Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Placówki Billa po rebrandingu na sklepy E.Leclerc zwiększyły obroty nawet o 120 proc.

  • Autor: pr/portalspozywczy.pl
  • Data: 21-10-2010, 13:51
Placówki Billa po rebrandingu na sklepy E.Leclerc zwiększyły obroty nawet o 120 proc.

Kilkudziesięcioprocentowe wzrosty obrotów i tysiące klientów, którzy otrzymali nowoczesne, dobrze zaopatrzone i konkurencyjne cenowo supermarkety - to efekt pierwszego etapu rebrandingu sklepów, które E.Leclerc przejął od niemieckiego koncernu REWE.

W styczniu bieżącego roku E.Leclerc stał się właścicielem dwudziestu pięciu sklepów Billa. Tym samym po raz pierwszy w praktyce tzw. wielkiej dystrybucji w Polsce, stowarzyszenie niezależnych handlowców - jest nim E.Leclerc - przejęło tzw. sieć zintegrowaną (Billa Polska) i przekształca ją w niezależne przedsiębiorstwa, stowarzyszone na zasadach partnerstwa. Sklepami będą zarządzać ich byli dyrektorzy, którzy teraz będą ich właścicielami.

Po przejęciu nowych sklepów łączna powierzchnia handlowa E.Leclerc w Polsce osiągnęła 125 238 mkw., co plasuje stowarzyszenie na siódmym miejscu w Polsce.

- Dzięki przejęciu i przeobrażeniu nowych sklepów E.Leclerc dotrze ze stale powiększaną i konkurencyjną cenowo ofertą do blisko czterystu tysięcy nowych klientów w dwudziestu miastach Polski. Jest to wspaniała wiadomość zarówno dla klientów, którzy chętnie głosują na nas swoimi portfelami, jak i dla nas, bo to kolejna udana inwestycja E.Leclerc w Polsce - mówi Michel-Edouard Leclerc - współprzewodniczący stowarzyszenia ACDLec zrzeszającego właścicieli sklepów E.Leclerc, syn założyciela francuskiego stowarzyszenia handlowców.

Przeobrażenie nowych sklepów znacznie wykracza poza zmianę szyldów i kolorystyki supermarketów. Kluczową zmianą jest nowa aranżacja wnętrz i znacznie lepsze wykorzystanie powierzchni sklepów, które przekłada się wprost na wzrost obrotów. Zwężono alejki i ustawiono dodatkowe regały, dzięki czemu E.Leclerc może zaoferować klientom nie tylko większy, ale także poszerzony asortyment. W sklepach pojawiły się nowe działy: tekstylny oraz z artykułami przemysłowymi i tzw. sezonowymi.

Całkowitej zmianie uległa polityka cenowa. Przeobrażone supermarkety oferują klientom towary w cenach niższych nawet do 10 proc. W wyniku rebrandingu obroty - np. w sklepie w Malborku - były wyższe (w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym) o 343 proc. - w tydzień po otwarciu i o ponad 119 proc. po miesiącu. W przypadku Kołobrzegu te wartości wyniosły odpowiednio: 217 i 88 proc., a w przypadku supermarketu na bardzo konkurencyjnym rynku Poznania:
88 i 40 proc.

Jako pierwszy - w maju br. - przeobrażono supermarket w Bydgoszczy. Do chwili obecnej wszystkie zmiany zostały wprowadzone w supermarketach w: Gliwicach (dwa sklepy), Jastrzębiu-Zdroju, Kołobrzegu, Koninie, Malborku, Ostrowie Wielkopolskim, Ostrowcu Świętokrzyskim, Poznaniu, Sosnowcu, Śremie, Toruniu oraz Wodzisławiu Śląskim. Do końca listopada br. rebranding zakończy się w pozostałych siedmiu supermarketach w: Chorzowie, Kędzierzynie-Koźlu, Ostrołęce, Przemyślu, Raciborzu, Radomiu i Zielonej Górze.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 691) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH