Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

PIH: W sklepach małoformatowych widać wpływ rządowego programu 500+

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 17-07-2017, 11:23
PIH: W sklepach małoformatowych widać wpływ rządowego programu 500+
Fot. shutterstock

Sprzedaż w sklepach małoformatowych o powierzchni do 300 m2 była o 3,9 proc. wyższa w czerwcu 2017 roku w porównaniu do maja 2017 roku i wyższa o 5,6 proc. niż w czerwcu rok wcześniej – wynika z badań Polskiej Izby Handlu i agencji badawczej CMR.

Równocześnie w czerwcu 2017 r. klienci wydawali na zakupy w sklepach małoformatowych do 300 m2 średnio 12,87 zł, czyli o 8% więcej niż rok wcześniej. W porównaniu z majem br. średnia wartość koszyka wzrosła o 1% - informuje Polska Izba Handlu. 

- W sklepach małoformatowych, które stanowią dużą część rynku, coraz wyraźniej widać efekty ożywienia gospodarczego, niskiej stopy bezrobocia oraz wpływ rządowego programu 500+ – powiedział Maciej Ptaszyński, Dyrektor Generalny Polskiej Izby Handlu (PIH). 

Polska Izba Handlu wraz z agencją badawczą CMR przygotowuje comiesięczne zestawienia dotyczące sklepów małoformatowych. Są to: małe sklepy spożywcze do 40 m2, średnie sklepy spożywcze 41-100 m2, duże sklepy spożywcze 101-300 m oraz specjalistyczne sklepy alkoholowe. Działają one niezależnie, w sieciach partnerskich, franczyzowych lub w ramach sieci scentralizowanych. Badanie prowadzone jest na próbie reprezentatywnej dla populacji blisko 80 tysięcy sklepów małoformatowych. 

Wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych: 
 
czerwiec 2017  - mdm +3,9%, rdr + 5,6 %
maj 2017 - mdm +7%, rdr +2%
kwiecień 2017 - mdm 0%, rdr  -5,7% 
marzec 2017 - mdm + 16,6%, rdr + 6,6%
luty 2017 - mdm- 3,2%, rdr + 0,8%
styczeń 2017 - mdm - 15,4%, rdr - 1,7%
 
grudzień 2016 - mdm +9,7%, rdr  - 4,2% 
listopad 2016 - mdm - 8,9%, rdr + 0,6% 
październik 2016 - mdm - 2,9%, rdr  +2,6%
wrzesień 2016 - mdm -4,2%, rdr +9,8%
sierpień 2016 - mdm -2%, rdr  +2,4%
lipiec 2016 - mdm +1%, rdr  -4%
czerwiec 2016-  mdm -0,3%, rdr  +6,7%
maj 2016 - mdm +10,8%, rdr +5,8%
kwiecień 2016 - mdm +1%, rdr +1,5%
marzec 2016- mdm +12,5%, rdr +5,5%
luty 2016 - mdm -3,2%, rdr+6,9% 
styczeń 2016- mdm -17,6%, rdr +4,3% 
 
Polska Izba Handlu (PIH) jest branżową izbą gospodarczą handlu detalicznego. Zrzesza ok. 30 000 sklepów, hurtowni spożywczych i drogeryjnych oraz firmy z otoczenia FMCG, a także firmy usługowe. Działa na rynku od 1997 roku i reprezentuje handel detaliczny i usługi w Polsce. 

CMR jest niezależną agencją badawczą specjalizującą się w badaniach danych transakcyjnych, które pobiera on-line z reprezentatywnej, ogólnopolskiej próby sklepów spożywczych. 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 562) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.