Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Placówki Billa po rebrandingu na sklepy E.Leclerc zwiększyły obroty nawet o 120 proc.

  • Autor: pr/portalspozywczy.pl
  • Data: 21-10-2010, 13:51
Placówki Billa po rebrandingu na sklepy E.Leclerc zwiększyły obroty nawet o 120 proc.

Kilkudziesięcioprocentowe wzrosty obrotów i tysiące klientów, którzy otrzymali nowoczesne, dobrze zaopatrzone i konkurencyjne cenowo supermarkety - to efekt pierwszego etapu rebrandingu sklepów, które E.Leclerc przejął od niemieckiego koncernu REWE.

W styczniu bieżącego roku E.Leclerc stał się właścicielem dwudziestu pięciu sklepów Billa. Tym samym po raz pierwszy w praktyce tzw. wielkiej dystrybucji w Polsce, stowarzyszenie niezależnych handlowców - jest nim E.Leclerc - przejęło tzw. sieć zintegrowaną (Billa Polska) i przekształca ją w niezależne przedsiębiorstwa, stowarzyszone na zasadach partnerstwa. Sklepami będą zarządzać ich byli dyrektorzy, którzy teraz będą ich właścicielami.

Po przejęciu nowych sklepów łączna powierzchnia handlowa E.Leclerc w Polsce osiągnęła 125 238 mkw., co plasuje stowarzyszenie na siódmym miejscu w Polsce.

- Dzięki przejęciu i przeobrażeniu nowych sklepów E.Leclerc dotrze ze stale powiększaną i konkurencyjną cenowo ofertą do blisko czterystu tysięcy nowych klientów w dwudziestu miastach Polski. Jest to wspaniała wiadomość zarówno dla klientów, którzy chętnie głosują na nas swoimi portfelami, jak i dla nas, bo to kolejna udana inwestycja E.Leclerc w Polsce - mówi Michel-Edouard Leclerc - współprzewodniczący stowarzyszenia ACDLec zrzeszającego właścicieli sklepów E.Leclerc, syn założyciela francuskiego stowarzyszenia handlowców.

Przeobrażenie nowych sklepów znacznie wykracza poza zmianę szyldów i kolorystyki supermarketów. Kluczową zmianą jest nowa aranżacja wnętrz i znacznie lepsze wykorzystanie powierzchni sklepów, które przekłada się wprost na wzrost obrotów. Zwężono alejki i ustawiono dodatkowe regały, dzięki czemu E.Leclerc może zaoferować klientom nie tylko większy, ale także poszerzony asortyment. W sklepach pojawiły się nowe działy: tekstylny oraz z artykułami przemysłowymi i tzw. sezonowymi.

Całkowitej zmianie uległa polityka cenowa. Przeobrażone supermarkety oferują klientom towary w cenach niższych nawet do 10 proc. W wyniku rebrandingu obroty - np. w sklepie w Malborku - były wyższe (w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym) o 343 proc. - w tydzień po otwarciu i o ponad 119 proc. po miesiącu. W przypadku Kołobrzegu te wartości wyniosły odpowiednio: 217 i 88 proc., a w przypadku supermarketu na bardzo konkurencyjnym rynku Poznania:
88 i 40 proc.

Jako pierwszy - w maju br. - przeobrażono supermarket w Bydgoszczy. Do chwili obecnej wszystkie zmiany zostały wprowadzone w supermarketach w: Gliwicach (dwa sklepy), Jastrzębiu-Zdroju, Kołobrzegu, Koninie, Malborku, Ostrowie Wielkopolskim, Ostrowcu Świętokrzyskim, Poznaniu, Sosnowcu, Śremie, Toruniu oraz Wodzisławiu Śląskim. Do końca listopada br. rebranding zakończy się w pozostałych siedmiu supermarketach w: Chorzowie, Kędzierzynie-Koźlu, Ostrołęce, Przemyślu, Raciborzu, Radomiu i Zielonej Górze.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 812) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH