Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Płeć konsumenta ma znaczenie przy planowaniu strategii sprzedaży

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 18-06-2013, 13:00

Rynek konsumenta rządzi się swoimi prawami, dlatego firmy nie mogą ignorować jakichkolwiek sygnałów wskazujących na jego potrzeby. Zarówno podczas procesu kreacji, jak i strategii sprzedaży, należy wziąć pod uwagę czynnik płci odnośnie zakupu usług lub towaru i dopasować go do oferty.

Czasy, w których decyzję zakupu podejmowali wyłącznie mężczyźni i to pod ich dyktando powstawały nowe usługi i produkty, odeszły do lamusa. Wraz z emancypacją, karierą zawodową i rosnącą siłą nabywczą, rola kobiety się zmieniła. Według szacunków Boston Consulting Group, już w 2028 roku kobiety w USA będą średnio zarabiały więcej niż mężczyźni, a ich siła nabywcza za 5 lat wyniesie ok. 28 bilionów dolarów. Co prawda trudno uwierzyć, że w Polsce taka zmiana nastąpi w szybkim czasie, ale należy się jej spodziewać również w naszym kraju. Taka sytuacja nie oznacza jednak, że mężczyźni przestaną się liczyć w procesie podejmowania decyzji. Zatem poznanie różnic w zachowaniach nabywczych kobiet i mężczyzn pozwala na lepsze dopasowanie oferty, właściwy przekaz komunikacyjny i skuteczne budowanie relacji interpersonalnych.

Męskie i kobiece wybory

Płeć ma duży wpływ na decyzje zakupowe dotyczące produktów m.in. z branży motoryzacyjnej, farmaceutycznej, spożywczej czy finansowej. Kobiety i mężczyzn różni motywacja, sposób podejmowania decyzji i źródła, z których czerpią informacje na temat produktu czy usługi. Według badania serwisu internetowego MarketingKobiet.pl rosnąca siła nabywcza kobiet wskazuje na rozwój marketingu zorientowanego na płeć. Jednak od lat role stereotypowe wciąż pozostają te same. Gdy panie decydują o zakupie artykułów spożywczych (87,7%), czy środków czystości (81,1%), panowie biorą odpowiedzialność za wybór samochodu i sprzętu RTV i AGD (odpowiednio: 84,2% oraz 70,1%). Ale już w przypadku produktów finansowych granice się zacierają, choć wciąż to mężczyźni głównie podejmują decyzje w tym zakresie. Badania wykazują, że kobiety są dużo bardziej wymagającymi klientkami niż mężczyźni. Jednak w porównaniu z mężczyznami, kobiety poświęcają mniej czasu na zebranie informacji o produkcie, który chcą zakupić. Są również mniej lojalne wobec marki.

Konsumenci mają wciąż zbyt małą świadomość, że produkt i usługi mogą być do nich lepiej dopasowane. Ta uwaga dotyczy zwłaszcza kobiet. Dotychczas działania marketingowe skierowane były głównie do mężczyzn, co wynikało z faktu, że dawniej byli głównymi żywicielami rodziny. Kobiety, pomimo że mają wysokie oczekiwania rynkowe, to przy niewystarczającej ofercie kierowanej do nich, nie wiedzą, jak mogłaby ona wyglądać, bo rynek jeszcze nie do końca zrozumiał ich potrzeb. Konsumenci oczekują, że działania marketingowe w większym stopniu skierowane będą do kobiet, 62% respondentów uważa, że taki marketing ma przyszłość.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 827) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH