Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

PIH wyróżnia producentów dbających o handel małoformatowy, na początek mleczarze

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 03-04-2017, 12:40
PIH wyróżnia producentów dbających o handel małoformatowy, na początek mleczarze
fot. Fotolia

Polska Izba Handlu rozpoczęła tworzenie rankingu i zainicjowała program wyróżniający producentów, którym niezależna przedsiębiorczość oraz detaliczny handel małoformatowy nie pozostają obojętne. W pierwszej, kwietniowej odsłonie, ocenie poddane zostały praktyki czołowych w Polsce producentów mleka.

Brak ulubionych marek mleka na półkach i niekonkurencyjne, bo dużo wyższe niż w dyskontach i w innych sklepach wielkopowierzchniowych ceny – to problemy, na które codziennie napotykają klienci małoformatowych sklepów detalicznych. Nie wynikają one jednak ze złej woli ich właścicieli, a z polityki dystrybucyjnej i cenowej wielu czołowych producentów – informuje Polska Izba Handlu.

Choć to właśnie w sklepach małoformatowych dokonywana jest niemal połowa zakupów (Nielsen, luty 2016 – styczeń 2017) dóbr szybkorotujących w Polsce, to część wiodących wytwórców zdaje się ignorować ten segment rynku. Są jednak też tacy, którzy pamiętają o handlu małoformatowym. To „Równi w Biznesie”, których ma promować ranking realizowany przez Polską Izbę Handlu.

- Powodem problemów polskich sklepów małoformatowych są znaczące dysproporcje w podejściu wielu producentów do poszczególnych formatów sklepów. Niestety, ale znacząca część wiodących wytwórców konstruując swoje polityki sprzedażowe, kompletnie ignoruje możliwości i potrzeby niezależnych detalistów, w tym tych zrzeszonych w sieciach franczyzowych oraz ich klientów. Przez to sklepy małoformatowe nie mogą być konkurencyjne wobec wielkopowierzchniowego handlu, a konsumentom ogranicza się dostęp do ulubionych marek w dobrych cenach – mówi Waldemar Nowakowski, prezes Polskiej Izby Handlu.

Polska Izba Handlu zainicjowała program wyróżniający producentów, którym niezależna przedsiębiorczość oraz rynek małoformatowy nie pozostają obojętne. Ci, którzy chcą na nim aktywnie rozwijać swoją ofertę i biznes, zostaną nagrodzeni odznaczeniem „Równy w Biznesie” i poleceni uwadze właścicieli sklepów małoformatowych oraz osobom odpowiedzialnym za ich zaopatrzenie.

W pierwszej, kwietniowej odsłonie, ocenie poddane zostały praktyki czołowych w Polsce producentów mleka. W tym celu zestawiono wyniki dziesięciu największych producentów (według wartości sprzedaży). Każdemu z nich przyznawano punkty w pięciu­­­ obszarach – cena, dystrybucja, udział rynkowy, kontrybucja do wzrostu oraz dedykowane produkty  – mających przypisaną odpowiednią wagę w finalnym wyniku.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 407) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH