Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Placówki Billa po rebrandingu na sklepy E.Leclerc zwiększyły obroty nawet o 120 proc.

Kilkudziesięcioprocentowe wzrosty obrotów i tysiące klientów, którzy otrzymali nowoczesne, dobrze zaopatrzone i konkurencyjne cenowo supermarkety - to efekt pierwszego etapu rebrandingu sklepów, które E.Leclerc przejął od niemieckiego koncernu REWE.

Placówki Billa po rebrandingu na sklepy E.Leclerc zwiększyły obroty nawet o 120 proc.

Autor: pr/portalspozywczy.pl
Data: 21-10-2010, 13:51

W styczniu bieżącego roku E.Leclerc stał się właścicielem dwudziestu pięciu sklepów Billa. Tym samym po raz pierwszy w praktyce tzw. wielkiej dystrybucji w Polsce, stowarzyszenie niezależnych handlowców - jest nim E.Leclerc - przejęło tzw. sieć zintegrowaną (Billa Polska) i przekształca ją w niezależne przedsiębiorstwa, stowarzyszone na zasadach partnerstwa. Sklepami będą zarządzać ich byli dyrektorzy, którzy teraz będą ich właścicielami.

Po przejęciu nowych sklepów łączna powierzchnia handlowa E.Leclerc w Polsce osiągnęła 125 238 mkw., co plasuje stowarzyszenie na siódmym miejscu w Polsce.

- Dzięki przejęciu i przeobrażeniu nowych sklepów E.Leclerc dotrze ze stale powiększaną i konkurencyjną cenowo ofertą do blisko czterystu tysięcy nowych klientów w dwudziestu miastach Polski. Jest to wspaniała wiadomość zarówno dla klientów, którzy chętnie głosują na nas swoimi portfelami, jak i dla nas, bo to kolejna udana inwestycja E.Leclerc w Polsce - mówi Michel-Edouard Leclerc - współprzewodniczący stowarzyszenia ACDLec zrzeszającego właścicieli sklepów E.Leclerc, syn założyciela francuskiego stowarzyszenia handlowców.

Przeobrażenie nowych sklepów znacznie wykracza poza zmianę szyldów i kolorystyki supermarketów. Kluczową zmianą jest nowa aranżacja wnętrz i znacznie lepsze wykorzystanie powierzchni sklepów, które przekłada się wprost na wzrost obrotów. Zwężono alejki i ustawiono dodatkowe regały, dzięki czemu E.Leclerc może zaoferować klientom nie tylko większy, ale także poszerzony asortyment. W sklepach pojawiły się nowe działy: tekstylny oraz z artykułami przemysłowymi i tzw. sezonowymi.

Całkowitej zmianie uległa polityka cenowa. Przeobrażone supermarkety oferują klientom towary w cenach niższych nawet do 10 proc. W wyniku rebrandingu obroty - np. w sklepie w Malborku - były wyższe (w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym) o 343 proc. - w tydzień po otwarciu i o ponad 119 proc. po miesiącu. W przypadku Kołobrzegu te wartości wyniosły odpowiednio: 217 i 88 proc., a w przypadku supermarketu na bardzo konkurencyjnym rynku Poznania:
88 i 40 proc.

Jako pierwszy - w maju br. - przeobrażono supermarket w Bydgoszczy. Do chwili obecnej wszystkie zmiany zostały wprowadzone w supermarketach w: Gliwicach (dwa sklepy), Jastrzębiu-Zdroju, Kołobrzegu, Koninie, Malborku, Ostrowie Wielkopolskim, Ostrowcu Świętokrzyskim, Poznaniu, Sosnowcu, Śremie, Toruniu oraz Wodzisławiu Śląskim. Do końca listopada br. rebranding zakończy się w pozostałych siedmiu supermarketach w: Chorzowie, Kędzierzynie-Koźlu, Ostrołęce, Przemyślu, Raciborzu, Radomiu i Zielonej Górze.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Michel-Edouard Leclerc RSS ALERT    /    E.Leclerc RSS ALERT    /    Billa RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.226.36.60
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.