Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Po aferze w sklepie Freshmarketu, sieć rozsyła wskazówki dla franczyzobiorców

18 i 19 lipca w mediach pojawiła się informacja, że sprzedawca ze sklepu Freshmarket postawił przy kasie karteczkę z napisem "Zbieram na karabin na ciapatych". Obok napisu znalazła się skarbonka. Zamiast datków, jedna z oburzonych klientek postanowiła nagłośnić sprawę. Po nagłośnieniu skarbonka została usunięta, a pracownicy pouczeni. - Do każdego sklepu prześlemy też wskazówki, które pomogą w uwrażliwieniu na te zagadnienia ich załóg - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Anna Jarzębowską-Kwiatek, Kierownik Działu Public Relations Żabka Polska, właściciela marki Freshmarket.

Po aferze w sklepie Freshmarketu, sieć rozsyła wskazówki dla franczyzobiorców
fot. Żabka Polska

Zbulwersowana postawą mężczyzny klientka sklepu przy ul. Dworskiej w Gdańsku podzieliła się swoim odkryciem o nietypowej zbiórce pieniędzy na jednym z portali społecznościowych. Po ujawnieniu skandalicznego zachowania sprzedawcy, niezadowolonych klientów pojawiło się jednak więcej, a na oficjalnym profilu sieci Freshmarket nie dało się nie zauważyć nieprzychylnych opinii nawołujących sieć do ukarania krnąbrnego sprzedawcy. Szybko też pojawiła się odpowiedź Freshmarketu. Sieć zapewniła, że wydarzenie odnotowała, skarbonka została usunięta, a pracownicy pouczeni.

O standardach pracowniczych w sieci franczyzowej Freschmarket rozmawiamy z Anną Jarzębowską-Kwiatek, Kierownik Działu Public Relations Żabka Polska, właściciela marki Freshmarket.

Dlaczego dopiero po interwencji klientki sklepu, skarbonka została usunięta?

Nie wiemy, jak długo przed skargą klientki skarbonka się tam znajdowała, mogła to być chwila. Standardy obsługi klientów w naszej sieci nie dopuszczają przyjmowania czy nawet sugerowania klientom możliwości wręczania napiwków. Tym bardziej popularne w innych punktach usługowych zbieranie napiwków do skarbonek przy kasach jest w sklepach zabronione. Dlatego osoba prowadząca sklep naszej sieci z pewnością kazałaby swoim pracownikom usunąć skarbonkę zaraz po tym, jak ją zobaczyła. Tak się też stało w tym przypadku.

Jakie są kryteria przyjmowania do pracy osób w sieci Freshmarket?

Nasi franczyzobiorcy prowadzą swoje biznesy na własny rachunek i sami odpowiadają za rekrutację swoich pracowników. Jako franczyzodawca nie możemy wpływać na to kogo, na jakich zasadach i według jakich kryteriów zatrudniają franczyzobiorcy.

W jaki sposób pracownik został ukarany?

Tak jak mówiłam i podkreślam ponownie, nasi franczyzobiorcy są całkowicie niezależni pod względem doboru kadr i polityki personalnej. Decyzja o konsekwencjach należała do osoby prowadzącej sklep.

Jakie kroki zamierza podjąć Państwa sieć sklepów, aby w przyszłości nie dochodziło do podobnych sytuacji?

Szacunek dla drugiego człowieka jest dla nas najwyższą wartością i tego samego wymagamy od naszych franczyzobiorców, a oni od zatrudnianych przez siebie pracowników. Jako sieć oczywiście nie odżegnujemy się od problemu, w najbliższym czasie przypomnimy naszym franczyzobiorcom o konieczności egzekwowania tej zasady, do każdego sklepu prześlemy też wskazówki, które pomogą im w uwrażliwieniu na te zagadnienia ich załóg.

O zdarzeniu w gdańskim sklepie Freshmarketu pisaliśmy tutaj

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Freshmarket RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    franczyza RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 52.91.245.237
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.