Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

PIH: Ustawa o przewadze kontaktowej wymaga pilnej nowelizacji

– Sklepy dyskontowe kuszą klientów niskimi cenami świeżych artykułów. Tak niskimi że sklepy, które do sieci dyskontów nie należą, nie mogą takiej ceny otrzymać nawet kupując towar od producenta, nie mówiąc już o cenach na półce. Należy się zastanowić dlaczego tak jest. Czy to nagle spadły koszty produkcji towarów dla sklepów dyskontowych? Przecież sprzedaż produktów w cenach detalicznych niemal niższych od ceny produkcji musi mieć jakieś logiczne wytłumaczenie – informuje Waldemar Nowakowski, prezes Polskiej Izby Handlu.

PIH: Ustawa o przewadze kontaktowej wymaga pilnej nowelizacji
fot. shutterstock

Jego zdaniem możliwe rozwiązania tej zagadki mogą być dwa. - Albo mamy do czynienia z zaniżeniem standardów jakości w trakcie produkcji albo, o czym wielokrotnie już mówiliśmy jako Polska Izba Handlu, producenci – w tym także krajowi – mają zupełnie inną politykę cenową dla dyskontów i inną dla handlu niezależnego. Wyższe ceny dla tradycyjnych sklepów, prowadzonych przez polskich przedsiębiorców, to sposób na odbijanie sobie sprzedaży towarów dyskontom w najlepszym razie po kosztach – dodaje Waldemar Nowakowski.

– Trzeba zauważyć, że ustawa o przewadze kontraktowej, która weszła w życie w zeszłym roku, miała w swoim założeniu zapobiegać takim właśnie sytuacjom – niestety, jej obecna konstrukcja czyni to niemożliwym. Nasze wnioski w tym zakresie nie zostały wzięte pod uwagę w trakcie prac nad tym prawem, przez co nie chroni ono teraz niezależnych handlowców oraz wymusza na producentach podporządkowanie się dyktatowi dyskontów. Dlatego też ustawa ta wymaga pilnej nowelizacji, aby zaczęła pełnić rolę do której została zaprojektowana – informuje prezes PIH.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

PIH RSS ALERT    /    Waldemar Nowakowski RSS ALERT    /    handel RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • przedsiębiorca 2018-01-26 12:58:36
    Sprzedaż towarów dla dyskontów w cenach niższych niż dla polskich sklepów jest działaniem wielce szkodliwym dla konsumentów, polskich przedsiębiorców i dla gospodarki.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.203.28.212
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.