REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Po epoce supermarketów nadchodzi czas bazarów?

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 22-08-2012, 14:41

Największe centrum handlu hurtowego i detalicznego, gdzie przenieśli się kupcy ze Stadionu Dziesięciolecia i KDT a wielu handlowców rozpoczęło przygodę z biznesem, kwitnie. Od chwili otwarcia CHT MARYWILSKA 44 w stołecznej Białołęce odwiedziło blisko 6 mln klientów.

REKLAMA

CHT MARYWILSKA 44 to wciąż najmłodsze centrum handlowe w okolicy. Na ponad 20 hektarów powierzchni w tym 6,3 ha pod dachem, znajduje się 1300 sklepów. Bazar chce wyróżniać się inną formułą handlu niż w tradycyjnych centrach handlowych, pełnych sieciowych sklepów - przyjaznym klimatem i relacjami międzyludzkimi.

- Mam klientów, którzy od 20 lat przyjeżdżają do mnie na zakupy, najpierw na Stadion, a teraz tu na Marywilską. Jeśli potrzebują rajstop, kupują je tylko u mnie. Wiedzą, że zawsze mam to, czego szukają, opowiem o nowinkach, doradzę, ale nie wcisnę czegoś za wszelką cenę, bo to sztuka na raz - opowiada właściciel sklepu z bielizną z hali G.

Handlarze obawiają się jedynie zbyt małych obrotów. Dlatego starają się każdego klienta teraktować wyjątkowo. To szczególnie ważne w dobie kryzysu, bo małe rodzinne firmy są bardziej elastyczne. Na bieżąco obserwują jaki asortyment się podoba, szybciej reagują na wszelkie nowinki. Dzięki temu szybciej też podnoszą się nawet po problemach finansowych.

- Dzięki formule centrum handlowego, najemcy mają korzyści, jakie daje efekt skali, czyli wspólny transport, kampanie reklamowe, organizacja wspólnych imprez dla klientów na terenie centrum. Każdy jest jednak kowalem swojego losu i to najlepiej służy rozwijaniu przedsiębiorczości. - mówi Małgorzata Konarska prezes spółki Marywilska 44, właściciela CHT MARYWILSKA 44.

- Konkurencja jest prawdziwa, więc zdarzają się rozstania. Zwłaszcza, że kryzys eliminuje słabszych graczy. Jednak najemcy mają w nas sprzymierzeńców także w razie kłopotów - zapewnia.

Właściciele bazaru przy Marywilskiej oceniają, że XX wiek był erą wielkich supermarketów, sklepów sieciowych i gigantycznych koncernów. Jednak ludzie już mają dosyć unifikacji, powtarzalności. Dlatego XXI wiek będzie czasem na zindywidualizowany handel, gdzie będzie się liczyły potrzeby pojedynczego, konkretnego odbiorcy. - Na Zachodzie właśnie zaczyna się moda na bazary, u nas nigdy się nie skończyła - podsumowują przedstawiciele firmy.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 986) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH