Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Po świątecznym szale zakupów przyszła pora na zimowe wyprzedaże

Chociaż zimowe wyprzedaże dopiero ruszyły, to już nabierają tempa, bo z roku na rok sezon przecen jest coraz krótszy, za to zaczyna się dużymi obniżkami, sięgającymi nawet 40-50 proc. – wskazuje spółka Newbridge Poland, która inwestuje w centra handlowe oraz parki handlowe.

Po świątecznym szale zakupów przyszła pora na zimowe wyprzedaże
fot. materiały prasowe

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 27-12-2019, 10:57

- Z kupowaniem na wyprzedażach musimy spieszyć się. I to z kilku powodów. Z sezonu na sezon wyprzedaże są coraz krótsze, ale za to zaczynają się wysokimi przecenami. Handlowcom zależy bowiem na tym, aby w stosunkowo krótkim czasie  sprzedać zalegające jesienno-zimowe kolekcje, a w ich miejsce wprowadzić nowości, często w trakcie wyprzedaży - mówi Marta Drzewiecka, marketing & customer experience manager Newbridge Poland.

- Poza tym zakupy na wyprzedażach stały się sportem narodowym i nie zniechęca nas maraton trwający od listopadowego Black Friday aż do końca stycznia, kiedy to wygasać zaczynają promocje. W efekcie z roku na rok coraz więcej osób robi zakupy na przecenach. Pod tym względem tegoroczne zimowe wyprzedaże mogą okazać się rekordowe - dodaje.

To, jak bardzo lubimy kupować po niższych cenach, pokazują badania. Aż 80% konsumentów wstrzymuje się z zakupami do przecen. 62% najchętniej korzysta z promocji sezonowych tj. zimowych lub letnich. Jednocześnie zaledwie 2% przyznaje, że nie uczestniczy w tego typu akcjach.

Najwięcej, bo aż 45% z nas wydaje na wyprzedażach od 150 do 300 zł, ale już 29% grubo powyżej 300 zł.

Jednocześnie także ubywa osób, które wydają do 150 zł. Tyle na zakupy przeznaczy zaledwie co czwarty kupujący - czytamy w raporcie KPMG "Zakupy Polaków na wyprzedażach. Kto realnie zarządza procesem zakupu - konsument czy sprzedawca?".

Po co ruszymy do sklepów? Na promocje czekamy m.in. chcąc kupić sprzęt AGD i RTV - tak robi 55% konsumentów na rynku. 45% czeka aż spadną ceny butów, a 44% - ubrań. 35% woli z kolei poczekać na obniżki cen kosmetyków, a 23% zabawek - podaje KPMG. Co ciekawe, ten sprzedażowy top od lat się nie zmienia.

- Sklepy z AGD oraz ubraniami w okresie zimowych wyprzedaży przeżyją największe oblężenie. Tutaj także należy spodziewać się największych promocji, które jednocześnie potrwają najdłużej, bo do końca stycznia lub początku lutego. Marki z tych segmentów także postawią na duży spadek cen już na początku sezonu, w wielu przypadkach utrzymując ten sam poziom przecen do końca wyprzedaży - mówi Drzewiecka.

Ten brak progresywności przecen staje się coraz bardziej charakterystyczny dla posezonowych wyprzedaży w Polsce. - Jeszcze kilka lat temu handlowcy bawili się cenami, kusili nas najpierw 20-25% zniżką, potem 30-40%, a na koniec 50-70% i więcej. Dziś zaczynają od znacznie wyższych przecen, kosztem jednak dalszych spadków. Jest to sygnał dla konsumenta, że musi kupować tu i teraz, bo inaczej okazja minie  - wyjaśnia.

więcej informacji:

handel RSS ALERT    /    zakupy RSS ALERT    /    wyprzedaże RSS ALERT    /    Newbridge Poland RSS ALERT    /    Marta Drzewiecka RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.233.219.101
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.