Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Pisula z PAIH: utrudnienia w handlu będą Polskę dotykać bardziej niż innych członków UE

  • Autor: PAP
  • Data: 23-03-2018, 08:14
Pisula z PAIH: utrudnienia w handlu będą Polskę dotykać bardziej niż innych członków UE
Tomasz Pisula, prezes PAIH

Staramy się sprzedawać jak najwięcej w różnych krajach. Stąd rozmaite formy utrudnień w handlu będą nas dotykać nieproporcjonalnie bardziej niż innych członków Unii Europejskiej - powiedział PAP prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu Tomasz Pisula.

"Jesteśmy młodą gospodarką, konkurencyjną i zdarza się tak, że bariery w handlu wprowadzane czy to na szczeblu unijnym, które wynikają z lobbyingu krajów członkowskich, czy to wewnątrz poszczególnych państw unijnych, uderzają w nas najbardziej, bo mamy największe aspiracje" - wskazał szef Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.

Wyjaśnił, że staramy się sprzedawać jak najwięcej w różnych krajach. "Stąd rozmaite formy utrudnień w handlu będą nas dotykać nieproporcjonalnie bardziej niż innych członków UE" - ocenił.

Pisula wskazał na dwa rozwiązania, które pozwoliłyby niwelować bariery i utrudnienia dla polskich firm w UE. "Pierwsze to zwiększenie nacisku na Brukselę, że jednak standardy dla wszystkich powinny być wspólne" - zaznaczył. Drugie, jak dodał, powinno dotyczyć "zintensyfikowania naszych działań w poszczególnych krajach". "Tam możemy szukać innych państw, które tak jak my, są dotknięte jakimiś wprowadzonymi na danych rynkach barierami w handlu i starać się rozwiązywać problemy krok po kroku w zależności, od tego co w tych krajach członkowskich się dzieje" - wyjaśnił.

Jak podkreślił Pisula, warto zabiegać o to, by "udawało nam się możliwie dużo i możliwie szybko na rynkach europejskich sprzedawać".

"Polska ma dodatni bilans, jeśli idzie o eksport. Eksportujemy coraz więcej. 70 proc. naszego eksportu trafia na rynki Unii Europejskiej. Eksport jest też bardzo marżowy, bardzo dużo na nim zarabiamy".

Stąd, jak podkreślił, różne formy utrudnień, obostrzeń "godzą w nasz narodowy interes ekonomiczny".

Według raportu WEI "Bariery i utrudnienia dla polskich firm w Unii Europejskiej" ponad 30 proc. produktów wysyłanych do państw UE, stawiających bariery importowe, spotyka się z dyskryminacją. "Średnio na ich pokonanie potrzeba więcej niż 4 dni robocze. Powstałe w wyniku dodatkowych działań koszty szacuje się na ok. 4 proc. całkowitej wartości eksportu" - wskazał WEI. W przypadku np. branży spożywczej "ostrze działań konkurencyjnych" skierowane jest w dwa obszary. "W debacie publicznej i mediach podważa się jakość, a czasem także bezpieczeństwo produktów pochodzących z Polski" - podkreślono. Chodzi, jak wyjaśniono, o działania polegające głównie na "nagłaśnianiu i wyolbrzymianiu skali rzekomych zagrożeń związanych z polską żywnością".

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 961) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.