Piotr i Paweł walczy o repozycjonowanie na rynku. Sieć wprowadza nowe rozwiązania promocyjne

Sieć sklepów Piotr i Paweł konsekwentnie realizuje strategię repozycjonowania na polskim rynku detalicznym. Spółka chce przestać być postrzegana jako sklep z wyższej półki dla zamożniejszych klientów, a zacząć pozycjonować się jako market na codzienne zakupy dla wszystkich klientów, niezależnie od zasobności ich portfela.
Aby osiągnąć zamierzony efekt, sklepy Piotr i Paweł zaproponowały klientom nową, specjalnie zaprojektowaną gazetkę promocyjną. Sieć supermarketów postawiła na agresywną obniżkę cen 16 produktów, liderów swoich kategorii produktowych. Właśnie te produkty od teraz będą znacznie bardziej promowane w gazetce Piotra i Pawła - każdy z nich zajmuje w folderze całą, pojedynczą stronę.
Elementem repozycjonowania cenowego Piotra i Pawła jest także hasło reklamowe: "15 tysięcy produktów taniej inż myślisz", które od prawie roku pokazuje klientom nie tylko atrakcyjne ceny, ale także bogatą ofertę poznańskiej sieci.
Z jednej strony Piotr i Paweł stawia na atrakcyjne pozycjonowanie cenowe. Bez zmian mają pozostać szerokość i głębokość asortymentu sieci oraz standardy obsługi i zarządzania sklepami. Już od pewnego czasu sieć Piotr i Paweł rozwijalinie produktów pod marką własną: "Piotr i Paweł Zawsze Jakość" i produktów ekonomicznych pod brandem "Lubię:.
Sieć Piotr i Paweł na koniec maja miała w Polsce 105 sklepów. Sieć powstała w Poznaniu w roku 1990, a aktualnie jest już obecna we wszystkich województwach. Obroty sieci za rok finansowy 2013 wyniosły 1,927 mld zł, co oznacza wzrost w porównaniu z rokiem 2012 o 4,7 proc. E-sklep odnotował 19,5 proc. wzrost obrotu do poziomu prawie 50 mln.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!