Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

PKN Orlen nie wyklucza wejścia na nowe rynki detaliczne, możliwa zamiana stacji

PKN Orlen po wejściu na Słowację nie wyklucza kolejnych kierunków ekspansji w segmencie detalicznym - poinformował PAP Biznes prezes Orlenu Daniel Obajtek.

PKN Orlen nie wyklucza wejścia na nowe rynki detaliczne, możliwa zamiana stacji
fot. Orlen

Autor: PAP
Data: 22-02-2019, 14:09

Jednym z wariantów jest wymiana stacji paliw w Polsce na punkty za granicą, jeśli warunkiem zgody KE na fuzję z Lotosem będzie pozbycie się części aktywów detalicznych.

W styczniu PKN Orlen informował, że stacje paliw Unipetrolu, należącego do grupy kapitałowej PKN Orlen, pojawią się na rynku słowackim, gdzie będą funkcjonować pod marką Benzina. Spółka zakłada, że w pierwszym roku działalności marki Benzina na Słowacji możliwe jest otwarcie do 10 obiektów.

Pierwsza stacja ma rozpocząć działanie pod nowym szyldem na przełomie marca i kwietnia w Malackach, nieopodal granicy słowacko-czeskiej. Sieć będzie rozwijana poprzez współpracę franczyzową z mniejszymi operatorami stacji paliw lub przejęcia.

"Na Słowacji 20 proc. paliw pochodzi z naszych rafinerii, naturalnym kierunkiem jest zatem dla nas wejście w segment detalu. Marka Benzina jest na Słowacji bardzo dobrze znana, stąd decyzja, aby to właśnie pod tą marką wejść na rynek słowacki" - powiedział PAP Biznes prezes Obajtek.

"Rozmawiamy z potencjalnymi partnerami na temat zakupu kolejnych stacji na Słowacji" - dodał.

Prezes nie chce jednak określić, jaki docelowo chciałby mieć udział w słowackim rynku detalicznym, gdyż takie deklaracje utrudniłyby mu negocjacje.

Rynek słowacki jest kolejnym po polskim, czeskim, niemieckim i litewskim, na którym pojawią się stacje grupy PKN Orlen. Daniel Obajtek nie wyklucza wejścia na kolejne rynki detaliczne.

"Zakładamy wiele różnych możliwości, nawet w procesie kupna Lotosu może być potrzeba dezaktywacji części naszych stacji, więc musimy myśleć o innych kierunkach. W grę może wchodzić np. sprzedaż lub zamiana części naszych stacji paliw w Polsce" - powiedział prezes płockiego koncernu.

Przedstawiciele Orlenu już wcześniej sygnalizowali, że Komisja Europejska, wydając zgodę na połączenie polskich spółek paliwowych, może zażądać sprzedaży części stacji paliw.

PKN Orlen ma obecnie 1787 stacji paliw w Polsce. Po zakładanym na ten rok przejęciu Grupy Lotos liczba ta zwiększy się do 2382 punktów. W przeliczeniu na udziały rynkowe stacje Orlenu mają w Polsce około 34 proc., a po przejęciu sieci Lotosu udział ten wzrósłby do ponad 40 proc.

PKN Orlen ma też obecnie 582 stacje paliw na rynku niemieckim (stacje ekonomiczne pod marką Star), 409 w Czechach (pod marką Benzina, Orlen szacuje swój udział w tamtejszym rynku detalicznym na ponad 23 proc.) oraz 25 stacji na Litwie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Orlen RSS ALERT    /    Daniel Obajtek RSS ALERT    /    stacje paliw RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.231.228.109
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.