REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Plany Stokrotki na 2017 rok: 100 nowych sklepów i trzecie centrum dystrybucji  

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 15-11-2016, 16:00
Plany Stokrotki na 2017 rok: 100 nowych sklepów i trzecie centrum dystrybucji   
Sklep sieci Stokrotka. Fot. Materiały prasowe Emperii

100 nowych sklepów, nowy format convenience, trzecie centrum dystrybucji oraz dalsze poszukiwanie okazji do fuzji i przejęć to plany Stokrotki i Grupy Kapitałowej Emperia na 2017 rok.

REKLAMA

Dariusz Kalinowski, prezes zarządu Emperia Holding S.A. i Stokrotka Sp. z o.o poinformował 14 listopada, że sieć Stokrotka planuje w 2017 roku otwarcie 100 sklepów, nie licząc sklepów convenience i ewentualnych placówek z przejęć czy fuzji. Prezes zrewidował również dane dotyczące 2016 r. Jeszcze w marcu sieć Stokrotka prognozowała 100 otwarć w 2016 roku, a najwięcej w III i IV kwartale.

Stokrotka prognozuje obecnie 60 otwarć do końca 2016 r. Jak tłumaczył prezes, mniejsza liczba otwarć jest wynikiem powstrzymania się wielu przedsiębiorców z przyłączenia się do franczyzy z powodu niepewności, jaką rodził w pierwszej połowie 2016 r. podatek od handlu. Przedsiębiorcy nie wiedzieli, czy podatek dotyczyć będzie również sklepów w systemie franczyzowym, więc wstrzymywali się z decyzją o przyłączeniu. Kalinowski wyjaśnia, że obecnie przedsiębiorcy przyłączają się w dobrym tempie, jednak strat z pierwszego półrocza Stokrotka nie jest w stanie odrobić.

Rok 2015 sieć zamknęła liczbą 241 supermarketów, 56 marketów i 30 sklepów franczyzowych. Na koniec III kw. 2016 r. Stokrotka posiada 248 supermarketów, 70 marketów oraz 40 sklepów franczyzowych.

Pod koniec 2017 roku Emperia planuje również otworzenie trzeciego centrum dystrybucji. Przypomnijmy, pierwsze centrum dystrybucji Stokrotka uruchomiła na początku 2013 roku w Teresinie pod Warszawą, drugie – 18 stycznia 2016 roku w Strefie Ekonomicznej Felin w Lublinie.

W 2017 roku Emperia w dalszym ciągu będzie poszukiwała okazji do fuzji i przejęć. Jak tłumaczył prezes Stokrotki, interesujące są dla Emperii zarówno takie sieci handlowe jak Mila jak również mniejsze lokalne sieci handlowe, które nie są powszechnie znane.

Segment detaliczny Grupy Kapitałowej Emperia rozszerza się również w 2017 roku o nowy format convenience.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 329) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 219)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH