniej niż 2 zł, podczas gdy ta pod renomowaną marką kosztuje zwykle prawie 4 zł.

Sieci nie zawsze też rzetelnie informują o składzie produktów. Wiedzą, że wielu ludzi odrzuca produkty, które zawierają sztuczne dodatki: konserwanty, barwniki, polepszacze smaku i zapachu. Ale te dodatki pozwalają znacznie obniżyć koszty produkcji. Więc sieci czasem "zapominają" je wymienić na etykiecie - czytamy w gazecie.

Liderem wśród dostawców bubli pod marką sklepową okazał się Auchan - aż co trzeci produkt nie spełniał norm narzuconych przepisami lub był niezgodny z deklaracjami sprzedawcy.

Niewiele lepiej było w Biedronce, Realu i Plus Discount, gdzie kwestionowano mniej więcej co czwarty badany produkt. W sklepach dyskontowych produkty marki własnej stanowią ok. 86 proc. oferty, w hipermarketach i supermarketach - od kilku do kilkunastu procent.

Polacy dosyć sceptycznie podchodzą do produktów sprzedawanych poda markami hipermarketów. Wolą droższe ale lepszej jakości żywność znanych wytwórców. Jak wynika z danych firmy badawczej Nielsen w 2007 r., produkty robione na zlecenie sieci stanowiły zaledwie 8,5 proc. sprzedawanych w Polsce artykułów.

Dziennik Polska wylicza też wady ujawnione przez Inspekcję Handlową:
Masło - fałszowane tłuszczem roślinnym, zawyżona zawartość wody;
Sery - nieczysty, jełki lub gorzki smak, obniżona zawartość białka, zbyt wysoka lub zbyt niska zawartość tłuszczu;
Koncentraty pomidorowe - zbyt rzadka, półpłynna konsystencja, dodatek skrobi;
Ryby - zbyt gruba warstwa glazury, wysuszona powierzchnia;
Miody - fałszowano je glukozą i innymi cukrami;
Wędliny - obniżona zawartość mięsa, zbyt dużo tłuszczu;
Przetwory warzywne - masa produktu w zalewie niższa od deklarowanej, obecność kawałków owoców i warzyw z plamami chorobowymi.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (16)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Dronek 29-07-2015, 21:17:
Daj się zaskoczyć "jakością Biedronki"
  • smakosz 15-07-2011, 18:06:
obecność w raporcie info o plus discount to skucha jest oczywiście, pełna zgoda Panie von Nogaj. cała reszta to absolutna prawda, i podana wyjątkowo delikatnie, bo gdyby ludzie wiedzieli co kupują i jedzą w tzw. markach własnych to by się porzygali !!!!!
  • smakosz 15-07-2011, 17:53:
wiem jaki jest skład farszu w pierogach sieci B, gdzie 1 kg. kosztuje chyba 4 zł(w tych 4 zł. jest marża producenta i oczywiście sklepu, tak więc produkcja 1 kg. kosztuje jakieś 1,50 zeta !!!, masakra poprostu. ale my konsumenci, się nie opamiętamy. owczy pęd do taniochy i gówna wszelkiego.

Zobacz wszystkie komentarze (16)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 347) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.