Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Piotr i Paweł finalizuje wybór inwestora strategicznego

Sieć handlowa Piotr i Paweł jest w fazie finalizowania transakcji z inwestorem strategicznym, którego nazwa zostanie upubliczniona po sformalizowaniu umowy. Wyłonienie potencjalnych inwestorów nastąpiło po procesie due diligence oraz złożeniu przez zainteresowane podmioty ofert zakupu w ramach trwającego od jesieni zeszłego roku procesu sprzedaży sieci Piotr i Paweł przy wsparciu działu bankowości inwestycyjnej BZ WBK - informuje sieć handlowa Piotr i Paweł.

Piotr i Paweł finalizuje wybór inwestora strategicznego
Fot. PTWP

- Rozmowy są zaawansowane, zmierzamy do końca procesu M&A. Obecnie przedstawiciele sieci Piotr i Paweł oraz potencjalnych inwestorów prowadzą rozmowy, dotyczące urynkowienia czynszów za lokale wynajmowane przez sieć. Zależy nam na przeprowadzeniu stosownych ustaleń w tym zakresie - podkreśla Robert Krzak, Wiceprezes Zarządu sieci Piotr i Paweł.

Równolegle sieć Piotr i Paweł optymalizuje działalność operacyjną, aby lepiej odpowiadać na potrzeby klientów, franczyzobiorców, pracowników i pozostałych interesariuszy. W szczególności zostały zredefiniowane zasady zarządzania zasobami organizacji i ograniczania kosztów funkcjonowania sieci.

- W ostatnich tygodniach zostały zamknięte wybrane nierentowne placówki, co jest elementem prac nad poprawą rentowności sieci. Zakres i charakter zmian restrukturyzacyjnych obejmuje też między innymi renegocjacje warunków najmu oraz, uproszczenie struktur i procesów decyzyjnych w centrali firmy. Ważnym elementem planu jest również wzmocnienie tradycyjnych wartości Piotra i Pawła, takich jak najwyższa jakość, najszerszy asortyment, najwyższy poziom zadowolenia klientów, otwarta i rzeczowa komunikacja z dostawcami – mówi Marek Miętka, prezes zarządu sieci Piotr i Paweł.

Przypomnijmy, pod koniec czerwca sieć informowała, że do końca lipca chce wybrać inwestora i podpisać umowę pod warunkiem uzyskania zgody UOKiK. Media podawały, że potencjalnym inwestorem dla sieci może być Auchan lub Jeronimo Martins Polska, właściciel Biedronki.

Andrzej Faliński, prezes Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego pisał, że sieć handlowa Piotr i Paweł stała się niejako ikoną krajowego podążania za trendem modernizacji sektora handlu – uruchomionym i napędzanym przez rozwój systemów sieciowych o międzynarodowym pochodzeniu. Ekspert omawiał też dwa scenariusze przejęcia sieci - przez Jeronimo Martins Polska oraz przez Auchan.

W ramach sieci Piotr i Paweł działa 140 sklepów, przede wszystkim w formacie supermarketów. Klienci mogą również robić zakupy przez internet z dostawą do domu (e-piotripawel.pl). Twórcami firmy są Eleonora Woś i jej synowie Piotr i Paweł Woś.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Piotr i Paweł RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    Robert Krzak RSS ALERT    /    fuzje i przejęcia RSS ALERT    /    Andrzej Faliński RSS ALERT

KOMENTARZE (4)

  • Bogusław 2018-08-01 17:13:14
    od pół roku już tak finalizują i nic. A jak dostawcom nie płacili taki nie płacą
  • Zainteresowany 2018-08-01 18:19:16
    I nie zapłacą bo do żadnej finalizacji nie dojdzie. Myślenie oczu od pół roku
  • Sławomir 2018-08-02 12:41:59
    Warto zajrzeć do opublikowanych sprawozdań skonsolidowanych grupy piotr i paweł za rok 2017 - 45 mln zł straty netto!!! Dodatkowo teksty w sprawozdaniu: "...powyższe okoliczności wskazują na występowanie niepewności w odniesieniu do kontynuacji działalności Grupy Kapitałowej..." I to chyba wystarczy za cały komentarz co to tej grupy i jej jakości.
  • Gość 7 2019-04-17 19:32:07
    A co 12 sklepami franczyzowymi? 57 jest sklepami PiP w sumie 69.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.221.145.174
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.