Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Po zakupy świąteczne 75 proc. Polaków uda się do super- i hipermarketów

  • Autor: www.portalspozywczy.pl/PR
  • Data: 22-03-2016, 14:50
Po zakupy świąteczne 75 proc. Polaków uda się do super- i hipermarketów
Po zakupy świąteczne 75 proc. Polaków uda się do super- i hipermarketów. Fot. shutterstock

W tym roku Polacy deklarują wydatki związane z przygotowaniem Wielkanocy na poziomie od 200 do 500 zł – tak wskazała ponad połowa ankietowanych (53 proc.) w cyklicznym badaniu PAYBACK Opinion Poll. 3/4 Polaków zrobi zakupy w supermarketach lub hipermarketach.

21 proc. badanych wyda mniej niż 200, a tylko 15 proc. powyżej 500 zł. W porównaniu do roku ubiegłego struktura wydatków niewiele się zmieniła. W 2015 roku od 200 do 500 zł zamierzało wydać 51 proc. konsumentów, poniżej 200 zł - 20 proc., a powyżej 500 – 17 proc. badanych.

Wbrew powszechnemu przekonaniu, Polacy nie chcą zadłużać się na święta. Plany zaciągnięcia różnego rodzaju form zobowiązania finansowego (pożyczka z banku, od rodziny czy znajomych, płatność kartą kredytową) deklaruje niecałe 6 proc. ankietowanych. To mniej niż rok temu. W 2015 roku podobną deklarację złożyło ponad 14 proc. biorących udział w badaniu. W tym roku zdecydowana większość wyda pieniądze z bieżącego budżetu (85 proc.) lub oszczędności (7 proc.).

Własne pieniądze bardziej się szanuje – ponad połowa ankietowanych (58 proc.) stara się oszczędnie gospodarować wydatkami wielkanocnymi. Najczęściej wskazywane formy oszczędzania to: zakupy według ściśle określonej listy (wskazało 70,5 proc. ankietowanych deklarujących oszczędne gospodarowanie wydatkami wielkanocnymi), kupowanie towarów na wyprzedażach i promocjach (49 proc.), rozkładanie wydatków w czasie (39 proc.), kupowanie tańszych produktów pod marką własną sieci handlowych (28,6 proc.) oraz wykorzystywanie punktów zebranych w ramach programów lojalnościowych (24 proc.).

Jak wynika z ankiety PAYBACK Opinion Poll, po zakupy świąteczne aż 75 proc. Polaków uda się do super- i hipermarketów. W sklepach osiedlowych zakupy zrobi 18 proc., a na bazarze 5 proc. badanych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 516) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH