REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Po zakupy świąteczne 75 proc. Polaków uda się do super- i hipermarketów

  • Autor: www.portalspozywczy.pl/PR
  • Data: 22-03-2016, 14:50
Po zakupy świąteczne 75 proc. Polaków uda się do super- i hipermarketów
Po zakupy świąteczne 75 proc. Polaków uda się do super- i hipermarketów. Fot. shutterstock

W tym roku Polacy deklarują wydatki związane z przygotowaniem Wielkanocy na poziomie od 200 do 500 zł – tak wskazała ponad połowa ankietowanych (53 proc.) w cyklicznym badaniu PAYBACK Opinion Poll. 3/4 Polaków zrobi zakupy w supermarketach lub hipermarketach.

REKLAMA

21 proc. badanych wyda mniej niż 200, a tylko 15 proc. powyżej 500 zł. W porównaniu do roku ubiegłego struktura wydatków niewiele się zmieniła. W 2015 roku od 200 do 500 zł zamierzało wydać 51 proc. konsumentów, poniżej 200 zł - 20 proc., a powyżej 500 – 17 proc. badanych.

Wbrew powszechnemu przekonaniu, Polacy nie chcą zadłużać się na święta. Plany zaciągnięcia różnego rodzaju form zobowiązania finansowego (pożyczka z banku, od rodziny czy znajomych, płatność kartą kredytową) deklaruje niecałe 6 proc. ankietowanych. To mniej niż rok temu. W 2015 roku podobną deklarację złożyło ponad 14 proc. biorących udział w badaniu. W tym roku zdecydowana większość wyda pieniądze z bieżącego budżetu (85 proc.) lub oszczędności (7 proc.).

Własne pieniądze bardziej się szanuje – ponad połowa ankietowanych (58 proc.) stara się oszczędnie gospodarować wydatkami wielkanocnymi. Najczęściej wskazywane formy oszczędzania to: zakupy według ściśle określonej listy (wskazało 70,5 proc. ankietowanych deklarujących oszczędne gospodarowanie wydatkami wielkanocnymi), kupowanie towarów na wyprzedażach i promocjach (49 proc.), rozkładanie wydatków w czasie (39 proc.), kupowanie tańszych produktów pod marką własną sieci handlowych (28,6 proc.) oraz wykorzystywanie punktów zebranych w ramach programów lojalnościowych (24 proc.).

Jak wynika z ankiety PAYBACK Opinion Poll, po zakupy świąteczne aż 75 proc. Polaków uda się do super- i hipermarketów. W sklepach osiedlowych zakupy zrobi 18 proc., a na bazarze 5 proc. badanych.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (29 518) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 172)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH