Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Płatności bezgotówkowe i perspektywa dla e-commerce w Polsce

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 21-07-2015, 12:59

W Polsce istnieje potrzeba upowszechnienia obrotu bezgotówkowego. Wciąż niezadowalający jest poziom korzystania z bezgotówkowych instrumentów płatniczych, czego e-commerce doświadcza, wskazując na niesłabnącą popularność realizacji płatności za e-zakupy za pomocą gotówki .

Wioletta Barwicka, doradca z Narodowego Banku Polskiego podkreśla, że Narodowy Bank Polski prowadzi wiele badań w zakresie rozwoju obrotu bezgotówkowego w Polsce i postaw płatniczych polskiego społeczeństwa.

NBP z ciekawością zapoznaje się zatem z wynikami corocznych raportów firmy Gemius, które dotyczą obszaru e-commerce, czyli dynamicznie rozwijającego się handlu w internecie.

Wg raportu firmy Gemius w ubiegłym roku online płaciło już 47 proc. Polaków. Eksperci szacują, że w 2015 r. wartość ta wzrośnie co najmniej do 54 proc., z czego mobilnie będzie płacić ok. 34 proc. internautów.

Z raportu „E-Commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska” wynika, że w Polsce ok. 37 proc. robi zakupy za pośrednictwem smartfonów, a 24 proc. tabletów. 52 proc. polskich konsumentów stosuje tzw. multichanneling, czyli rozpoczyna proces zakupowy na jednym urządzeniu mobilnym, a kończy na innym lub na komputerze stacjonarnym.

Doradca NBP podkreśla, że przełamywanie barier, w tym głównie mentalnościowych, głęboko zakorzenionych w zwyczajach płatniczych Polaków, stało się jednym z pięciu szczegółowych celów Programu Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego w Polsce na lata 2014–2020, czyli dokumentu, który od ponad roku jest realizowany przez podmioty rynkowe i przez administrację publiczną i który, sądząc po dotychczasowym zaangażowaniu wielu podmiotów, ma szansę stać się swego rodzaju „mapą drogową” dla obrotu bezgotówkowego, aby w docelowym 2020 roku osiągnąć zakładane w nim cele.

Potrzeba upowszechnienia obrotu bezgotówkowego w Polsce, która jest celem nadrzędnym Programu, jest dostrzegalna na wielu płaszczyznach.

Po pierwsze, w Polsce wciąż odnotowuje się niewystarczający poziom ogólnego ubankowienia społeczeństwa w porównaniu z innymi krajami Unii Europejskiej.

Wg ostatnich badań Narodowego Banku Polskiego, szacuje się, że ok 20 proc. osób dorosłych w Polsce wciąż nie posiada rachunku bankowego (w 2012 r. – 23 proc.), co mimo zauważalnych pozytywnych zmian wciąż plasuje Polskę w końcówce rankingu krajów UE. W grupie nieubankowionych przeważają osoby starsze (powyżej 65 roku rachunku nie posiada 57 proc. ludzi), ale nie brakuje również ludzi młodych, tj. w wieku 18–24 lata, wśród których aż 30 proc. nie posiada rachunku bankowego.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 809) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.