Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Piotr i Paweł oraz Dino - czołowe pozycje w marketingowym rankingu supermarketów

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 18-08-2017, 12:56
Piotr i Paweł oraz Dino - czołowe pozycje w marketingowym rankingu supermarketów
Fot. shutterstock

W nowej edycji Marketingowego Rankingu Sieci Detalicznych przeprowadzonego przez firmę Kondej Marketing, w formacie supermarketów dwie czołowe pozycje zajmują polskie sieci Piotr i Paweł oraz Dino.

Oto zestawienie rankingu supermarketów:

Piotr i Paweł konsekwentnie realizuje koncepcję zrównoważonego rozwoju, rozwijając się swoim tempem, niezależnie od bardziej lub mniej aktywnych działań konkurencji. Dzięki temu firma notuje mniej nietrafionych lokalizacji,  a rozwój jakościowy (w tym - modernizacje i promocje) nadąża za wzrostem organicznym. Sprzyjającym zewnętrznym czynnikiem dla firmy jest sukcesywny wzrost dochodów konsumentów, a w konsekwencji rosnące zainteresowanie aspektami jakościowymi, które częściowo zastępują trend w kierunku niskich cen. Wysoka wrażliwość cenowa i postawa „smart shopping” może stanowić barierę rozwoju tych sklepów w mniejszych miejscowościach.

Dynamiczny rozwój sieci Dino jest wypadkową sprzyjających czynników zewnętrznych i trafnych decyzji rozwojowych kierownictwa sieci. Firma prezentuje koncept rynkowy (proximity markets) odpowiadający potrzebom większości polskich konsumentów, zarówno pod względem lokalizacji placówek, układu asortymentowego jak i poziomu cenowego. W szczególności, zakres produktowy jest zdecydowanie większy of oferty dyskontów, a ceny są porównywalne lub nieznacznie wyższe.  Deklarowane plany rozwojowe (1200 sklepów w 2020 roku) wskazują jednak, że firma może niedostatecznie uwzględniać złożoność i zmienność sytuacji rynkowej, co powoduje, że realny wzrost sieci może być wyraźnie niższy od planowanego.

Intermarché jest liderem w formacie supermarketów na polskim rynku pod względem wartościowym. Główną przewagą konkurencyjną jest przystępny poziom cen, asortyment produktów świeżych (w tym - wędlin wytwarzanych  na zapleczu sklepów). Firma ma ambitne plany rozwojowe, jednakże realne uwarunkowania rynkowe mogą negatywnie zweryfikować  te plany. Ze względu na specyfikę działalności, warunkiem rozwoju jest pozyskanie odpowiedniej lokalizacji na nowe supermarkety oraz znalezienie partnera skłonnego do podjęcia znaczącej inwestycji. Intermarché zyskało przewagę konkurencyjną w mniejszych miejscowościach, jednakże obecna ekspansja w dużych miastach wiąże się z działaniem na rynkach bardziej konkurencyjnych i wymagających pod względem asortymentowym, cenowym i jakościowym (z punktu widzenia wygody klientów).

Ranking opracowywany jest na podstawie wyników badania Detal Spożywczy w Polsce. Wszelkie oceny są na bieżąco uaktualniane na podstawie najnowszych informacji o działaniach i wynikach poszczególnych sieci. Oceny dokonywane są przez zespół ekspertów Kondej Marketing. Ranking został sporządzony według autorskiej metodologii Kondej Marketing.

Pełny ranking wybranych sieci handlowych:

Auchan przed Biedronką i Lidlem w marketingowym rankingu sieci handlowych

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 478) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH