Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Piotr i Paweł w 2018 roku: Trudna droga przez zmiany

Dla sieci handlowej Piotr i Paweł rok 2018 to burzliwy czas zmian, poszukiwań inwestorów finansowych i strategicznych oraz nadziei na pozytywne zakończenie przemian. Co się działo w sieci od stycznia do grudnia 2018 roku i jakie są perspektywy na przyszłość?

Piotr i Paweł w 2018 roku: Trudna droga przez zmiany
fot. materiały prasowe

Autor: OW, www.portalspozywczy.pl
Data: 10-12-2018, 10:10

Sieć Piotr i Paweł już pod koniec 2017 r. rozpoczęła poszukiwania inwestora. Na początku lutego 2018 Robert Krzak, ówczesny prezes Forum Polskiego Handlu oraz członek Rad Nadzorczych w sieci „Piotr i Paweł” rozmawiał o tym z naszą redakcją: – Firmy mające około jednoprocentowe udziały rynkowe mają znacznie gorsze warunki zakupowe i potrzebują większej skali zakupowej, większej skali operacji. I z tego tytułu rozpoczęliśmy poszukiwanie inwestora, który wzmocniłby firmę – po stronie warunków zakupowych lub po stronie finansowej, tak, żebyśmy mogli prowadzić bardziej bezpośrednią konkurencję z gigantami handlowymi – tłumaczył.

Pod koniec lutego 2018 r. sieć poinformowała o pozyskaniu inwestora finansowego w postaci funduszy zarządzanych przez TFI Capital Partners z notowanej na warszawskiej giełdzie Grupy Capital Partners – polskiego, niezależnego podmiotu inwestycyjnego z doświadczeniem w projektach typu private equity. Sfinalizowana umowa inwestycyjna weszła w życie niezwłocznie, ponieważ nie wymagała zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.  

W marcu Piotr i Paweł sfinalizował porozumienie, na mocy którego Bank Zachodni WBK oraz ING Bank Śląski zwiększyły zakres finansowania, SGB Bank potwierdził stabilność limitów finansowych, a fundusze zarządzane przez TFI Capital Partners zobowiązały się do podwyższenia kapitału sieci. 

Pod koniec czerwca sieć informowała, że do końca lipca chce wybrać inwestora strategicznego i podpisać umowę pod warunkiem uzyskania zgody UOKiK. Media podawały, że potencjalnym inwestorem dla sieci może być Auchan lub Jeronimo Martins Polska, właściciel Biedronki. Jednak transakcja sprzedaży sieci marketów Piotr i Paweł przedłużała się. 

Postępowanie sanacyjne szansą na przetrwanie

12 września sąd w Poznaniu otworzył postępowanie sanacyjne wobec sieci Piotr i Paweł. – Dzięki temu będzie możliwe przeprowadzenie planu restrukturyzacji. Zaległości finansowe będą zamrożone, ale później firma będzie musiała je spłacić. Aktualne zobowiązania finansowe będą natomiast regulowane na bieżąco – tłumaczył Aleksander Rosa, rzecznik prasowy sieci Piotr i Paweł.

– Naszym nadrzędnym celem jest utrzymanie pełnych zdolności operacyjnych firmy, a przede wszystkim zabezpieczenie należności wszystkich interesariuszy tj. m.in. dostawców, właścicieli nieruchomości, franczyzobiorców, instytucji finansowych i pracowników – informował zarząd Piotra i Pawła. 

Trzy filary restrukturyzacji

więcej informacji:

Piotr i Paweł RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    Marek Miętka RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Poznaniak 2018-12-10 22:00:11
    Nie dadzą rady dopóki w magazynie logistycznym zamiast towaru z kosmosu nie pojawią się podstawowe marki których poszukują klienci i do których klienci przez lata zostali przyzwyczajeni .
    • również 2018-12-12 08:12:18
      Masz rację... osobiście znam wybitnych dostawców "marek premium", którzy wspomagają się w procesie zakupowym, jeśli mnie rozumiesz ;) importując badziewie, byle nie było znane na naszym rynku, i opychają to do PiP z ogromną marżą. Ma być ładnie zapakowane, nieznane i jak najtańsze. Tal zresztą w początkowej fazie było np. z Barillą. Eldorado nieco się ukryciło kiedy scentralizowano zakupy ale... nie wiem jak dziś ale jeszcze z rok temu rządziła prywata w kwestii zakupów.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.99.123
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.